PDA

View Full Version : HWA Fuzzwork Orange in da house!!



LordRiffenstein
9 februari 2006, 13:10
Althans, vanmorgen ontvangen op kantoor en sindsdien tel ik af (nog meer dan anders) om naar huis te kunnen :cooler:

De FO is een one-off geval wegens het achterblijven van de oranje casings en ik heb dus een rode Fuzzwork Orange. Hij ziet er in elk geval al super uit, lekkere diep rode kleur met gele led, 2 Fulltone creme knoppen. De uitleg over de aanwezige transistors ed. laat ik over aan Remco. Vanavond mag hij naast zijn HWA Myclone Amp broer postvatten op mijn pedalboard en lekker te keer gaan. Review en clipjes komen er ASAP!

:gitarist:

Phyrexian
9 februari 2006, 15:37
Ben benieuwd. Zal ook weer top zijn denk'k!

Rock&Roll
9 februari 2006, 16:46
Heel nice! Als je getest hebt, kan je dan even vertellen hoe ie klinkt?
Ik verwacht er namelijk ook eentje :d

LordRiffenstein
9 februari 2006, 21:50
http://lordriffenstein.netfirms.com/images/Fuzzwork.jpg

Zonet een uurtje met de Fuzzwork Orange zitten experimenteren. Ik heb een Everman FuzzDriveG2 om mee te vergelijken. De Everman is mijn eerste fuzz ooit, had vroeger een Fulltone 69, Jacques Mercer Box en een AM Sunface getest. Van deze 3 vond ik de 69 de beste. De FDG2 is een ander beestje en zeker niet mis als 'instap-model'.

De FDG2 klinkt heel lekker met de OD relatief laag en de fuzz hoog. Klinkt super met de neck pickup maar net TE trebly voor de bridge pickup. Ik wou dus een andere fuzz die romiger klinkt, denk aan de Eric Johnson fuzz-sound. Na wat gemail met Remco leek de FO het antwoord te zijn op mijn zoektocht en dus bestelde ik eentje. Wegens omstandigheden is het dus een soort One-off geworden met serial #2.

Afwerking is er sinds ik de Myclone Amp kocht op vooruit gegaan. Menig Amerikaanse boutique bouwer kan hier een lesje van leren. De FO is rechttoe rechtaan, 2 controls en on/off. De controls zijn Milk en Plus, Milk bepaald de hoeveelheid Fuzz en Plus de output. Unity gain ligt rond 2:00 dus er is nog redelijk wat boost, ter vergelijking, bij de FDG2 ligt unity voor mij rond 3:00.

Belangrijk voor mij is dat het pedaal werkt met een crunchy sound, mijn Engls zijn niet de beste versterkers om een pedaal voor het cleane kanaal te zetten. Eerste test was met de Milk op 12:00 en de Plus op 2:00 op low gain. Dit resulteerde in een dikkere fuzz dan de FDG2 dus dat zat al goed. Ook op de bridge pickup bleef alles lekker dik klinken maar ik had het gevoel dat het beter kon, nog wat smeuïger. Een fikse draai aan de Milk tot die op 3:00 stond gaf het gewenste resultaat. Zowel op neck als bridge klinkt hij supervet, ik heb het over single coils BTW. Op deze stand cleant hij ook beter op met de volume knop en je kan werkelijk volume terugdraaien tot op 1 en hij blijft lekker klinken. Het 'probleem' wat ik had met de 69 was dat die bij de lekkerste solo-sound, te veel laag had voor akkoorden en dus modderig werd. ABSOLUUT NIET het geval met de FO, hij geeft goeie bass maar wordt niet moddering, je kan dus perfect met het volume voluit lekker akkoorden spelen.

Voor de slechte verstaanders, ik ben dus meer dan tevreden met het resultaat. De FO doet perfect wat ik zocht, een vette dikke romige fuzz zonder modderig te worden. Clips volgen later als ik wat meer tijd heb!

