PDA

View Full Version : Gitaar laten afstellen



OldSkool
9 februari 2006, 21:31
Ik heb een mooie 2dehands LP op de kop kunnen tikken, maar hij heeft wel een afstelbeurtje nodig. Als het alleen om het intoneren ging deed ik het zelf wel, maar de hals moet ook iets bijgesteld worden en ik zie het niet zo zitten om zelf aan de trussrod te gaan zitten prutsen. Ik weet alleen niet waar ik 'm heen moet brengen, een gitaarbouwer of gewoon een gitaarzaak als Kees Dee of Feedback Utrecht. Hebben jullie ervaringen met deze 2 zaken als het op "sleutelen aan je gitaar" terecht komt?

Agent_Smith
9 februari 2006, 21:48
Ik zou m eerder naar een gitaarbouwer brengen dan naar een gitaarwinkel.
Is het een Gibson? (niet dat dat er heel veel toe doet)

Arjo
9 februari 2006, 21:55
Ik heb persoonlijk met Kees Dee geen goede ervaring op dat gebied :angry:. Ik heb wel goede ervaringen met van Willigen in barneveld, maar die gast die het toen deed is inmiddels weg. Ik weet dus niet hoe het nu is :???:.
Feedback weet ik niet.

Ik zou ook de voorkeur aan een bouwer geven.

Suc6 en veel plezier met je LP :rockon:

StereoX
9 februari 2006, 21:56
gewoon naar de bouwer. ik heb altijd het idee dat bij vooral grote winkelketen weinig mensen werken die echt iets kunnen verbeteren aan je gitaar

OldSkool
9 februari 2006, 22:09
Het is een Gibson ja.. Vandaar dat ik het ook vroeg. Zou er erg van balen als de mensen van een gitaarwinkel zo'n mooi instrument zouden verknallen...

OldSkool
9 februari 2006, 22:11
Weten jullie misschien ook een bouwer in de buurt van Harderwijk of in de provincie Utrecht?

Alvast bedankt.

bat
9 februari 2006, 22:16
Hmm, is Zwolle ook nog te doen voor je? Dan zou je daar eens naar het Speeltuygh kunnen gaan. Die zijn wel te vertrouwen daarmee. Wel op donderdag, vrijdag of zaterdag (maar niet komende zaterdag) heen gaan, anders is de man van het elektrieke werk er niet.

Agent_Smith
9 februari 2006, 22:17
Het is een Gibson ja.. Vandaar dat ik het ook vroeg. Zou er erg van balen als de mensen van een gitaarwinkel zo'n mooi instrument zouden verknallen...

Okee, daarom vroeg ik het ook. Laat je fijne Gibson niet verzieken bij een of andere winkel waar ze er in technisch opzicht niets vanaf weten. Breng m bij iemand met kennis en liefde voor een echt instrument.
Helaas in jou buurt ben ik niet bekend met gitaarbouwers.

Gitaro
9 februari 2006, 22:28
In utrecht: Ebbeling!

Arjo
9 februari 2006, 23:38
In Hilversum zit Robberts, weet alleen niet hoe die is in afstellen enzo. Haal daar zelf spullen voor m'n zelfbouw. Dat is misschien nog wel te doen vanuit harderwijk.

KK2
10 februari 2006, 02:02
Check dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=786818#post786818)

ziggie
10 februari 2006, 02:36
Ik heb wel goede ervaringen met Kees Dee. Maar...., vraag of Marcel het wil doen. Hij doet meestal voornamelijk de acoustische gitaren, maar hij is ook erg goed en precies met elektrische. Ruurd doet normaal gesproken de elektrische. Hij is mij niet precies genoeg. Marcel is echt goed!

Floris1984
10 februari 2006, 10:24
In Hilversum zit Robberts, weet alleen niet hoe die is in afstellen enzo. Haal daar zelf spullen voor m'n zelfbouw. Dat is misschien nog wel te doen vanuit harderwijk.

Ik heb 2 maanden geleden bij Robberts mijn Gibson LP laten vlakken en afstellen. Robberts heeft ook een atelier/bouwt ook zelf dus afstellen/vlakken moest wel goed gaan leek me, en het is ook goed gebeurt. Dus die kan je ook overwegen...

