PDA

View Full Version : peavey classic 50/50 half power



vester86
9 februari 2006, 21:40
ik heb nu sinds een aantal maanden een peavey classic 50/50 (rack eindversterker), geweldig ding, ben erg heel tevreden over, maar hij hoeft in de oefenruimte van mn bandje niet hard, terwijl eindbuizenvervorming net zo lekker klinkt :)
nu hoor ik wel eens van (el34 en 6L6) buizen dat je (als je 2 paar hebt) 1 van beide paren eruit kan trekken, om zo half vermogen te spelen. qua volume zal het niet veel schelen, dat hoeft ook niet, maar ik hoop dat ie wat eerder opbreekt. powersoak en dergelijke wil ik NIET, als het niet kan, dan niet, blijft het nog steeds een heerlijk ding. ook wil ik het liefst niet mono gaan werken (en dus 1 kanaal uit) want ik heb stereo FX in mn rack.
kan ik de helft van mijn buizen (het zijn er in totaal 8, verdeeld over 2 kanalen, links en rechts) eruit halen?? en zo ja: welke? ze staan namelijk in een vierkant opgesteld :)
bedankt voor het meedenken,

Joris

Yv
10 februari 2006, 11:47
Ik weet er niet zoveel van maar, dat als je eindbuizen er uittrekt, dat je trafo meer op zn flikker gaat krijgen, en dat de impedantie (speakerouts) ook veranderen.

vester86
12 februari 2006, 19:20
verder niemand???