PDA

View Full Version : Vernon Reid's Guitar FX



MauP
10 februari 2006, 09:34
Dit plaatje moest ik echt ff laten zien. Vernon Reid van Living Colour, zittend op z'n effectenbakkie :)
http://www.livingcolournet.com/reidrig.jpg

dml
10 februari 2006, 10:10
Da's een oude foto!!
Tegenwoordig speelt hij vooral op één of meerdere Dual Recto's, alle effecten en samples staan op zijn laptop, die naast hem op het podium staat.

LordRiffenstein
10 februari 2006, 10:32
Vernon Reid, geweldige gitarist met een onwaarschijnlijke KUT sound, althans vroeger toch.

Foto herinnert mij aan de eerste keer dat ik Living Colour zag en ze hadden RATM in hun voorprogramma die net 'Killing in the name' uit hadden :o

Harry
10 februari 2006, 13:10
dat kutgeluid had hij vorig jaar ook nog. Jammer.

idno
10 februari 2006, 13:18
Vernon Reid, geweldige gitarist met een onwaarschijnlijke KUT sound, althans vroeger toch.

Foto herinnert mij aan de eerste keer dat ik Living Colour zag en ze hadden RATM in hun voorprogramma die net 'Killing in the name' uit hadden :o

hieruit mag ik concluderen dat er mensen waren die voor het voorprogramma kwamen en daarna naar huis gingen?:p

Speeddemon
10 februari 2006, 13:28
Hi-Tech!! Dit doet me denken aan een uitgebreide analoge studio :)
:o
Jij ziet een meuk typische late 80's DIGITALE zooi en dat doet je denken aan een ANALOGE studio? :roll:

LordRiffenstein
10 februari 2006, 13:33
hieruit mag ik concluderen dat er mensen waren die voor het voorprogramma kwamen en daarna naar huis gingen?:p

Nee, er liepen meer t-shirts rond van het voorprogramma dan van de main-act.

telecastermaster
10 februari 2006, 13:36
Ook oud, maar leuk: Billy Corgan (uiteenspattende pompoenen)


http://www.andreasrauscher.de/diezel/famous008.jpg

Speeddemon
10 februari 2006, 14:15
(uiteenspattende pompoenen)
:stop:

ofwel "goed uitziende pompoenen" ofwel "(bezig zijn met het)kapot slaan van pompoenen".

ik vind het een 1e klas kutband trouwens. Moest ik effe kwijt. :satisfie:

Joey Handsome
10 februari 2006, 14:24
:stop:

ofwel "goed uitziende pompoenen" ofwel "(bezig zijn met het)kapot slaan van pompoenen".

ik vind het een 1e klas kutband trouwens. Moest ik effe kwijt. :satisfie:

maar wel een met een lekkere dikke sound

MauP
10 februari 2006, 14:51
Dit geeft ook een leuk effect
http://www.pappysmusic.com/images/edge/edge_rack_elevation_rack_gear.jpg

LordRiffenstein
10 februari 2006, 16:56
ik vind het een 1e klas kutband trouwens. Moest ik effe kwijt. :satisfie:

:angry: :angry:

TE Koop: HWA A/B-box, HWA Myclone Amp, HWA Fuzzwork Orange!!



:cooler:

fullorder
10 februari 2006, 17:04
:angry: :angry:

TE Koop: HWA A/B-box, HWA Myclone Amp, HWA Fuzzwork Orange!!

:cooler:

:seriousf:

Robbert
10 februari 2006, 17:08
:angry: :angry:

TE Koop: HWA A/B-box, HWA Myclone Amp, HWA Fuzzwork Orange!!



:cooler:

Dat was mijn eerste reactie ook. :D

idno
10 februari 2006, 17:12
Dat was mijn eerste reactie ook. :D

+1

smashing pumpkins ruleren toch wel vind ik

fullorder
10 februari 2006, 17:18
+1

smashing pumpkins ruleren toch wel vind ik

Daar gaat je klantenkring Speedy, wanneer komen die Rangboosters in de uitverkoop? :seriousf: :seriousf:

Speeddemon
10 februari 2006, 17:19
:angry: :angry:

TE Koop: HWA A/B-box, HWA Myclone Amp, HWA Fuzzwork Orange!!



:cooler:
JIJ houdt van de Pumpkins?

Je vind B. Corgan niet een zeer 'whiny' en nasale stem hebben, en zo'n hoofd wat je gewoon niet mag, ook al is ie misschien heel aardig? :o

Speeddemon
10 februari 2006, 17:22
Daar gaat je klantenkring Speedy, wanneer komen die Rangboosters in de uitverkoop? :seriousf:
Pfft, als mensen mijn pedalen ineens minder interessant vinden, omdat ik een andere muzieksmaak heb, zijn ze ze niet eens waard. :cooler: :stop:

Stel nou dat de makers van Diamond pedals van Oasis, Puddle of Mud en Sonic Youth houden, moet ik hun pedalen dan ook links laten liggen, ook al bouwen ze misschien wel de beste analoge delay? :hippie:

LordRiffenstein
10 februari 2006, 19:12
JIJ houdt van de Pumpkins?

Je vind B. Corgan niet een zeer 'whiny' en nasale stem hebben, en zo'n hoofd wat je gewoon niet mag, ook al is ie misschien heel aardig? :o

Ik kijk liever niet naar zijn hoofd maar ik heb de Pumpkins altijd super gevonden tot en met Mellon Collie, daarna ging het inderdaad zwaar bergaf.

LordRiffenstein
10 februari 2006, 19:13
Stel nou dat de makers van Diamond pedals van Oasis, Puddle of Mud en Sonic Youth houden, moet ik hun pedalen dan ook links laten liggen, ook al bouwen ze misschien wel de beste analoge delay? :hippie:

Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuude, dat is 2 maal in 1 thread. Hoe kan je nou NIET houden van Sonic Youth????

