PDA

View Full Version : pickup upgrade voor jackson dxmg



sir_oinksalot
11 februari 2006, 14:49
zoals de titel al zegt ben ik van plan een pickup upgrade te doen in men jackson dxmg, nu zitten er standaard emg hz's is, die ik op zich niet zo slecht vind klinken maar sinds ik men ibanez rg7620 heb met dimarzio blaze2's merk ik toch dat de emg's soms wat te wensen over laten
nu gezien men goede ervaringen met die ibanez dacht ik eraan om er ook een setje dimarzio's in te gooien (heb ook al gedacht aan actieve emg's maar ik zou toch liever bij passieve humbuckers blijven)
alleen ken ik niet zo veel van dimarzio, dus wat zou zowat de beste combinatie zijn voor het stevigere werk (van hard/metalcore tot death metal)

Orpheo
11 februari 2006, 14:53
zoals de titel al zegt ben ik van plan een pickup upgrade te doen in men jackson dxmg, nu zitten er standaard emg hz's is, die ik op zich niet zo slecht vind klinken maar sinds ik men ibanez rg7620 heb met dimarzio blaze2's merk ik toch dat de emg's soms wat te wensen over laten
nu gezien men goede ervaringen met die ibanez dacht ik eraan om er ook een setje dimarzio's in te gooien (heb ook al gedacht aan actieve emg's maar ik zou toch liever bij passieve humbuckers blijven)
alleen ken ik niet zo veel van dimarzio, dus wat zou zowat de beste combinatie zijn voor het stevigere werk (van hard/metalcore tot death metal)

evo's

x2n in brug, super2 in hals

superdistortion brug, evo hals

tonezone brug, air norton hals.

tonezone brug, super2 hals.

waarbij mij voorkeur uit zou gaan naar de eerste 2. maar liefst emg's in die jackson.

robert-gitarist
11 februari 2006, 15:25
Tsja EMG Hz's klinken gewoon niet zoals echte EMG's zoals de 81.
Ik heb in me Jackson nu 2 EMG 81's en de andere Jackson EMG 81 in de brug en neck een EMG 85(wylde setje) en heb nog een 60 los liggen die ik soms ipv de 85 heb.Ik ben zeer gek op die EMG's.Maar goed smaken verschillend dus.Net als wat Orpheo al zei,liefst EMG in Jackson

vasnd
11 februari 2006, 19:16
idd zet er gewoon goede emgtjes in, ik heb zelf ook een DXMG en toen ik hem kocht had de vorige eigenaar er al een zakk wylde setje ingezet. Daarmee kan je heel wat betere geluiden eruit krijgen dan met die bagger HZjes.

als je er EMG's in gaat zetten ( actieve dan ) gewoon eerst ff proberen om te kijken of het wat is, die dingen klinken in iedere gitaar toch hetzelfde, mijn charvel met EMG 81-S-S, klinkt alleen iets harder maar dat is het enigste verschil ( wat betreft die 81 dan ).

el loco
11 februari 2006, 23:43
Als je van metal/hardcore houdt: EMG-81 !!!! Ik heb mijn DXMG er eentje gegeven: dat ding blaast als een tiet (wel in een goeie amp gooien uiteraard) Deze upgrade doet het meest met je geluid voor het minste geld, absoluut doen!

vasnd
12 februari 2006, 00:58
hoeft niet per se in een goede amp, ik heb een london city 15 watts versterkertje en daar klinkt ie nog best redelijk uit.

Maar ik ga tog maar eens een betere amp kopen, volgens mij geld er wel een regel dat je elementen niet duurder moeten zijn dan je amp.

el loco
12 februari 2006, 11:54
Nou, ik denk dat je meer plezier hebt met een high gain top dan met een een oefencombootje. (moet wel binnen je budget kunnen uiteraard) Ikzelf heb een Dual Rectifier en in combinatie met de Jackson/EMG is dat geweldig voor de stijl die ik speel.

