PDA

View Full Version : Gitaar voor kleine handen



moretel
10 februari 2006, 21:23
Mijn dochter van 16 geef ik nu wat serieuzer les maar ze heeft van die kleine handjes,
mijn fender lijkt al te groot,
zijn er nog wat gitaren gechikt voor wat kleiner uigevallen handjes ??

marter544
10 februari 2006, 21:31
Ik denk een superstrat met een lucifer-hals, een ibanez bijvoorbeeld.

Kaïn
10 februari 2006, 21:40
Of een daisy rock gitaar XD Die zijn heel gaaf. En daarbij, ze hebben een kleinere mensuur dan een normale gitaar zonder dat het een 3/4 gitaar is ofzo. Ze zijn alleen redelijk prijzig en moeilijk aan te komen.
Een ibanez is geen slecht idee. Een GSA 60 of iets dergelijks is goedkoop en dat is een perfecte beginners gitaar. Cube 15 , of 30 (van roland) erbij en je bent helemaal klaar!
Succes met de aankoop :hippie:

Lenweë Míriel
10 februari 2006, 22:05
ik heb ook kleine handen maar op mijn epi lp lukt het toch allemaal best wel.
het is denk ook techniek, want het gaat gewoon steeds makkelijker.
dus een epi lp kan ik toch ook best wel aan bevelen.
of ze moet zo iets te zwaar vinden.

renier
10 februari 2006, 22:27
Ik denk een superstrat met een lucifer-hals, een ibanez bijvoorbeeld.

juist neit lijkt me, die halzen zijn dunner, maar stukken breder.

ik zou opteren voor een squier '51. heb er hier een staan, en het zijn echt te gekke gitaren voor het geld, maar de hals is zo smal en dun, daar moet je niet te grote handen voor hebben.

Oude Drummer
11 februari 2006, 08:40
Als je wilt zoeken en het iets mag kosten: een oude Fender Mustang!

Nova
11 februari 2006, 08:50
gewoon een kwestie van aanleren lijkt me... ik heb zelf ook heel kleine handen, maar ik heb er nooit echt last van. Je beweegt waarschijnlijk iets meer met je hand om bij de lage E te komen, maar is dat echt een probleem? Volgens mij is het inderdaad gewoon een stukje techniek. Ik speel trouwens op een Ibanez.

almarvk
11 februari 2006, 12:51
Of een gitaar met 3/4 hals. Bijv een Fender Duo-Sonic

Javaca
11 februari 2006, 13:22
Of een daisy rock gitaar XD Die zijn heel gaaf. En daarbij, ze hebben een kleinere mensuur dan een normale gitaar zonder dat het een 3/4 gitaar is ofzo. Ze zijn alleen redelijk prijzig en moeilijk aan te komen.

+1
Daisyrock is GAAAAAAAAAAAAAAAF
Standby in utrecht heeft ze.

Verder als je
-LP jr 3/4
-Fender Mustang
-Squier mini strat
en kijk ook eens wat rond bij Ibanez e.d., dunne nekkies schelen ook

Neals
11 februari 2006, 16:22
Je zou haar aan mij kunnen voorstellen :P

Maar een mustang (of was het nu jaguar) misschien niks, die heeft een kortere hals.

moretel
11 februari 2006, 21:26
Je zou haar aan mij kunnen voorstellen :P

Maar een mustang (of was het nu jaguar) misschien niks, die heeft een kortere hals.

Ha ha zou ze leuk vinden, die pubers stellen dat niet op prijs, maar ze is heel lief, ze komt regelmatig in het musicon (en ik ook om te oefenen), jij kwam vlgs. mij ook uit Den Haag.
Ze gaat ook regelmatig naar de korenbeurs in Delft, en is een fan van Emo muziek , wat dat ook moge zijn haha.
Dus wie weet zijn jullie elkaar al eens tegengekomen.
Tja dat les geven blijft lastig, oefenen he daar draait het om, en tegenwoordig heeft iedereen het maar druk, inclusief de jeugd.

Als het serieus is ga ik wel kijken voor een leuk gitaartje, was wel benieuwd naar wat tips, techniek is belangrijker maar ja van je vader iets aannemen he dat is moeilijk (behalve geld, dan worden ze ineens heel aardig).

Neals
12 februari 2006, 12:05
Hehe den haag kom ik niet weg, eerder uit het hoge noorden!!!

Emo muziek ben ik wel bekend mee, en daar hoort juist een SG of een LP achtig iets bij!

vulvasonic
12 februari 2006, 14:23
Ik zou ook gaan voor een Fender Mustang. NIet alleen vanwege de kortere mensuur, maar ook vanwege het feit dat de body wat kleiner is dat de toch behoorlijk uit de kluiten gewassen Jaguar.

En ze zien er imo gelikt uit.

http://www.ricsvintageguitars.com/fender%20mustang%20blonde%20front.jpg