PDA

View Full Version : Bogner Uberschall VS ENGL Powerball



FaceCrawl
12 februari 2006, 12:24
Zit al een tijdje te twijfelen tussen deze 2 amps.
Heb vroeger al een PB gehad, maar heb hem weggedaan wegens feedback en dat ie nie zo duideliijk was in de mix. maar dit is naar het schijnt verholpen.

Mijn keuze zou dus zijn:

* ENGL Powerball V2 + ENGL XXL Cab

of

* Bogner Uberschall + Bogner Ubercab (x-pattern).

Ik speel moderne metal, in de lijn van Drowning Pool, Mudvayne, Flipsnot...

Riffcrusher
12 februari 2006, 13:01
Yo...

Nog geen Powerball bespeeld (en zeker geen v.2), maar wat ik ervan hoor, is dat hij heel strak is.

De Bogner Uberschall is niet zo strak, eerder losjes, maar het zou kunnen dat het beter is met een Uberkab...
In ieder geval gebruik ik een eq. in de loop om hem wat strakker te maken...
It works fine for me.

Beide amps hebben alleszins gain genoeg, daar hoef je uiteraard niet mee in te zitten !

Negative K3 fan
12 februari 2006, 18:27
even een vraag tussendoor, waarom niet twee extra opties als volgt:
engl pb v2 + bogner uberkab
uberschall + engl xxl cab

???

puur uiterlijk?

Tristan
12 februari 2006, 19:04
Ik vind die Bogner cabs absoluut het beste.
Als je een strakke sound wil zou ik voor een 4x12 met alleen Vintage 30 gaan, of eentje met een combinatie van Vintage 30 en Classic Lead 80 speakers.
Die Big Size 2x12 is ook te gek. Die zou ik ook met dezelfde speaker(combinaties) nemen, dat matcht wat betreft power handling goed bij de Uberschall en de Powerball.
Als je de kast helemaal zwart besteld, dan misstaat dat wat mij betreft eigenlijk bij geen enkele versterker.

FaceCrawl
12 februari 2006, 19:13
Wat kost zo'n Bogner Uberschall cab ?
En wat is het verschil met een Diezel frontloaded cab met V30's (die ik voor het moment bezit) ?

pol
12 februari 2006, 19:27
had je geen diezel rearloaded cab met V30's ?
Ik zou die cab gewoon houden dan.

BLOK182
12 februari 2006, 20:41
Bognercabs werken echt super met de Powerball, wil er zelf ook eentje! Was zelf niezo te spreken over de Diezelkasten, erg fijn met een blazende VH4 derop maar icm met de Powerball was het me echt te donker, die Bogner rockte veel meer. Denk dat dat mijn volgende investering wordt, al heb ik de Engl XXL nog niet gehoord!!

FaceCrawl
13 februari 2006, 12:00
had je geen diezel rearloaded cab met V30's ?
Ik zou die cab gewoon houden dan.

Nope, frontloaded.

spanky_franky
13 februari 2006, 12:07
Tja de keuze powerball / uberschall..

Ikzelf ben echt veel meer van de bogners dan van engl, ik val op het donkere geluid, het ranzige geluid van bogners. Gewoon een kwestie van naast elkaar zetten en testen!

Predator
13 februari 2006, 13:36
Luister Find the Real en Metalingus van Alter Bridge (http://www.alterbridge.com) maar eens. Daar gebruikt Mark Tremonti (http://www.mark-tremonti.com) een Ubershall om zijn Triple Rectifier te ondersteunen in het laag. De strakheid valt goed te horen.

Tristan
13 februari 2006, 13:51
Die Custom Audio OD100 is ook heel erg Uberschall achtig, misschien is dat ook wat voor jullie?
Zowel de Uberschall als de OD100 zijn wat mij betreft natuurlijker klinkende versterkers dan de meeste Engls, want die Engls laten je gitaarsound niet intact, maar kleuren heel erg, dus je hoort minder goed het verschil tussen je gitaren, omdat de amp je sound maakt.
Ikzelf heb net de Hook en de OD100 getest en vond de Hook echt 10x beter (die lijkt wat meer op een Bogner Exstacy, maar dan vond ik de voicing van de Hook veel mooier en het cleane kanaal is echt veel beter, echt net een Blackface Fender)