Kaïn
12 februari 2006, 13:35
Misschien een beetje off topic, maar ik weet dat seymour duncan ook actieve elementen heeft, Metal Live wire. Nu klinken de samples op de site echt lekker, maar ik heb nog nooit iemand hier over gehoort. Heeft iemand dat soort elementen? (misschien is het namelijk ook een optie voor de topic starter)

Mauser
13 februari 2006, 13:21
Toevallig was ik zelf van plan over een tijdje een DXMG te kopen, en dan ook actieve EMG's erin te laten zetten.. Nou wou ik heel even vragen.. Wat zijn jullie meningen over de DXMG? Ik weet het, past niet helemaal in dit topic, maar het lijkt me beter dan een apart topic openen :D

vasnd
13 februari 2006, 18:58
de hals is wat dik maar voor de rest een heel fijne gitaar

el loco
13 februari 2006, 19:04
Lekkere gitaar, speelt heerlijk, vette looks, klinkt van zichzelf ok. Met een pickup upgrade een superaxe voor metal/hardcore voor het geld dat ie kost!

sir_oinksalot
13 februari 2006, 20:14
Toevallig was ik zelf van plan over een tijdje een DXMG te kopen, en dan ook actieve EMG's erin te laten zetten.. Nou wou ik heel even vragen.. Wat zijn jullie meningen over de DXMG? Ik weet het, past niet helemaal in dit topic, maar het lijkt me beter dan een apart topic openen :D
echt vette gitaar, kwa looks al zeker een 10/10 imo, zeer goede afwerking, vlotte nek, enige wat ik nu iets of wat een minpunt vind zijn dus de pickups die krijgen een 7/10 maar dat komt gewoon doordat ik nu een gitaar met betere pu's heb dat ik echt het verschil merk, en nog een klein puntje dat ik in het begin lastig vond maar nu aan gewend ben is de volume knop die nogal slecht geplaatst is

Mauser
13 februari 2006, 20:49
echt vette gitaar, kwa looks al zeker een 10/10 imo, zeer goede afwerking, vlotte nek, enige wat ik nu iets of wat een minpunt vind zijn dus de pickups die krijgen een 7/10 maar dat komt gewoon doordat ik nu een gitaar met betere pu's heb dat ik echt het verschil merk, en nog een klein puntje dat ik in het begin lastig vond maar nu aan gewend ben is de volume knop die nogal slecht geplaatst is

Damn, heb net de 2006 modellen van Jackson gezien, en ben van gedachte verandert :shock: Wou altijd al een King V met tremolo, maar die was voorheen alleen in de duurdere klassen te krijgen, maar nu ook in de X series, die voor mij nog wel haalbaar is. Alleen nog EMG's erin, hehe..

vasnd
13 februari 2006, 20:53
maar idd ook de parelmoer inlays doen het em, maar het is wel irritant om em schoon te krijgen, iedere vingerafdruk zie je en soms is da echt irritant.

Orpheo
13 februari 2006, 20:56
maar idd ook de parelmoer inlays doen het em, maar het is wel irritant om em schoon te krijgen, iedere vingerafdruk zie je en soms is da echt irritant.

heb ik nooit last van op mn lpc....

wille525
14 februari 2006, 21:35
HEY Sir,

Ik heb zelf de Jackson mgdx gehad en daarin een set EMG 81/85. Ik hoorde bijna geen verschil met de orginele hZ's. Mijn advies: niets veranderen!

Kevin-D
14 februari 2006, 21:47
Het verschil tussen de EMG HZ H4 set, en de originele EMG 81 en 85/60 schijnen soms best te verwaarlozen zijn ja. Mits in een goede kwaliteit Alder body. De actieve EMG's klinken bijna altijd hetzelfde, de normale HZ's moeten echter een degelijke kwaliteit body hebben, en vooral in Alder klinken ze heel snel als de originele naar het schijnt.