PDA

View Full Version : Afmetingen Les Paul



Mattia
9 februari 2006, 12:54
Beste Les Paul bouwers/eigenaren,

ik zit een eigen singlecut design te tekenen (nouja, twee; een klassieke, een met een Iceman/Ravelle scoop onderin voor een vriend), en heb grofweg m'n eigen doublcuts 'omgebouwd' tot singlecut, qua lijn, maar ik zit nu met het volgende: ik heb online ergens een quote gevonden dat een Les Paul 17.25" (43.8mm) lang is, zo ongeveer. Maar het ziet er bij mij (ondanks het feit dat 'ie wat breeder is dan een Les Paul) te lang uit. Als iemand er een bij de hand heeft zou ik een paar afmetingen graag weten, namelijk:

Lengte (middenlijn, alleen body, niet de tenon erbij)
Waist
lower bout
Upper bout

De afmetingen die ik online heb gevonden vertrouw ik niet allemaal, namelijk. Ga ze waarschijnlijk niet gebruiken, maar ter referentie vind ik het wel makkelijk om te hebben.

Keesz
9 februari 2006, 13:16
Ik had dit ooit is aan charlotte gevraagd, ik had een plaatje van een Ovation gp vergroot met paint, hiervoor moest ik iig de breedte van het breedste stuk hebben en de lengte van de begin vd heel tot aan het begin vd body

de breedte was 33 cm
en de lengte was idd 44 cm als ik me goed heriner

charlotte
9 februari 2006, 16:20
Hoi Mattia :)

Ik meet het na op mijn tekening, en dan komen de volgende waarden eruit :

Waist: 18,2 cm
Breedste deel body :32,8 cm
breedte body deel ter hoogte van de toggle switch :23,2 cm
lengte body :43,8 cm
dikte body :midden 6,2 cm zijkanten 5 cm.
dikte top :12 mm.
lengte body-headstock :99,3 cm

succes , groetjes Charlotte. :lp:

Mattia
9 februari 2006, 18:04
Perfect, bedankt! Nou, kan ik weer wat verder knutselen.

johanh
9 februari 2006, 21:45
Ik had jou ook gevraagd voor de tekening van een Les Paul.

Nu kwam ik er vandaag toevallig eentje tegen.

Ik kan geen bestanden bijvoegen met deze mail dus pm me even als je de tekening wilt hebben en geef een e-mail adres op.
het is een pdf en een dxf file