PDA

View Full Version : wonderlijke egmond constructie



wietse
11 februari 2006, 13:51
was weer raak in eelde vanmorgen een egmond typhoon in goede conditie, alleen de tremeloarm mist en het vinyl op de kop zit los meer niet en dat voor 20 euro.
kwam alleen achter iets vreemds toen ik de boel openschroefde om de potmeters effe in te spuiten, en er lag iets in te rammelen, dit bleken een par moeren te zijn waarmee bij egmond de tremeloarm vast zit.
het ding is hol! :o vond hem al zo licht maar dit verklaart alles.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/typhoonleeg.jpg

een holle multiplex plank bekleed met skai, ding speelt best wel goed en de hals is nog mooi recht( erg ongewoon voor egmond), alleen de fretmarkers zijn wat verzonken in de hals wat bij bends niet echt lekker is.
en voor dat geld in deze conditie een nobrainer, vraag me alleen af wat die handelaar er voor heeft gegeven want die zag ik er mee lopen en toen ik hem vroeg of hij die ook wou verkopen zei hij heb je er 20 euro voor over, ja dus!

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/typhoon.jpg

dit is dus nummer 44.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/typhoonbody.jpg

dano
11 februari 2006, 13:59
wow gaaf ding, zeg wietse waar haal jij al die leuke dingen vandaan? zijn er plekken waar je het meeste kans hebt ofzo?

wel heel gaaf ding!

Aimé
11 februari 2006, 14:02
Men ex heeft echt EXACT dezelfde. Nooit gedacht dat ie hol zou zijn :satisfie:

Bram+
11 februari 2006, 21:12
Tekenden ze vroeger die dingen uit de losse pols uit of zo?

wietse
11 februari 2006, 21:57
hoe dat zo bram?
veel handwerk destijds, alleen wel erg grof uitgevoerd in de meeste gevallen maar egmond stond nu eenmaal niet bekend om hun top kwaliteit, meer om de slechte kwaliteit van het spul over het algemeen.
heb er nu weer een probleempje bij doordat de gitaar denk ik voor het eerst sinds jaren weer in een verwarmde droge omgeving komt springen er opeens fretjes omhoog, moet die er dus weer intikken.
@dano, ik haal ze vooral op rommelmarkten en ben er dus erg vroeg bij zat vanmorgen al om een uur of 6 in de auto op weg naar eelde, en morgen er weer vroeg af want dan is er in zuidlaren een markt waar je ook al om een uur of 7 naar binnen kan.

almarvk
11 februari 2006, 22:36
Tjah, die markt in Eelde is altijd zeer druk bezocht en dan ook zeer vroeg altijd...

Wel grappig die chicken-head knop erop! :)

wietse
11 februari 2006, 22:53
Tjah, die markt in Eelde is altijd zeer druk bezocht en dan ook zeer vroeg altijd...

Wel grappig die chicken-head knop erop! :)

en de veelzijdigheid blijft je verbazen 7 verschillende standen heeft die knop, en klinken allemaal anders, kan er zelf maar 6 mogelijke combi's bedenken bij een HHH config.
dus wat doet die 7'e? volgens mij iets met de fase zo te horen.
eelde stelde vandaag niet veel voor hoor amper 2 hallen (meestal 4 of 5 hallen)maar toch leuk spul dit keer en had ook nog een stapel elpees, en 2 boeken van tom sharpe die ik nog niet had.

Javaca
11 februari 2006, 23:44
Die constructie werd vaker toegepast. Goedkoop en simpel.
Danelectro's zijn over het algemeen ook via deze constructie gemaakt (maar dan met Masonite ipv triplex) geeft best een aardig resultaat.

Leuk ding, waarom kom ik dat soort meuk nooit tegen :(

Squier4ever
12 februari 2006, 00:29
verzamel je behalve gitaren gitaren dus ook nog LP's en boeken?:o:o

heb je een grote schuur thuis?

grayfink
12 februari 2006, 01:26
Tom Sharpe is gewoon heel erg grappig. De enige boeken die mij soms hardop laten lachen. Hij is trouwens 97 of zo inmiddels en word een beetje gaga denk ik. De laatste 2 boeken zijn herhalingsoefeningen en niet meer grappig.

Debaser
12 februari 2006, 03:22
en de veelzijdigheid blijft je verbazen 7 verschillende standen heeft die knop, en klinken allemaal anders, kan er zelf maar 6 mogelijke combi's bedenken bij een HHH config.
dus wat doet die 7'e?

ik kan toch 7 combi's maken hoor...

1 N
2 M
3 B
4 N+M
5 M+B
6 N+B
7 N+M+B

resp. Neck Middle Bridge elementen

wietse
12 februari 2006, 06:54
verzamel je behalve gitaren gitaren dus ook nog LP's en boeken?:o:o

heb je een grote schuur thuis?

boeken valt wel mee alleen iets dat ik echt wil hebben en dan goedkoop anders hoeft het niet voor mij, maar heb wel een paar 100 boeken thuis nemen niet zoveel plaats in als gitaren.
en elpees koop ik soms op de gok puur op label vooral voor een eurootje per stuk vind ik er niks aan dan verkoop ik ze weer voor 2 euro per stuk, heb ondertussen ook wel een kleine 600 elpees, m'n cd collectie die begint toch wel zorgwekkende omvang te krijgen ondertussen zit nu dik over de 1500.
en nee ik woon in een rijtjeshuis, zonder grote schuur, gelukkig alleen want ik denk dat de meeste vrouwen er gek van zouden worden.

BLOK182
12 februari 2006, 14:01
Gaaf dingetje kerel! Jij weet ze inderdaad wel te vinden, die curiosa:-)

Javaca
12 februari 2006, 14:05
Hmm
Ik heb ook ongeveer zo'n tik... gitaren, boeken, lp's/cd's/dvd's
Gelukkig heeft m'n vriendin die boekentik ook :D
Dat wordt nog wat in ons huis. Als we de boeken die we nu hebben bij elkaar zetten kun je een paar leuke wanden vullen...