PDA

View Full Version : peavey classic 50/50 half power



vester86
9 februari 2006, 21:41
ik heb nu sinds een aantal maanden een peavey classic 50/50 (rack eindversterker), geweldig ding, ben erg heel tevreden over, maar hij hoeft in de oefenruimte van mn bandje niet hard, terwijl eindbuizenvervorming net zo lekker klinkt :)
nu hoor ik wel eens van (el34 en 6L6) buizen dat je (als je 2 paar hebt) 1 van beide paren eruit kan trekken, om zo half vermogen te spelen. qua volume zal het niet veel schelen, dat hoeft ook niet, maar ik hoop dat ie wat eerder opbreekt. powersoak en dergelijke wil ik NIET, als het niet kan, dan niet, blijft het nog steeds een heerlijk ding. ook wil ik het liefst niet mono gaan werken (en dus 1 kanaal uit) want ik heb stereo FX in mn rack.
kan ik de helft van mijn buizen (het zijn er in totaal 8, verdeeld over 2 kanalen, links en rechts) eruit halen?? en zo ja: welke? ze staan namelijk in een vierkant opgesteld :)
bedankt voor het meedenken,

Joris
heb dit ook in de werkbank gezet, corrigeer maar als het niet op prijs word gesteld, maar zo hoop ik de meeste antwoorden te vinden,ook van mensen die niet in de werkbank of andersom komen

BeeJee
10 februari 2006, 12:19
Ik ga er vanuit dat de cofiguratie qua vermogen is:

Zo werkt het bij mijn Ernst Traveller:
indeling is: 2 blokken van vier. Ieder blok vertegenwoordigt een kanaal. Ga ik naar 50 watt, dan zijn alleen de 4 buizen het dichtst bij de achterkant van de versterker actief.
Dit betekent theoretisch dat je per kanaal het 2e paar buizen in 'de diepte' eruit zou kunnen trekken om half vermogen te bereiken.
Heb je al geprobeerd om peavey te mailen met deze vraag. Ik spreek hiervoor met nadruk over theoretisch, omdat je niet in iedere versterker zomaar het vermogen kunt halveren. In sommige versterkertypes beschadig je het apparaat dan.
Om zeker te zijn zou ik Peavey contacten!

vester86
12 februari 2006, 15:14
verder niemand??

heb overigens peavey nog niet gemaild,wilde eerst even de nederlandse reacties afwachten :)