PDA

View Full Version : Leslie-sound Leendert Haaksma



ruezzz
12 februari 2006, 13:04
Volgens onze toetsenist schijnt Haaksma een geweldige Leslie-sound te hebben (live). Toetsenist is purist met een echte Leslie, dus hij zal wel gelijk hebben ;)

Weet iemand wel pedaal/processor dat is?

Andere tips qua Leslie-pedalen zijn ook welkom.
Ik heb al wat soundclips van de Line6 Rotomachine geluisterd, maar ben er niet zo kapot van, beetje dun... (Zijn die Leslie-sims identiek aan die uit de POD XT?)

ateng
12 februari 2006, 13:35
Waarschijnlijk een Arion SCH-1. Ik had ergens gelezen dat ie een SCH-1 gebruikte voor dat vibe thing.
Ik gebruik mijn SCH-1 ook als leslie en het klinky echt super.

robzilla
12 februari 2006, 13:47
moet je even aan ieme vragen, die weet veel over Leendert's gear..

groovyB3
12 februari 2006, 13:53
Ik zie Leendert vandeweek weer op school. Dan vraag ik het wel ff aan hem.

Rhythm Machine
12 februari 2006, 15:24
Ik gebruik mijn SCH-1 ook als leslie en het klinkt echt super.

Hoe stel je hem in?

RM

vettavillenl
12 februari 2006, 15:57
Volgens onze toetsenist schijnt Haaksma een geweldige Leslie-sound te hebben (live). Toetsenist is purist met een echte Leslie, dus hij zal wel gelijk hebben ;)

Weet iemand wel pedaal/processor dat is?

Andere tips qua Leslie-pedalen zijn ook welkom.
Ik heb al wat soundclips van de Line6 Rotomachine geluisterd, maar ben er niet zo kapot van, beetje dun... (Zijn die Leslie-sims identiek aan die uit de POD XT?)

Tonecore is anders dan PODxt

ruezzz
12 februari 2006, 17:35
Thanx.

n.a.v. een PM van Ieme:

Black Cat Vibe schijnt het te zijn:

http://www.analogman.com/blackcat.htm

Naar onder scrollen...
Duur geintje...

ateng
12 februari 2006, 22:40
Hoe stel je hem in?

RM
Speed tussen 1 en half 2
Depht op 2 uur
Tone op 11 uur

Arion heb ik pre gain aangesloten.

Korg G4 moet een te gekke leslie pedaal zijn maar die is al een tijd uit produktie. Af en toe komen ze wel eens voorbij op eBay.

Rhythm Machine
12 februari 2006, 22:49
Speed tussen 1 en half 2
Depht op 2 uur
Tone op 11 uur

Arion heb ik pre gain aangesloten.



Welke output gebruik je?

Ik gebruik de mijne met speed op 9 uur, depth op 11 uur en tone op 9 uur, en enkel de tweede output aangesloten. Ik heb hem post gain, maar ik zal hem ook eens pre gain proberen.

RM

ieme
12 februari 2006, 23:06
Black cat vibe is het

ieme
12 februari 2006, 23:07
Maar laat even weten welke vibe sound je bedoeld van welk nr, want ook zn g-force, arion pedaal kunnen een goeie leslie sound doen en hij heeft voor in de studio ook al die rack units van line6

ieme
12 februari 2006, 23:09
Ruez, test ook de T-rex tremster! ik neem mijne wel even mee als ik bij je langs ga komende week!

almarvk
13 februari 2006, 08:28
Duur spul. Heb er ooit een versterker van gehoord en dat klonk supergeniaalgaaf! Wat een mooi spul is dat!

Blijkbaar verdient ie genoeg om het te kunnen betalen ;)

ieme
13 februari 2006, 10:54
Blijkbaar verdient ie genoeg om het te kunnen betalen ;)

Leendert maakt zn eigen versterkers! ;) maar hij heeft daarnaast nog een Guytron en Bogner Uberschall die hij veel live gebruikt, voor de studio heeft ie onderandere een two rock en een zelfbouw Matchless DC30 clone

Bouke
13 februari 2006, 10:57
Voor de mooiste leslie-sounds: Of een echte Vibratone (leslie16) of een H&K Tube Rotosphere. Probeer maar...

Ik heb diverse lesliesims gehad, maar de H&K beats 'm all. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de leslie-sound van Leendert Haaksma nog nooit heb gehoord, dus echt oordelen kan ik niet. Maar even vanuit de blueswereld, waar de leslie veel door gitaristen wordt gebruikt, kom je de H&K het meest tegen en uit eigen ervaring onderstreep ik dat. Alleen een echte goede rotospeaker kan daar tegen op.

Ik heb ook de Line6 rotomachine geprobeerd. Aardig, maar niet het diepe, 'roggelende' (?) geluid van een gitaar over een leslie.

Groets,

Bouke

Luistertip voor mooi gitaarlesliewerk: The Hoax (echte rotospeakers), Cuban Heels (echte rotospeakers)

ateng
13 februari 2006, 11:38
Volgens mij is de Korg G4 de meest gebruikte leslie-sim in de blueswereld. Maar ook gasten als Landau en vele Nashville gitaristen gebruiken m. Ben naar een concert geweest van Joe Bonamassa en vroeg na afloop wat ie gebruikte als leslie en zei dat ie een Korg G4 gebruikte. Hij vertelde dat ie eerst een H&K gebruikte maar niet tevreden was en via Warren Haynes van de Allman Brothers kwam hij dus bij de G4. Volgens Warren Haynes spelen heel veel bluesgitaristen dus op een Korg G4.


Maar terug naar de Black Cat Vibe van Leendert. Een vibe is toch wel wat anders dan een leslie. Wel familie van elkaar maar twee verschillende effecten.

ateng
13 februari 2006, 11:40
Maar laat even weten welke vibe sound je bedoeld van welk nr, want ook zn g-force, arion pedaal kunnen een goeie leslie sound doen en hij heeft voor in de studio ook al die rack units van line6
Weet je ook welke rackunits van Line6 hij gebruikt.

almarvk
13 februari 2006, 11:53
Leendert maakt zn eigen versterkers! ;) maar hij heeft daarnaast nog een Guytron en Bogner Uberschall die hij veel live gebruikt, voor de studio heeft ie onderandere een two rock en een zelfbouw Matchless DC30 clone

Blijkbaar zit er een grote winstmarge op die Hook's ;)

Maar iedereen kent hem als de gitarist van Anouk, maar doet hij nog meer voor de kost behalve z'n Hook gebeuren?

ruezzz
13 februari 2006, 14:45
Thanx, allemaal.

Ik kom er ineens achter dat ik met mijn TC-2290 ook prima Leslie sounds kan fabriceren. (Hoorde een soundclip die ik ooit al eens ergens gedownload had - tijdens het opschonen van de computer kwam ik die tegen)

Moet ik alleen nog ff de settings zien te scoren... (of net zolang klooien tot ik die sound te pakken heb...)

ieme
13 februari 2006, 14:56
Blijkbaar zit er een grote winstmarge op die Hook's ;)

Maar iedereen kent hem als de gitarist van Anouk, maar doet hij nog meer voor de kost behalve z'n Hook gebeuren?

Leendert Haaksma is leraar aan het conservatorium in Rotterdam en werkt als sessiemuzikant met verschillende artiesten. Hij speelt bij Loïs Lane, Soulvation, Jim, Trijntje oosterhuis, Handsome 3some, Blowbeat, Marlayne en is vast bandlid van Anouk.


1996 Dignity No Sweat
1996 Total Touch Total Touch
1997 Candy Dulfer For the love of you
1998 Total Touch This Way
1999 Trijntje Oosterhuis For once in my life
1999 Hans De Booij Vlinderhart
2000 Eddy Zoëy Succes Jongen
2001 Marlayne Meant to be
2001 Re-play Over
2002 Anouk Graduate Fool
2002 Mo'Jones Strong Man
2003 Postmen Era
2003 Trijntje Oosterhuis Trijntje Oosterhuis
2003 Soulvation One
2003 Jim Impressed
2004 Boris Rely On Me
2004 Anouk Update
2004 Re-play Vroeger Voorbij
2005 Kirsten Vanilla
2005 Bastiaan Ragas outRagas

ieme
13 februari 2006, 14:57
Weet je ook welke rackunits van Line6 hij gebruikt.

Hij heeft die delay, mod en filter pro, live bij soulvation gebruikt leendert trouwens een Line 6 pod pro XT

almarvk
13 februari 2006, 16:21
Een echte sessiemuzikant dus...

ieme
13 februari 2006, 16:27
Een echte sessiemuzikant dus...


ja, de hooks die hij maakt zijn meer op hobbybasis, dat vind hij gewoon leuk om te doen...

Robbert
13 februari 2006, 16:36
Die líét hij toch maken?