PDA

View Full Version : SPX90 bypassen



LordRiffenstein
9 februari 2006, 13:53
Ik geloof dat er hier enkele SPX-gebruikers rondhangen en hoop dat iemand me kan helpen.

Ik wil de SPX bypass schakelen met een loop van mijn GCX. Heb ondertussen alle mogelijke combinaties (behalve de juiste :mad: ) geprobeerd, Open of closed loop, momentary of latching switch op de All Access maar de SPX90 volgt dus nooit de setting van mijn Instant Access switch. Wat doe ik fout? Iemand die dit wel aan de praat gekregen heeft? Bypassen met een simpel Boss-pedaaltje gaat wel goed dus er is geen probleem met het toestel.

Muchas,

Yoeri

Analie-G
9 februari 2006, 14:32
Hi Joeri,
Helaas ben ik niet bekend met de GCX en of switch moegelijkheden...ik doe het zelf door het met midi naar een `mute` program te schakelen...

Wat voor een kabel zit er aan je boss switch pedaaltje ..?? Mischien dat de kabel die in je GCX loop hangt anders is (mono of stereo ) ik geloof dat dat soms ook wat uitmaakt voor aan/uit...

Helaas , meer weet ik ook niet wat betreft mute door switch.
Veel succes,
Anand

LordRiffenstein
9 februari 2006, 14:36
Gebruikte dezelfde kabel dus daar kan het probleem ook niet zitten. Heb ondertussen wel een andere idee gekregen. Je kan nl. de bypass mee programmeren en ik vermoed dat daar de fou zit. Aangezien de bypass switching met een momentary switch gebeurd en de bypass met elke schakeling verandert lijkt het me nodig dat de presets allemaal bypass aan of uit hebben. Moet ik vanavond testen.

Yoeri

ateng
14 maart 2006, 23:53
Hee Yoerie,

mijn SPX90 is onderweg en wil m natuurlijk voor dat Landau thing gebruiken maar issie alleen daarvoor geweldig of zijn de reverb en delay ook wel mooi.

LordRiffenstein
15 maart 2006, 07:49
Hee Yoerie,

mijn SPX90 is onderweg en wil m natuurlijk voor dat Landau thing gebruiken maar issie alleen daarvoor geweldig of zijn de reverb en delay ook wel mooi.

Tja, wegens te weinig tijd ben ik nog niet verder gekomen dan de pitch en de symphonic maar die klinken wel super :)

bluegate
15 maart 2006, 17:27
Hoe is de SPX verder aangesloten?
Misschien makkelijker om het ingangssignaal te schakelen via de GCX dan de Bypass functie?

Je zegt dat de Bypass een momentary schakelaar nodig heeft.
Volgens mij moet je dan een CC toewijzen op je AA die overeenkomt met
de momentary actie op Loop 8 van de GCX.
Op de AA kun je volgens mij speciale CC functie toewijzen zodat de stand
van de schakelaar meegenomen wordt naar een volgende preset.
Net zoals bijv. je volume niet steeds naar 127 terug gaat maar blijft zoals je
pedaal op dat moment staat ingesteld.

ateng
15 maart 2006, 18:23
Tja, wegens te weinig tijd ben ik nog niet verder gekomen dan de pitch en de symphonic maar die klinken wel super :)
Welke patch is dat dan die symphonic en hoe heb je de pitch afgesteld.
Steve R van HRI heeft het een keer gepost maar ik kan het niet meer terug vinden.

En gebruik je de pitch ook bij lead of alleen maar bij clean. Ik wil de pitch in combinatie doen met de tri-chorus van mijn ModPro zodat het breder klinkt. Ik heb de tri-chorus instelling van David Phillips (rackdoctor) gekregen en die is echt super. Tonedoctor (ook van HRI) kent een gitarist en die heeft zowel een modpro als een DynoMyPiano en vond the modpro 98% als the real thing dus wel goed om te horen.
Ik vond de tri van mijn modpro wel mooi klinken maar niet zo bijzonder ofzo totdat ik Davids instelling kreeg.

morris
15 maart 2006, 22:20
Wat hoor ik hier allemaal?? 80's? Pitch? Chorus?
Hey Ik ben weer in de mode! Zo zie je maar, als je maar lang genoeg blijft volharden hehehe

Over chorus gesproken: Ome Mike comes to the rescue (http://www.fulltone.com/cshframe.html):

;-)
Morris

ateng
16 maart 2006, 00:30
Ja ik had het al gehoord dat ze er mee bezig waren en dat voor $595,-
Nog steeds veel geld natuurlijk voor alleen een chorus maar wat ze tegenwoordig voor een songbird/dyno/cs5 vragen!http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7398909228

ateng
16 maart 2006, 00:41
@Morris:
En wat is jouwn instelling van je pitch? Iets van -7 en +9? Tenminste, zo heb ik mijn GX700 afgesteld en moet eerlijk zeggen dat ie niet verkeerd klinkt maar een spx90 is volgens velen de beste. Ik hoop dat ik m gauw binnen krijgt zodat ik m volgende week zondag kan gebruiken met optreden.

morris
16 maart 2006, 00:49
@Morris:
En wat is jouwn instelling van je pitch? Iets van -7 en +9? Tenminste, zo heb ik mijn GX700 afgesteld en moet eerlijk zeggen dat ie niet verkeerd klinkt maar een spx90 is volgens velen de beste. Ik hoop dat ik m gauw binnen krijgt zodat ik m volgende week zondag kan gebruiken met optreden.

