PDA

View Full Version : Rock n Roll dude!



Orpheo
10 februari 2006, 13:10
http://members.madasafish.com/~whiteflames/goldtop_wb.jpg

de les paul van snowy (van thin lizzy).
kijk, dit is nu een MOOIE goldtop!

Bigfoot414
10 februari 2006, 13:39
Hehe, met gloednieuwe stemknoppen.

Nee, echt 'true vintage' hoor

Agent_Smith
10 februari 2006, 13:39
Is dat zo Orpheo? Is dit SW's LP? Hij ziet er qau kleurstelling idd zo uit, maar dan is-ie wel heel erg qau staat van de lak achteruit gegaan de laatste jaren.
De laatste beelden die ik van m heb (jaja, ik ben echt mega-Thin Lizzy fan) dateren alweer van de jaren 80. Toen was-ie nog helemaal shiny.
Snowy White is nou net de gitarist van TL die me het minst van allemaal aanspreekt en ook zijn LP ('57er dacht ik) is qau kleurstelling niet mijn smaak (maar daar gaat het bij een goed instrument natuurlijk niet om). Ik hou echt enorm van Goldtops met creme plastics (en dan vooral met p90s).
Maar toch, mooie gitaar hoor! Thanx for sharing!

Orpheo
10 februari 2006, 13:46
Is dat zo Orpheo? Is dit SW's LP? Hij ziet er qau kleurstelling idd zo uit, maar dan is-ie wel heel erg qau staat van de lak achteruit gegaan de laatste jaren.
De laatste beelden die ik van m heb (jaja, ik ben echt mega-Thin Lizzy fan) dateren alweer van de jaren 80. Toen was-ie nog helemaal shiny.
Snowy White is nou net de gitarist van TL die me het minst van allemaal aanspreekt en ook zijn LP ('57er dacht ik) is qau kleurstelling niet mijn smaak (maar daar gaat het bij een goed instrument natuurlijk niet om). Ik hou echt enorm van Goldtops met creme plastics (en dan vooral met p90s).
Maar toch, mooie gitaar hoor! Thanx for sharing!

tja, ik geloof t maar, want hij is gepost op de homepage van thin lizzy :P

tja, ik vind goldtops als ze nog mooi en strak zijn alleen mooi met p90 chrome hardware en cream plastic. maar als t oud en afgeragt is dan liever dikke hummies :D :cooler:

tja, ik ben ook wel TL fan (ik denk niet zo erg als jij ghehe) en ik vind de gitaristen ten tijde van Live and Dangerous de beste combi... wat daarna kwam vond ik een slap aftreksel (vooral die gary moore...pff, wat een zeikmuziek maakte die vent met thin lizzy zeg)

Franc
10 februari 2006, 13:51
Prachtig die afgeragde Goldtops, maar inderdaad, er hoort eigenlijk creme op en een slagplaat.

Rock&Roll
10 februari 2006, 13:53
Op de dvd van Roger Waters ziet ie er ook al zo afgeragd uit... :cooler:

screamindemon
10 februari 2006, 13:53
is dat niet die knakker die ook meespeelt bij Roger Waters?

Kaïn
10 februari 2006, 14:07
Erg mooi zo! Van mij hoeven die P90's er niet zo nodig in. Ik vind die eigenlijk afbraak doen aan de look van een LP. Zo is ze veel harder;) Even die stem knoppen inderdaad relicen, dan is ze helemaal goed:D

timbo
10 februari 2006, 14:21
vind um er egt niet uit zien

Stratman70
10 februari 2006, 15:01
kijk, dit is nu een MOOIE goldtop!
:mad: Hallo!!!....

Zie je niet dat die gitaar helemaal versleten, afgeragd en beschadigd is?




























Jaaaaaa, hij IS mooi! ;)

almarvk
10 februari 2006, 15:03
tja, ik geloof t maar, want hij is gepost op de homepage van thin lizzy :P

tja, ik vind goldtops als ze nog mooi en strak zijn alleen mooi met p90 chrome hardware en cream plastic. maar als t oud en afgeragt is dan liever dikke hummies :D :cooler:

tja, ik ben ook wel TL fan (ik denk niet zo erg als jij ghehe) en ik vind de gitaristen ten tijde van Live and Dangerous de beste combi... wat daarna kwam vond ik een slap aftreksel (vooral die gary moore...pff, wat een zeikmuziek maakte die vent met thin lizzy zeg)

Scott Gorham! Die hoor ik het liefst :)

Orpheo
10 februari 2006, 15:37
Scott Gorham! Die hoor ik het liefst :)

scott gorham+brian robertson. das imo thin lizzy (met phil maar das logisch)

