PDA

View Full Version : Laney GH50/100/100ti ... Wie/wat/waar/hoe?



Bins
11 februari 2006, 13:30
Weet iemand waar ik in nederland deze amps kan uitproberen? Zowel qua features als prijs lijken ze me erg interessant, maar ik heb er nog nooit 1 in het wild gezien/gehoord.
Ben een beetje op zoek naar een "british tone", en deze laney's lijken me wel geschikt. En het kan nooit verkeerd zijn om dezelfde amp als Paul Gilbert te hebben toch :)
Iemand meer info?

Outrage
11 februari 2006, 13:44
ik heb een gh50l, een gigantisch goede versterker. 'Mijn' gitaar- en versterkertechnieker heeft hem heel netjes afgesteld. Hij heeft jarenlang laney versterkers afgesteld naar de wensen van de kopers, hij kon het geluid naar wens aanpassen zonder dat er hoge kosten aan verbonden waren. Dat zou moeilijker zijn met de nieuwe lading (die dus aan de buitenkant geen verschil vertonen met die oudere), ik dacht na 2002.

Ik ben er dus dik dik tevreden over, zowel qua prijs als qua kwaliteit. Ik speel nu op een 50 watt, en dat is echt al luid genoeg. Let wel, de gh50/100l zijn 1 kanaalsversterkers, met een extra gain knop. Je kan er dus wel clean mee spelen, maar om daarna over te schakelen naar hi gain moet je wel aan een aantal knoppen draaien.

De vh100r heeft 2 kanalen, en elk kanaal heeft nog eens een extra gain knop. Dus die heeft echt clean.

er staan wel een aantal laney tops op marktplaats enzo.

Bins
11 februari 2006, 13:53
Hehe.. clean spelen... :)


Merk je verschil in "oomph" / laag tussen de gh50 en 100?

andoni
11 februari 2006, 15:46
Je hebt ook nog de Tony Iommi signature versie van de GH100. Die klinkt wat bruter.

srv-man
11 februari 2006, 15:53
Je kunt ze in Amsterdam proberen. http://www.seniortwice.com/index.php?loadpage=ST_ToonAanbiedingSubCategorie.p hp&WinkelCategorieNaam=Gitaarversterkers
Prima amps, en voor dit geld een koopje.

Orpheo
11 februari 2006, 17:26
Je kunt ze in Amsterdam proberen. http://www.seniortwice.com/index.php?loadpage=ST_ToonAanbiedingSubCategorie.p hp&WinkelCategorieNaam=Gitaarversterkers
Prima amps, en voor dit geld een koopje.

zeker! 650 voor de gh100! niet duur!

Bram+
11 februari 2006, 20:08
Mooi ding, maar een 100 watt buizenversterker, als je die eens een keer half open kan/mag zetten heb je al geluk volgens mij?

Orpheo
11 februari 2006, 21:14
Mooi ding, maar een 100 watt buizenversterker, als je die eens een keer half open kan/mag zetten heb je al geluk volgens mij?


ja, das waar. maar hoe meer vermogen, hoe strakker en dikker je laag. dat gaat niet helemaal 100% op, maar wel grotendeels. ik vind mijn 100/120w marshall lekkerder klinken op laag volume, dan een 5w ampie, die op 10 staat, en per saldo even veel geluidsdruk levert.

Outrage
11 februari 2006, 22:53
mijn 50 watt laney top gaat haast nooit verder open dan volume 4 of 5

Demian
24 februari 2006, 18:55
Weet iemand waar ik in nederland deze amps kan uitproberen? Zowel qua features als prijs lijken ze me erg interessant, maar ik heb er nog nooit 1 in het wild gezien/gehoord.
Ben een beetje op zoek naar een "british tone", en deze laney's lijken me wel geschikt. En het kan nooit verkeerd zijn om dezelfde amp als Paul Gilbert te hebben toch :)
Iemand meer info?

Ik ben hier ook benieuwd naar...waar kan ik die amps proberen? heeft iemand ergens toevallig in een winkel wat top end modellen (VH100R/GH100L)zien staan van Laney ?

Fouter
25 februari 2006, 16:26
Ik heb een GH100L. Geweldige versterker. Ik zit erover te denken om 'm te verkopen i.v.m. 't feit dat je niet kan switchen van clean naar hi-gain, het kan wel bijna, maar dan zit je weer met grote volume verschillen enzo.

Dat vind ik toch wel vervelend, wat ook vervelend is is de waarde. 'k Kan van t geld niet echt een leuke 2 kanaals buizentop kopen. Dus als iemand een aardig ruilvoorstel heeft... :)

robgebbink
25 februari 2006, 18:33
Eigenhuizen in Nijmegen heeft veeeeeel Laney. www.eig.nl

Demian
1 maart 2006, 15:44
dank! ik ga daar maar eens een bezoekje brengen...

Sicky61
17 maart 2006, 12:43
Je kunt ze in Amsterdam proberen. http://www.seniortwice.com/index.php?loadpage=ST_ToonAanbiedingSubCategorie.p hp&WinkelCategorieNaam=Gitaarversterkers
Prima amps, en voor dit geld een koopje.heb net gebeld met senior twice..........maar die tops hebben ze niet!
VAAG!