PDA

View Full Version : 2e hands gitaar



miss.be3
9 februari 2006, 20:48
Ik ben van plan een 2e hands elektrische gitaar te kopen, via marktplaats ofzo.
Nou zei iemand dat dat niet zo'n goed idee is omdat je dan niet verschillende gitaren uit kan testen. Bij een akoestische gitaar heb je dat elke anders klinkt en je in de winkel kan kijken welke jij het mooiste vind maar bij een elektrische is het toch zo dat als je bijvoorbeeld een fender strat wil hebben elke gewoon hetzelfde klinkt?
En hebben jullie goede ervaringen met 2e hands gitaren?

Herman
9 februari 2006, 20:55
Dit is NIET waar, misschien is het inderdaad een idee eerst eens een winkel te bezoeken en te kijken welke gitaar je bevalt...maar 2e hands betaal je veel minder voor (meestal) goeie kwaliteit...En electrische gitaren klinken ook allemaal weer anders..ook bijvoorbeeld stratocasters...maar daar heb ik dan weer neit zo veel verstand van, maar iemand anders op het forum kan je daar vast wel mee helpen, maar niet elke strat, tele, LP of weet ik veel wat is hetzelfde...

vester86
9 februari 2006, 20:59
electrische gitaren klinken misschien allemaal anders, ook als ze van hetzelfde type zijn, maar dat vind ik geen reden om niet 2e hands te kopen. je moet wel weten WAT je wilt voor gitaar

miss.be3
9 februari 2006, 21:08
thnx..weer wat geleerd.. dat wou ik ff weten want das wel een beetje een nadeel je kan natuurlijk niet 20 mensen bij langs gaan voordat je een gitaar vind die je bevalt ook als je al weet welke je wilt hebben.

nielsduursma
9 februari 2006, 21:20
thnx..weer wat geleerd.. dat wou ik ff weten want das wel een beetje een nadeel je kan natuurlijk niet 20 mensen bij langs gaan voordat je een gitaar vind die je bevalt ook als je al weet welke je wilt hebben.

hoezo niet?

miss.be3
9 februari 2006, 23:26
nou ja jij misschien wel

iwamoto
10 februari 2006, 02:56
ik had toevallig al bij de eerste raak, maar anders had ik er nog meer gecheckt :D

Kaïn
10 februari 2006, 08:36
Ik neem altijd mijn kleine oefenversterker mee als ik een gitaar tweede hands koop. Dan kan je het instrument even goed checken. en krijg je een idee van de sound. Je moet nooit een gitaar kopen zonder dat je erop hebt gespeeld uiteraard! Sommige foutjes zoals defecte potmeters etc. merk je alleen op tijdens het uitproberen.
Succes verder met je aanschaf!

iwamoto
10 februari 2006, 10:50
toen ik een nieuw multi effect ging kopen nam ik gewoon mn gitaar mee, wil toch echt weten hoe de sound klinkt met mn eigen gitaar
"goh, op deze Jem 7VWH klinkt ie wel super, doe je thuis je stagg erin (bij wiijze van, tuurlijk speel ik geen stagg, verkoop nog liever mn eerstgeborene) en dan sta je voor verassingen, ik kon overigens mijn ibanez bij die gast thuis checken, had n mooie JCM 2000 staan :D

Neals
10 februari 2006, 13:05
Zelf zeul ik nooit een amp mee als ik een 2e hands gitaar ga checken, ik speel in een punkband en speel ontzettend vaak over andersmans spullen, dus meestal voldoet een algemene rzeferentie. Ik kijk dan ook meer offie in technisch goede staat verkeert.

Er zijn genoeg imitatie-stratjes die een Fender redelijk goed benaderen, maar het is vooral luisteren naar een instrument.

Bevalt ie, kopen, bevalt ie niet laat em liggen.

Punt is wel dat je vaak OF aan een gitaar moet wennen, of het liefde op het eerste gezicht is met een gitaar waar je eigenlijk weinig mee kan, maar dit gaat ook op voor versterkers en effecten. Dan ben je vaak blij dat je em op de 2e hands markt voor het zelfde of zelfs een beetje winst of verlies weer kwijt kan.

Veekeren
10 februari 2006, 14:23
In de keren dat ik een gitaar verkocht waren er een paar mensen die hun eigen gitaar meenamen, gewoon om te kijken hoe ze ten opzichte van elkaar klonken. Kan ik wel begrijpen op zich, en als je een auto hebt is het ook niet veel moeite.

miss.be3
10 februari 2006, 17:50
Ik neem altijd mijn kleine oefenversterker mee als ik een gitaar tweede hands koop. Dan kan je het instrument even goed checken. en krijg je een idee van de sound. Je moet nooit een gitaar kopen zonder dat je erop hebt gespeeld uiteraard! Sommige foutjes zoals defecte potmeters etc. merk je alleen op tijdens het uitproberen.
Succes verder met je aanschaf!

Alleen heb ik niet zoveel verstand van elektrische gitaren heb er een paar keer op gespeeld dus ik ben bang dat ik er dan minder kritisch naar kan kijken en misschien niet eens opmerk als er iets kapot is..

Herman
10 februari 2006, 22:21
In dat geval moet je als het even kan iemand mee nemen die er wel verstand van heeft, misschien dat een van je vrienden gitaar speelt? of iemand in de familie?