PDA

View Full Version : Wat raad je aan, Fender of Seymour Duncan elementen???



rammybully
11 februari 2006, 21:03
Hier op gitaarmarkt staan 3 element-sets aangeboden.
-Fender Texas Special
-Seymour Duncan SSL 2 vintage flat
-Seymour Duncan 2x SVR-1 Vintage Rails / SL59-1b Little '59

Ik was altijd gek van de Fender Texas. Deze wilde ik altijd een keer in mijn strat. Ik wil er nu nieuwe inzetten en zat ook al te denken aan GFS.
Nu heb ik deze elementen op advertenties gezien en twijfel ik. Ik heb naar de Seymour Duncans geluisterd op internet en er wat over opgezocht en dat klinkt ook wel heel lekker.Of toch GFS.

IK WEET HET NIET MEER!!!!

Wie kan me helpen?? Wat raad je aan??? :strat:

Rude Perception
11 februari 2006, 21:08
gfs zijn ideaal als je niet te veel geld wilt uitgeven. Ik wil nog wel een keer een stratje met die zwaar overwounded strat-pickups. Staan ook soundclips van op de site. Klinken erg goed, en altijd betaalbaar.

Tristan
11 februari 2006, 23:07
Ik zou een nieuw setje Fender Customshop '54 Strat nemen, die '69 Strats schijnen ook heel vet te zijn. De '54 heb ik zelf in mijn strat zitten en die doen alles, clean, blues en hebben echt bakken karakter, ook veel beter dan Fralins, Duncans en al die andere dingen in mijn oren.

Orpheo
11 februari 2006, 23:43
ik zou in de brug een minisuperdistortion doen, of een fasttrack2, en in mid+hals de sls1. allen van dimarzio. ik heb t niet zo heel erg op seymour duncan. concluderend: van die 3 setjes zou ik voor de fenderset gaan.

Neals
12 februari 2006, 12:06
Ik heb duncan alnico's in mijn tele, en kan er echt alle kanten mee uit.

Punt
12 februari 2006, 12:22
Dit soort dingen zijn altijd lastig.
Een element hoeft niet in elke gitaar hetzelfde te klinken.
Advies over elementen is ook twijfelachtig want iedereen heeft zo z'n eigen idee over wat goed bij zijn spel past.
Helaas moet je in dit soort zaken vaak door schade en schande wijs worden.

Je zou alle 3 de sets kunnen kopen en later de 2 die minder bij je passen weer doorveropen...

rammybully
12 februari 2006, 21:25
Ik zit er op dit moment aan te denken de Fender Texas Special te nemen.
Maar over de GFS hoor je ook hele goede verhalen. Dus ik weet het nog niet. Misschien toch GFS, is wel goedkoper.

Heeft iemand nog een set Fender Texas Special tekoop :strat: ???

drap
12 februari 2006, 22:02
Ik geef deze tip nog eenmaal op dit forum, mazzelpikker dat je bent :D Nu goed lezen en pen en papier d'r bij... Kinman AVn Woodstock Plus... Heb je het? Niet doen is een gemiste kans
:strat:

vulvasonic
12 februari 2006, 22:06
Dit setje: Seymour Duncan 2x SVR-1 Vintage Rails / SL59-1b Little '59.

Maar ja, dat ben ik hè?
Smaken verschillen. Maar ik ben helemaal gek van de little '59.

Tristan
13 februari 2006, 15:02
Ik heb duncan alnico's in mijn tele, en kan er echt alle kanten mee uit.

Ja, ik hoor van meer mensen dat Seymour Duncan erg goede Telecaster pickups maakt. Ik heb ze zelf nooit gehoord, maar de Vintage Telecaster pickups van Fender (die in de Amerikaanse '52 Tele, niet customshop, zitten) vind ik ook helemaal te gek.
Seymour Duncans zijn gewoon andere elementen, vooral voor Strats, ze zijn wat moderner van sound en hebben wat minder karakter, vind ik.
Ik vind overigens dat voor Strats de beste pickups weinig output hebben, want dan hebben ze, mijns inziens, een minder agressieve klank, terwijl je wel de twang hoort.

koennie
13 februari 2006, 15:47
ik heb die dingen beluisterd op guitarfetish.com klinkt echt goed voor t geld! ongelofelijk, voor dat geld koop je net tweedehands squier pickups.
Weet iemand waar je die dingen in NL haalt? of duitsland evt. Voor dat schijntje haal ik wel ff een setje. Iemand ervaring met bestellen bij guitarfetish?

Verder prefereer ik fender elementen boven Seymour Duncans, alleen kosten ze een beetje meer. Als geld geen probleem is zou ik gaan voor de Texas specials.