Agent_Smith
10 februari 2006, 20:00
scott gorham+brian robertson. das imo thin lizzy (met phil maar das logisch)

Ja klopt, helemaal waar. Maar ook John Sykes vind ik zijn manier geweldig (en een welkome afwisseling na het dieptepunt met Snowy). En Gary Moore, tsja, je moet er van houden, maar ik vind het echt meesterlijk. Afgelopen augustus naar Phil's tribute concert in Dublin geweest, maar Gary regeert toch behoorlijk hoor! Helaas had hij zijn befaamde Peter Green burst niet bij zich (hij speelde op een GM signature), maar de nummers die hij samen met Scott speelde waren echt indrukwekkend.

renier
10 februari 2006, 20:08
godverdomme, wat een schoonheid!

wauw...

vidar
10 februari 2006, 21:11
Pure schoonheid! echt heel mooi, ik vind het juist wel wat hebben, dat zwart. Ook Goldtops met van die mini humbuckertjes vind ik echt heerlijk om te zien, zeker als je ziet dat er al lang en veel op gespeeld is!

Luca P
10 februari 2006, 22:35
Ik herinner me de clip van Bird of paradise van vroeger nog.
Toen kwam die gitaar ook in beeld.
Nog redelijk ongeschonden als ik het goed heb...

groovyB3
10 februari 2006, 23:10
Aaah jah dat ding is ZEER geil. Alleen vind ik die zwarte plastic parts dan weer nogal barf, maar goed, dat is altijd te veranderen :D

Andere gitarist uit m'n band heeft een origineel '54 Goldtop met wraparound brug en 2 uber geile P90's. Ben nog steeds wel een beetje ernstig jaloers hehe.

Noid
11 februari 2006, 00:57
Mwaah, lekkere goldtop zeg. Heavy used! Die is goud waard :)

- off topic mode on -
Lizzy is 1 van de beste bands aller tijden. Geweldige songs, heerlijke twinguitars. Helaas vind ik de periode dat Snowy White erin speelde niet geweldig, zowel het album Renegade, als op bootlegs niet. Een dieptepunt is de DVD Lizzy at Rockpalast. Jezus, wat een kutgeluid heeft hij daarop (het lijkt trouwens aan z'n gear te liggen, net alsof die amp niet goed is). Gewoon om je rot aan te ergeren, terwijl Scott zo stoned als een aap over een lekkere muur van Burman's staat te spelen met zo'n geweldige Burman sound. Dat geluid van White slaat echter echt nergens op. Nee, Eric Bell, Gorham, Robertson , Moore en Sykes waren fijne Lizzy gitaristen, Midge Ure en Snowy White helaas niet. Niet dat ze slecht zijn, maar ze pasten niet in Lizzy ...
Robbo (Brian Robertson) is by the way voor mij de beste Lizzy gitarist.
- off topic mode off -

Agent_Smith
11 februari 2006, 01:01
Mwaah, lekkere goldtop zeg. Heavy used! Die is goud waard :)

- off topic mode on -
Lizzy is 1 van de beste bands aller tijden. Geweldige songs, heerlijke twinguitars. Helaas vind ik de periode dat Snowy White erin speelde niet geweldig, zowel het album Renegade, als op bootlegs niet. Een dieptepunt is de DVD Lizzy at Rockpalast. Jezus, wat een kutgeluid heeft hij daarop (het lijkt trouwens aan z'n gear te liggen, net alsof die amp niet goed is). Gewoon om je rot aan te ergeren, terwijl Scott zo stoned als een aap over een lekkere muur van Burman's staat te spelen met zo'n geweldige Burman sound. Dat geluid van White slaat echter echt nergens op. Nee, Eric Bell, Gorham, Robertson , Moore en Sykes waren fijne Lizzy gitaristen, Midge Ure en Snowy White helaas niet. Niet dat ze slecht zijn, maar ze pasten niet in Lizzy ...
Robbo (Brian Robertson) is by the way voor mij de beste Lizzy gitarist.
- off topic mode off -

We zitten op 1 lijn ;)

Noid
11 februari 2006, 01:32
We zitten op 1 lijn ;)

:) Lizzy rulez! Maar uh, Scott speelde tijdens de jaarlijkse Lizzy Reunie in Dublin? Met Gary Moore samen? Ik dacht altijd dat hij dat niet wilde? Ken je de documentaire "song for Phillo"? Daarin doet hij zo'n uitspraak.