RouwGrasSlayer
10 februari 2006, 11:24
Hoeveel gaat een afstelbeurt ongeveer kosten?

pinchaholic
10 februari 2006, 12:36
Ik breng mijn bijltjes altijd bij Ad Vermeer in Rotterdam. Ben ik heel tevreden over.

In zijn kelder zou ik wel een atoomoorlogje willen doorbrengen trouwens.. wat een gitaren..

Veekeren
10 februari 2006, 14:28
Hoeveel gaat een afstelbeurt ongeveer kosten?

Hangt er vanaf wat er allemaal gedaan wordt natuurlijk, maar als het slechts de basics zijn is het meestal tussen de 25 en 35 euro (in mijn ervaring dan).

Als je een gitaar naar een winkel brengt en je laat hem daar achter, is de kans ook groot dat deze door een "bouwer" wordt afgesteld. Bij Feedback weet ik dat Richard Heeres een groot deel van deze klussen doet. Al ben ik niet zo cynisch en geloof ik dat er bij Feedback zelf ook echt wel mensen zijn die een gitaar goed kunnen afstellen hoor.

nvang
10 februari 2006, 16:03
Ik heb persoonlijk met Kees Dee geen goede ervaring op dat gebied :angry:. Ik heb wel goede ervaringen met van Willigen in barneveld, maar die gast die het toen deed is inmiddels weg. Ik weet dus niet hoe het nu is :???:.
Feedback weet ik niet.

Ik zou ook de voorkeur aan een bouwer geven.

Suc6 en veel plezier met je LP :rockon:


+1 slechte ervaringen met Kees Dee, en van Willigen zou ik nu niet meer doen. Ik heb het pas bij Robberts gedaan, en op zich was het deze keer precies zoals ik wilde. Maar een keer eerder was het ook niet bijzonder moet ik zeggen.

Orpheo
10 februari 2006, 17:21
das de reden dat ik mijn gitaren zelf afstel. wat is daar nu moeilijk aan....

almarvk
10 februari 2006, 17:36
Tjah, de ervaring ermee denk ik...

Ik heb het gewoon zelf gedaan. Voor bij m'n RG was dit hard nodig en je moet er gewoon je tijd voor nemen. Het is gewoon constant aanpassen.

M'n andere Ibanez heb ik overgenomen van een gitarist die z'n gitaren altijd liet afstellen door een pro. Die is nog steeds perfect afgesteld. Opzich wel geluk mee gehad :)

Tupelo
10 februari 2006, 17:39
Desnoods ff op en neer naar Den Bosch voor Luthiers. Zijn goed, vind ze wel duur maar dat zullen ze wel allemaal zijn.

OldSkool
10 februari 2006, 20:43
das de reden dat ik mijn gitaren zelf afstel. wat is daar nu moeilijk aan....

Ben ik het op zich wel mee eens, maar ik heb geen ervaring met het afstellen van de trussrod en om daar nu op een dure LP mee te beginnen.... nee, dan koop ik liever een keer een goedkope gitaar om mee te experimenteren :p Als daar iets mis mee gaat zou ik het niet zo heel erg vinden.

Noid
11 februari 2006, 01:30
Ben ik het op zich wel mee eens, maar ik heb geen ervaring met het afstellen van de trussrod en om daar nu op een dure LP mee te beginnen.... nee, dan koop ik liever een keer een goedkope gitaar om mee te experimenteren :p Als daar iets mis mee gaat zou ik het niet zo heel erg vinden.

Tsjaa, maar als er wel iets mis mee gaat, kun je nog veel meer leren ... Nee, dat was flauw. Verstandig dat je de gitaar niet wil verkloten, hij is het waard om hem naar iemand te brengen die er verstand van heeft. Je zou er mee naar Huub Boels kunnen gaan in Zutphen. Die verknooit hem echt niet!

harrie-beton
11 februari 2006, 01:50
ik heb mijn ibanez ook zelf afgesteld en de schroefjes vastgezet met drupje nagellak. Dan verschuiven ze niet als ik snaren verwissel.

hb

koennie
11 februari 2006, 01:54
inderdaad ebbeling in utrecht! aardige kerel, goed werk.
succes!