PDA

View Full Version : Mijn concept nummer...



ssj3goku
10 februari 2006, 15:10
(Ik had het eerst perongeluk in het verkeerde forum gepost zie ik net, dus forgive me)

Hallo iedereen,

ik heb een nummer opgenomen die me ineens binnenschoot. Het is het meest fatsoenlijke wat ik tot nu heb opgenomen (qua opnamekwaliteit) en nu wilde ik graag wat meningen :)

http://members.home.nl/oguz286/muziek/NieuwNummer4.mp3

Gitaren: Behringer V-Tone GDI21 (hopelijk wordt het binnenkort vervangen door Pod XT oid)
Drums: DFH2, kick en snare zijn van sneap
Bass: gewoon een soundfont
Synth: Korg Wavestation (ik heb het niet ingespeeld, maar ingeprogd :P)

Wat vinden jullie van het concept? Ik denk dat ik er wel iets van kan maken :)

Luc-O
10 februari 2006, 16:46
Zó.... dit zou niet misstaan op een Dream Theater-cd... te gek man. En die toetsensolo... wow. Dit klinkt héél erg veelbelovend, gauw afmaken en posten!!!

ssj3goku
10 februari 2006, 17:04
Hehe, dankjewel :)

Ik ben iets verder gegaan en dit is het resultaat (en zodra ik een fatsoenlijk sologeluid heb, komt er ook nog een aantal gitaarsolo's :P)

http://members.home.nl/oguz286/muziek/NieuwNummer5.mp3

bobby
10 februari 2006, 17:58
Zou inderdaad niet op een dream theater CD misstaan! mooi begin ook.. moet alleen nog 9 minuten langer of zo.. ;)

Gitaar solo ook nog? mooi mooi.. rhytm gitaren mogen wat mij betreft nog wel wat omhoog in volume..

Goed wark!

ssj3goku
10 februari 2006, 18:11
dankje bobby,

het is natuurlijk geen veil of sin kwaliteit ;) maar ach, ik moet toch ergens beginnen :P Die gitaren kunnen idd wel iets hoger in volume, maar die synth moet ook iets lager...

Het probleem is dat ik 2 synth tracks heb, 1 voor de strings en een voor de solo. Probleem is alleen dat ik de solo track ook voor het allereerste string stuk gebruik omdat ik niet weet hoe van ROM bank moet wisselen (wel program change). Ik wil dus eigenlijk de strings op 1 track en de solo op een track (zodat ik de volume wat lager kan zetten). Ik moet ff uitzoeken hoe ik dat moet doen.

jonathan
10 februari 2006, 23:33
kick man!
nu nog wat meer vette shred solo's erdoor ;-)

poepsnaar
11 februari 2006, 17:13
meer symphony X achtig dan DT

ssj3goku
11 februari 2006, 19:46
Vind ik zelf ook, maar het is en blijft een leuk complimentje :P Symphony X trouwens ook hoor ;) :P

Maiden Michiel
12 februari 2006, 11:17
Best vet dit, ik mis inderdaad alleen de shred :)
En de toetsen zijn wat hard in de mix.

ssj3goku
12 februari 2006, 12:53
Shredden komt nog (ik wil niet zomaar mindless shredden, moet wel iets leuks zijn dan :P) en die synth is idd te hard, dat moet ik nog ff oplossen (zie verhaal paar reacties terug) :)