Speeddemon
9 februari 2006, 22:05
Afwerking is er sinds ik de Myclone Amp kocht op vooruit gegaan.
En 't kan NOG beter, aangezien er wegens de textuur van de poederlak er wat lucht onder sommige decals is gekomen. :dontgeti:

Maar zoals de Amerikanen zeggen "I cleaned my act up a bit". :satisfie:
Ik haal nu ook wat meer spullen uit Duitsland (waaronder mooie serrated washers, om de jacks niet meer zo amateuristisch eruit te laten steken) en gebruik 8mm nylon ringen als afstandhouders voor de potmeters, zodat kleine knoppen zoals de crème Fulltones op Yoeri's bakkie mooi aansluiten op de behuizing en er niet 4mm boven 'zweven'.

Maar hoe dan ook, fijn dat je 'm zo goed vind. :cooler:
(had je de andere trannies nog in 't pedaal gevonden met de 2 output caps?)

Rock&Roll
9 februari 2006, 23:19
:nervous: getting anxious :nervous:

LordRiffenstein
10 februari 2006, 07:39
Maar hoe dan ook, fijn dat je 'm zo goed vind. :cooler:
(had je de andere trannies nog in 't pedaal gevonden met de 2 output caps?)

Heb ik inderdaad gevonden en ik zal ze ten gepaste tijden testen maar momenteel zeker nog geen nood aan extra experiment. :hippie:

LordRiffenstein
19 februari 2006, 15:59
Een van mijn favoriete voorbeelden van hoe een vettige fuzz moet klinken is Boogie King van Eric Johnson. Kon het even niet nalaten om het professioneel de nek om te wringen en heb snel een clipje opgenomen met de Fuzzwork Orange. Beetje veel delays helaas maar voor de rest vind ik persoonlijk de sound wel vet. Oh ja, gitaar is mijn Haar tele op de brug pickup, ch2 van de Savage120, fuzz en level op de FO beiden op +- 2:00

http://www.lordriffenstein.com/sound/BoogieKing.mp3

jozum
19 februari 2006, 16:50
dat klinkt echt waanzinnig lekker. Meer kan ik er niet over zeggen, buiten dat ik ook erg te spreken ben over het geluid van die ''haar" tele.

thanks for sharing!

Rock&Roll
20 februari 2006, 11:58
Mijn Miami Fuzz klinkt precies zo! Alleen, ik speel graag op het neck element van mijn strats, dus ik stel de fuzz vrij extreem in, met het volume hoog, en ik regel het volume op de gitaar om de fuzz te krijgen. Werkt perfect voor mij... :hippie:

Speeddemon
20 februari 2006, 12:48
Keep up the good work!

Zou je misschien ook wat samples kunnen maken, waarbij je eerst het cleane geluid hoort en je dan de Fuzzwork Orange aantrapt, en in beide instanties de zelfde riff+akkoorden speelt?

Wist niet dat ie zo OOK kon klinken... :satisfie:

BartL
20 februari 2006, 13:26
Holy shit... :D

Klinkt erg lekker. Valt er ook een Fuzz of OD te brouwen die ZO op het cleane kanaal van een amp kan klinken (edit: met humbucker)? :D

Speeddemon
20 februari 2006, 13:40
Holy shit... :D

Klinkt erg lekker. Valt er ook een Fuzz of OD te brouwen die ZO op het cleane kanaal van een amp kan klinken (edit: met humbucker)? :D
De 3-knops Fuzzwork Orange zou dat wel aardig moeten lukken.

Rock&Roll
20 februari 2006, 16:12
De mijne klinkt al zo op een clean kanaal... 8-)

Speeddemon
21 februari 2006, 15:46
Ik heb in de tussentijd ook nog wat ge-experimenteerd met potmeters.
Wat blijkt, als je een 100k voor volume gebruikt (ipv standaard 500k), lijkt er iets meer hoog door te komen. Wat resulteert in feedback met de fuzz-pot volledig open. De oplossing daarvoor bleek dan weer die kleine condensatoren over de transistoren, om ze wat 'af te ronden'.

maar ik ben zelf iets meer fan van de 500k pots.

Misschien dat ik in de toekomst nog een soort "Miami Fuzz Deluxe" maak op custom order basis in een 1590BB (12 x 9cm), waarbij je met een 4PDT toggleswitch kan schakelen tussen low/medium gain smooth transistors (2N2369) en rauw en bijtende transistors (BC109C).