Ik heb mijn pitch ook zo ongeveer hetzelfde, maar het varieert per preset. Het werkt ook goed om wat minder te doen, en ook wat minder level om het niet zo op te laten vallen. -7 en +9 is vrij extreem, zou zacht in de mix moeten. Of je zou het net expres moeten doen uiteraard. De SPX is voor die slick 80's sound inderdaad geweldig, maar ik krijg op dit moment betere resultaten met veel minder ruis uit mijn GForce en Eclipse, dus voor mij geen SPX ;-)
Nu, die Fulltone Trichorus clone, daar zou ik mijn TC1210 nog wel eens voor willen verruilen...

Morris

BeeJee
16 maart 2006, 01:08
Ik ben sinds een aantal weken ook errug tevreden met de pitch uit mijn Lex G2. Klinkt errug lekker:sssh: . Stukken beter en breder dan mijn 'standaard' chorus-effect uit het 'chorus-blok' in de G2 en dat met dank aan enkele topics hier in dit forum, waardoor ik het micro-pitchen ben gaan gebruiken. Thx guys!

LordRiffenstein
16 maart 2006, 07:48
Voor de SPX-gebruikers maar ook voor de andere micro-pitch shifters, enkele leuke settings. Ik gebruik beide Symphonic settings, de 2de klinkt erg Luke, de eerste pitch setting is de Landau-setting en die is erg lekker op cleane sounds:

Symphonic 1
Balance = 100%
Out Lvl = 50%
Mod. Frq = 0.70Hz
Mod. Depth = 60%

Symphonic 2
Balance = 100%
Out Lvl = 50%
Mod. Frq = 0.05Hz
Mod. Depth = 85%

Pitch Change 1
Balance = 100%
Out Lvl = 50%
L Pitch = 0
L Fine = +13
L Dly = 4.1ms
L F.B. = 0%
R Pitch = 0
R Fine = -11
R Dly = 9.1ms
R F.B. = 0%

Pitch Change 2
Balance = 100%
Out Lvl = 50%
L Pitch = 0
L Fine = +9
L Dly = 80.0ms
L F.B. = 0%
R Pitch = 0
R Fine = -7
R Dly = 25.0ms
R F.B. = 0%

Pitch Change 3
Balance = 100%
Out Lvl = 50%
L Pitch = 0
L Fine = +11
L Dly = 20.0ms
L F.B. = 0%
R Pitch = 0
R Fine = -9
R Dly = 20.0ms
R F.B. = 0%

Pitch Change 4
Balance = 100%
Out Lvl = 50%
1 Pitch = 0
1 Fine = +9
1 Dly = 0.1ms
1 F.B. = 0%
1 Level = 100%
2 Pitch = 0
2 Fine = -9
2 Dly = 20.0ms
2 F.B. = 0%
2 Level = 100%

Pitch Change 5
Balance = 100%
Out Lvl = 50%
1 Pitch = 0
1 Fine = -9
1 Dly = 8.0ms
1 F.B. = 0%
1 Level = 100%
2 Pitch = 0
2 Fine = +7
2 Dly = 20.0ms
2 F.B. = 0%
2 Level = 100%

ateng
16 maart 2006, 12:11
Heee thanx Yoerie, zodra mijn spx90 binnen is zal ik je instelling uitproberen.
Maar ik las ook in je andere post dat je de pitch change niet met lead gebruikt en waarom niet?

LordRiffenstein
16 maart 2006, 12:16
Heee thanx Yoerie, zodra mijn spx90 binnen is zal ik je instelling uitproberen.
Maar ik las ook in je andere post dat je de pitch change niet met lead gebruikt en waarom niet?

Oh toch wel maar ik gebruik verschillende pitch shifts. Op leads kan dat zijn, 1 ps (SPX), 2 ps (SPX + Gforce), 1ps + chorus (SPX + RSP550), Symphonic of symphonic + 1 ps (SPX + Gforce). Keuze zat en ik heb niet bepaald vaste dingen behalve 1 of 2 songs. Ben momenteel vooral gecharmeerd van de Symphonic op de SPX.

ateng
16 maart 2006, 12:24
Oh toch wel maar ik gebruik verschillende pitch shifts. Op leads kan dat zijn, 1 ps (SPX), 2 ps (SPX + Gforce), 1ps + chorus (SPX + RSP550), Symphonic of symphonic + 1 ps (SPX + Gforce). Keuze zat en ik heb niet bepaald vaste dingen behalve 1 of 2 songs. Ben momenteel vooral gecharmeerd van de Symphonic op de SPX.
Sorry mijn excuses, ik bedoelde wel met lead en niet met clean. Tenminste, dit is joumn post:



De SPX90 geeft echt wel die Landau-pitch of ook die Luke chorus high gain sound. Gebruik momenteel de pitch op de GForce voor clean en die op de SPX met gain, chorus kan of uit de SPX (Symphonic preset) of uit de RSP komen, afhankelijk van de preset. Had eerder nog een probleem met de SPX omdat de bypass niet wil werken via een loop van de GCX maar heb dit opgelost met een bypass preset. Heb de afgelopen dagen met deze combi gespeeld en veel geprogrammeerd en de aankoop van de SPX is mijn eerste ooit die kan gelden als 'copycat' maar ben er wel erg tevreden van.

LordRiffenstein
16 maart 2006, 12:28
Sorry mijn excuses, ik bedoelde wel met lead en niet met clean. Tenminste, dit is joumn post:

Ja klopt, op clean gebruik ik liever de pitch uit de GForce hoewel ze beiden lekker klinken.

ateng
16 maart 2006, 15:59
En klopt het dat ze erg ruizen?