Orpheo
11 februari 2006, 02:42
Mwaah, lekkere goldtop zeg. Heavy used! Die is goud waard :)

- off topic mode on -
Lizzy is 1 van de beste bands aller tijden. Geweldige songs, heerlijke twinguitars. Helaas vind ik de periode dat Snowy White erin speelde niet geweldig, zowel het album Renegade, als op bootlegs niet. Een dieptepunt is de DVD Lizzy at Rockpalast. Jezus, wat een kutgeluid heeft hij daarop (het lijkt trouwens aan z'n gear te liggen, net alsof die amp niet goed is). Gewoon om je rot aan te ergeren, terwijl Scott zo stoned als een aap over een lekkere muur van Burman's staat te spelen met zo'n geweldige Burman sound. Dat geluid van White slaat echter echt nergens op. Nee, Eric Bell, Gorham, Robertson , Moore en Sykes waren fijne Lizzy gitaristen, Midge Ure en Snowy White helaas niet. Niet dat ze slecht zijn, maar ze pasten niet in Lizzy ...
Robbo (Brian Robertson) is by the way voor mij de beste Lizzy gitarist.
- off topic mode off -

ben ik wel mee eens. althans grotendeels. ik weet niet, ik heb iets tegen gary moore... heeft diepe roots. sykes ken ik helaas niet. van naam, maar neit van muziek helaas. en van tone ook niet. maar ja, les paul...moet goed zijn ;) mijn favo is robertson, icm gorham aub :D

thin lizzy was heel baanbrekend in haar tijd. twin guitars, heftige sound, heftige lyrics. t schijnt de inspiratie te zijn geweest voor judas priest. judas priest nam wat van black sabbath (het donkere, ik zou haast zeggen occulte...? ) met de stijl van thin lizzy, dat dan in het kwadraat, en een jankende stem. althans, dat zei een van de gitaristen van JP over de band's oorsprong.

no 1 hops
11 februari 2006, 07:37
heb enkele jaren gelden een interview met snowy gelezen waarin o.a stond dat hij zijn pickups , van deze goldtop dus, naar iemand had opgestuurd die ervoor kon zorgen dat de magneten weer meer power kregen ( dat verlies je dus blijkbaar over de jaren)
kreeg hij andere terug die klonken als bagger.
hoe hij dat wist.
die in zijn gitaar zaten waren zebra's (met kapje) en die hij kreeg zwart.
of dit was andersom maar zo kwam hij erachter.
trouwens hij zei eigenlijk altijd clean te spelen (bird of paradise) en nooit overdrive te gebruiken, speelde ook op een fender amp

Agent_Smith
11 februari 2006, 10:35
:) Lizzy rulez! Maar uh, Scott speelde tijdens de jaarlijkse Lizzy Reunie in Dublin? Met Gary Moore samen? Ik dacht altijd dat hij dat niet wilde? Ken je de documentaire "song for Phillo"? Daarin doet hij zo'n uitspraak.

Nee hoor, het was niet op de jaarlijkse 'vibe' op Phil's sterfdag, maar een speciaal tribute concert ter ere van de onthulling van Phil's standbeeld.
Bijna alle lizzy-gitaristen speelden er. Gary speelde om beurten nummers met Robbo en Scott. Helaas was Robbo weer eens te dronken om fatsoenlijk te spelen...

Disgruntled Goat
11 februari 2006, 11:04
Yeah :hippie:

I love that guitar...

Noid
14 februari 2006, 00:07
... ik heb iets tegen gary moore...
... sykes ken ik helaas niet. van naam, maar neit van muziek helaas. en van tone ook niet. maar ja, les paul...moet goed zijn ;) mijn favo is robertson, icm gorham aub :D

thin lizzy was heel baanbrekend in haar tijd. twin guitars, heftige sound, heftige lyrics. t schijnt de inspiratie te zijn geweest voor judas priest

Gary Moore: sinds zijn still got the blues heb ik ook minder met die man
John Sykes: Tygers of pantang, maar ook Whitesnake: "Still Of the Night," "Is This Love" en "Here I Go Again,"

Lead Guitars en Judas Priest: Hetzelfde geldt voor Iron Maiden :)

Noid
14 februari 2006, 00:08
Nee hoor, het was niet op de jaarlijkse 'vibe' op Phil's sterfdag, maar een speciaal tribute concert ter ere van de onthulling van Phil's standbeeld.
Bijna alle lizzy-gitaristen speelden er. Gary speelde om beurten nummers met Robbo en Scott. Helaas was Robbo weer eens te dronken om fatsoenlijk te spelen...
Aha I C! Robbo ben ik jaren geleden eens tegen gekomen op Dynamo open Air, toen speelde hij met Mordred mee op het nummer Suicide. Daarna liep hij over het veld en hebben we hem kort gesproken ... man, wat zag die man er toen al slecht uit!