PDA

View Full Version : Höfner 176



Raytheman
9 februari 2006, 21:12
Iemand enig idee wat de kwaliteit/waarde is van jaren 60 Höfner type 176?
Werden in europa veelvuldig verkocht in die tijd als goedkopere tegenhanger van Fender.

wietse
9 februari 2006, 23:40
doel je op die op marktplaats?
had hem ook al gezien maar weet ondertussen wel dat je dat model hofner niet voor een prikkie kan bemachtigen, heb ze op ebay wel weg zien gaan voor rond de 700 euro.
zijn prima gitaren, met een erg lekkere hals en dan spreek ik uit ervaring, heb namelijk een 174 met een 176 hals.
de elementen hebben over het algemeen vrij weinig output en zijn erg geschikt voor jazz en de muziek van die tijd, wel enorm veelzijdig je hebt veel schakelmogelijkheden op zo'n gitaar zitten.

dejohan
10 februari 2006, 13:09
Hu?
Ik heb een ouwe afgeragde 173, ik dacht dat jij ook zo een had wietse, en die is toch quasi niks waard (in goede staat dan) dacht ik :-).

Zijn er dan zo veel verschillen is prijs?

wietse
10 februari 2006, 18:08
wat noem jij niks waard?
ik denk dat je als je een 173 wil kopen ( en inderdaad zoeen heb ik, dus geen 174 was effe in de war) in erg goede en originele staat je toch snel een 400 euro kwijt bent bij een vintage handelaar.
de 176 was hun solidbody paradepaardje en veel luxer van uitvoering dan de 173.

Tupelo
10 februari 2006, 19:25
Is typisch met die Höfners... op Ebay en in de States, of Frankrijk zelfs lijkt men er behoorlijke bedragen voor te vragen en betalen, terwijl ze hier in NL niet aan de straatstenen te slijten lijken. Ik heb zelf een 457, in zeer goede staat, in Frankrijk en op Ebay zie ik deze gitaar voor tussen de 700 en 1050 euro gaan. Ik heb die van mij op een gegeven ogenblik voor 500 aangeboden gehad, maar niemand wou 'm hebben. Is best een fijne gitaar, heb inmiddels besloten dat ik 'm lekker zelf houd. 'T gaat toch allemaal zo snel. Wel leuk om een keeper te hebben, al is het wat gedwongen. Zit er zelfs aan te denken om hem wat te pimpen. Natuurlijk wel zo zodat die in originele staat te herstellen is. Eigenlijk ben ik best een liefhebber. Zou ook nog wel eens een verythin willen hebben.

Raytheman
11 februari 2006, 08:42
Ging inderdaad om die van Marktplaats. Denk alleen dat de verkoper de prijs kunstmatig probeert op te schroeven.
Ieder bod gaat met 5 euro tegelijk omhoog en nu ineens met 30 euro...
beetje jammer