Nee dat is geen grap.

Speeddemon
10 februari 2006, 19:41
Ik kijk liever niet naar zijn hoofd maar ik heb de Pumpkins altijd super gevonden tot en met Mellon Collie, daarna ging het inderdaad zwaar bergaf.
granted, op Mellon Collie staan een paar ruige nummers.

Sonic Youth vind ik meer te wazig/noisy dan echt slecht.
Ik ben niet zo van de zweverige avant-garde muziek.
12-bar blues-rock boogie à la AC/DC is meer mijn ding! :rockon:

(en een hoop andere dingen, die niks met elkaar hebben. Speed metal en Sinatra bijv..)

Rhythm Machine
10 februari 2006, 20:11
12-bar blues-rock boogie à la AC/DC is meer mijn ding! :rockon:



+ 1K!

Gretsch Duo Jet + HWA Rangeboost + Crowther Hot Cake + JCM800 = AC/DC Grand Cru!

RM

LordRiffenstein
10 februari 2006, 20:20
granted, op Mellon Collie staan een paar ruige nummers.

Sonic Youth vind ik meer te wazig/noisy dan echt slecht.
Ik ben niet zo van de zweverige avant-garde muziek.
12-bar blues-rock boogie à la AC/DC is meer mijn ding! :rockon:

(en een hoop andere dingen, die niks met elkaar hebben. Speed metal en Sinatra bijv..)

Tja ik hou ook van vanalles, op mijn 15de was ik een metalhead (no kidding, Anthrax, Sacred Reich, Metallica, Exodus ed.) tot ik via Soundgarden grunge leerde kennen en toen was het Alice in Chains, Pearl Jam, Smashing Pumpkins en aanverwanten en ik ben dan verder afgedwaald nr blues en bluesrock. Om het helemaal te gek te maken zit ik momenteel in een eighties hair-metal fase wat muziek-beluisteren betreft. :cooler: Iemand interesse in de Greatest hits van Poison? Of Motley Crue?? :p

Speeddemon
10 februari 2006, 20:48
Om het helemaal te gek te maken zit ik momenteel in een eighties hair-metal fase wat muziek-beluisteren betreft. :cooler: Iemand interesse in de Greatest hits van Poison? Of Motley Crue?? :p
HELL YEAH! That's my boy! :rockon:

Ik heb een tijdje terug ook een flink aantal hair-metal CD's op ebay gekocht (Ratt, Dokken, the Crüe, Twisted Sister).

Reken er maar op dat ipv altijd dezelfde type samples, de toekomstige HWA website redelijk wat (hair)metal ge-ente samples zal hebben om pedalen te demonstreren. Overigens luister ik ook zeer graag naar blues(rock) en zit daar ook mijn eigen speelstijl-roots.

idno
10 februari 2006, 21:15
woohoo, eindelijk een site met metal geënte samples :rockon: ipv die suffe loopjes. akkoorden willen we horen:metal:

phx
11 februari 2006, 12:04
maar wel een met een lekkere dikke sound

ff over de billy corgan, moet je eens kijken/horen wat voor kutmuziek hij NU maakt:

http://www.myspace.com/billycorgan


Future embrace heet zijn nieuwe 'band' (elektronische rotzooi). Jammer, de pumpkins klonken super, zwan was ook nog wel te pruimen.... MAAR DIT???????????

cosmos
11 februari 2006, 12:09
Future embrace heet zijn nieuwe 'band'


Niet om lullig te doen ofzo, maar de Pumpkins zijn weer bij elkaar, en spelen waarschijnlijk op Lowlands.....dus voor alle SP-lovers... ;)

phx
11 februari 2006, 12:16
Niet om lullig te doen ofzo, maar de Pumpkins zijn weer bij elkaar, en spelen waarschijnlijk op Lowlands.....dus voor alle SP-lovers... ;)


??? echt
koel

up-guitarman
11 februari 2006, 12:19
Niet om lullig te doen ofzo, maar de Pumpkins zijn weer bij elkaar, en spelen waarschijnlijk op Lowlands.....dus voor alle SP-lovers... ;)

Jup, kheb ervan gehoord, hopen dat ze ook werchter meepikken !!!
SP ruleren echt wel hard, vooral Mellon collie en Siamese Dream !!!

En uum, Sonic Youth is een retestrakke band !!!


ff over de billy corgan, moet je eens kijken/horen wat voor kutmuziek hij NU maakt:
http://www.myspace.com/billycorgan

Future embrace heet zijn nieuwe 'band' (elektronische rotzooi). Jammer, de pumpkins klonken super, zwan was ook nog wel te pruimen.... MAAR DIT???????????

Niet om lullig te doen, maar dit is best nog wel lekker vind ik !!! (behalve dat tweede, 1 en 3 zijn leuke nrs.) Tis idd iets helemaal anders maar 1000 malen beter dan de post mellon collie periode van de pumpkins !!!

Robbert
11 februari 2006, 22:25
Ik kan het wel waarderen dat hij niet blijft hangen bij één soort muziek. Er is ook niet één CD die ik echt slecht vind, sterker, ik vond zijn FutureEmbrace optreden in Paradiso best gruwelijk.

dml
12 februari 2006, 08:30
En het begon allemaal met de set van Vernon Reid........... :sneaky:

Robbert
12 februari 2006, 14:19
En het begon allemaal met de set van Vernon Reid........... :sneaky:

Wie is dat?

phx
12 februari 2006, 15:33
Wie is dat?

http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_rockon.gif

dml
12 februari 2006, 18:18
Wie is dat?

Die gabber van de smesjing pompkins mag nog niet eens in de schaduw staan van Vernon Reid. :speed: