PDA

View Full Version : Boost voor Bass



Goose
11 februari 2006, 21:16
He,

Ik ben van plan om nu maar eens eindelijk een buizen amp voor m'n bass-rig te kopen. Wordt een Orange AD200B, klinkt IMHO veel beter dan een Ampeg. Maar wil waarschijnlijk nu m'n overdrive uit m'n amp halen ipv een pedaal. Dus die MXR M80+ waarschijnlijk en een boost er voor terug. Maar welke boost kan ik het beste nemen met in het achterhoofd dat ik bass speel? (dus bass moet erin blijven en heb de ervaring dat veel effecten toch was bass sucken). Misschien de SuperHardOn? Maar die is wel erg duur, dus dan maar van onze beste vriend Speedy een boost? Hoe zijn die boosten van hem t.o.v. bass?
Andere tips?

Goose.

Mitch
11 februari 2006, 21:57
De enige clean boost die ik ken die met bas in gedachten is ontwikkeld is de Catalinbread Sagrado Poblano Picoso (http://www.catalinbread.com/poblano.html)

Hij wordt nu veel voor gitaar gebruikt. Hij heeft dezelfde mosfet basis als bijvoorbeeld de SHO, maar met een veel breder bas-bereik. Zeker als je je buizen basversterker tegen opbreken aan zet is een goede boost als deze prima om voor het natuurlijke randje te zorgen.