Uiteraard is "Crockett" rauw en bijtend en "Tubbs" smooth. :cooler:

http://www.miamivicedvd.com/crockett_cooper.jpg

Rock&Roll
21 februari 2006, 15:52
Die HWA miami fuzz is zó goed dat LordRiff z'n Everman al te koop heeft staan ;)

LordRiffenstein
21 februari 2006, 17:08
Die HWA miami fuzz is zó goed dat LordRiff z'n Everman al te koop heeft staan ;)

Dat klopt, de Fuzzwork Orange doet nl. perfect wat ik zocht terwijl de Everman meer het midden hield tussen een fuzz en een OD. Ik kreeg uit die Everman ook nooit een sound die vet en niet modderig was op de neck pickup en dan ook nog vet was op de bridge terwijl die HWA dat dus perfect doet.

Ik probeer later deze week of komend weekend nog wat andere clips te maken met de FO!!

Rock&Roll
21 februari 2006, 17:12
Dat klopt, de Fuzzwork Orange doet nl. perfect wat ik zocht terwijl de Everman meer het midden hield tussen een fuzz en een OD. Ik kreeg uit die Everman ook nooit een sound die vet en niet modderig was op de neck pickup en dan ook nog vet was op de bridge terwijl die HWA dat dus perfect doet.

Ik probeer later deze week of komend weekend nog wat andere clips te maken met de FO!!

My thoughts exactly en ook de reden waarom ik de Everman FD weggedaan heb voor een HWA model. Ik kreeg er gewoon nooit FUZZ uit! Dat ding bleef altijf te smooth. Maar het blijft qua sound wel een topper van een pedaal.
Jammer genoeg heb ik mijn vraagprijs na een tijdje moeten verlagen, vanwege de gebrekkige interesse :( :cooler:

fullorder
21 februari 2006, 18:39
Wisten jullie trouwens dat een Miami Fuzz ook nog eens heel erg lekker klinkt met een FA-1 erachter? Zeker als je op de neck pickup speelt :jam:
Moet je in geval van BC109's de fuzz wel een haartje terug draaien, maar dan kun je primula switchen tussen dikke modder en rauwe oerkreten :rockon:
Ik zal binnenkort ook eens wat clipjes maken.

Rock&Roll
21 februari 2006, 19:22
Wisten jullie trouwens dat een Miami Fuzz ook nog eens heel erg lekker klinkt met een FA-1 erachter? Zeker als je op de neck pickup speelt .
Kan ik alleen beamen. Bij mij is het wel de clean-boost van mijn HWA boost die steeds aanstaat ism de fuzz. Dat is ook nodig, want de extra sparkle die de boost toevoegt is onmisbaar met die fuzz.

Speeddemon
21 februari 2006, 20:26
Dat is ook nodig, want de extra sparkle die de boost toevoegt is onmisbaar met die fuzz.
je gaat me toch niet vertellen dat je de Miami Fuzz an sich modderig vind? :dontgeti:

Rock&Roll
21 februari 2006, 20:51
je gaat me toch niet vertellen dat je de Miami Fuzz an sich modderig vind? :dontgeti:
Nee hoor Remco. Wel, als ik de fuzz op 12u of lager zet heb ik wel alleen maar een modderige brij, het is te zeggen heel bassige ongedefinieerde sound. Maar bij mij staat de fuzz op ongeveer 3u. Het is nu zo dat ik de clean boost altijd laat aanstaan, dus mijn versterker is daar ook op afgesteld. Maw ik heb de sparkle zowieso nodig voor een mooie sound. :hippie:

fullorder
21 februari 2006, 21:53
Nee hoor Remco. Wel, als ik de fuzz op 12u of lager zet heb ik wel alleen maar een modderige brij, het is te zeggen heel bassige ongedefinieerde sound. Maar bij mij staat de fuzz op ongeveer 3u. Het is nu zo dat ik de clean boost altijd laat aanstaan, dus mijn versterker is daar ook op afgesteld. Maw ik heb de sparkle zowieso nodig voor een mooie sound. :hippie:

juistem, ik heb naast de FA-1 ook nog de clean sanchez en die staat dus altijd aan. Die geeft iets extra sparkle met m'n miami fuzz op 4.00. Die sparkle zou de fuzz ook hebben als ie op 5.00 staat, maar de clean sanchez staat nu eenmaal altijd aan om al m'n andere sounds op te waarderen. als ik dan de miami fuzz op 5.00 zou laten zou het wel erg veel hiss/piep worden. dat heeft overigens ook vooral te maken met die lekker heftige BC109's :satisfie:

GuitarMaster
23 februari 2006, 19:53
Ik heb net mn Miami Fuzz binnen, klinkt heerlijk romig/dik, vooral met het neckelement van mn strat. Als ik single string licks op de 2 hoogste 2 snaren speel hoor je alleen veel minder fuzz (wel weer als ik ze allebei tegelijk aansla, dan gaan ze lekker oscilleren). Ik neem aan dat het normaal is dat je op hogere snaren de fuzz iets minder hoort? (ik heb nog niet bijzonder veel ervaring met fuzzes)

Duane
24 februari 2006, 16:01
Ik heb net mn Miami Fuzz binnen, klinkt heerlijk romig/dik, vooral met het neckelement van mn strat. Als ik single string licks op de 2 hoogste 2 snaren speel hoor je alleen veel minder fuzz (wel weer als ik ze allebei tegelijk aansla, dan gaan ze lekker oscilleren). Ik neem aan dat het normaal is dat je op hogere snaren de fuzz iets minder hoort? (ik heb nog niet bijzonder veel ervaring met fuzzes)

Ja dat is dus ook zo met mijn '69 fuzz! Heel irritant vind ik dat dus. De '69 is niet heel slecht ofzo, maar het is het gewoon niet helemaal voor mij.
Trouwens die fuzzwork orange klinkt erg ok moet ik zeggen (in boogie king)! Zelf ben ik al min of meer verslaafd aan EJ's fuzz sound dus......maar heb veel fuzzes gehoord maar niets tegengekomen waarvan ik denk "JA". Een oude originele fuzz face met silicons vind ik toch wel erg duur.

Speeddemon
24 februari 2006, 16:03
Ik neem aan dat het normaal is dat je op hogere snaren de fuzz iets minder hoort? (ik heb nog niet bijzonder veel ervaring met fuzzes)
MEt de BC109C's en de Fuzz knop voorbij 4 uur moet dat zeker goed komen. :)

LordRiffenstein
24 februari 2006, 16:10
MEt de BC109C's en de Fuzz knop voorbij 4 uur moet dat zeker goed komen. :)

Heb mijn fuzz knop nu net voorbij 3uur staan en de output op 3uur en dat werkt prima met single coils en humbuckers. Merk wel dat het werken met de volume knop lekkerder klinkt op het hals-element dan op het brug element. Met mijn strat kan ik volume terug draaien tot 2 en dan nog klinkt het lekker, bij de brug wordt het lager dan 6 toch net iets te scherp imho.

Remco, heb je mijn mail nog ontvangen?

Yoeri

Speeddemon
24 februari 2006, 16:17
Remco, heb je mijn mail nog ontvangen?

Yoeri
je bedoelt dat mailtje over CS vs. FA-1?

I'll get right on it. 8-)

GuitarMaster
24 februari 2006, 19:00
MEt de BC109C's en de Fuzz knop voorbij 4 uur moet dat zeker goed komen. :)

Ok dan, ga ik dat ff proberen, hoe kan ik trouwens checken hoe die transistors erin moeten, moet ik er iets aan doormeten ofzo?

Speeddemon
24 februari 2006, 19:14
Die BC109C's moeten met de lipjes (geven de Emitter aan) naar buiten.

Tenminste, als je 't pedaal open hebt liggen, met de switch onderin, dan moet de rechter transistor z'n lipje naar boven hebben, en de linker transistor z'n lipje omlaag.

GuitarMaster
24 februari 2006, 19:31
Gelukt, klinkt een stuk beter moet ik zeggen

Speeddemon
24 februari 2006, 19:55
dus je hebt 'm liever wat rauwer dan?

Ik weet ook haast zeker dat als ik een Miami Fuzz Deluxe maak, dat ie selecteert tussen 2N2369's (low gain) en BC109C's, omdat die 2 het grootste verschil hebben; de 2N3904's zijn medium gain, maar lijken qua klank nog best veel op de 2N2369's.

GuitarMaster
24 februari 2006, 23:01
dus je hebt 'm liever wat rauwer dan?

Blijkbaar ja, nu ben ik er iig erg tevreden mee, nice work :)