PDA

View Full Version : Amp-channelswitch



Predator
9 februari 2006, 11:49
Goedemorgen medegitaristen!

Binnenkort ga ik een amp kopen, mogelijk de Peavey JSX want die klinkt echt UBERGEIL. Wat betreft de electronica is mij misschien wel wat gedateerd ondanks dat hij vrij nieuw is. Hij heeft namelijk maar 1 manier van kanaalswitchen, dat is de DIN-connector manier. Dus geen jackplug of MIDI-komt erbij kijken.

Betekent dit dat ik de kanalen van die amp ALLEEN kan switchen met de bijgeleverde pedaal? Of valt er een kabeltje te maken om vanaf mijn FCB1010 te switchen? Enige techneuten die dit weten te doen en die het willen doen?

------------------------

De FCB1010 heeft voor het switchen van amps 2 grote stereo jack uitgangen die naar de versterker switch ingang kunnen. Meestal heb je daar maar 1 ingang voor en het gebruik van 1 stereo kabel is dan dus ook genoeg om te switchen tussen 3 kanalen.

De JSX however, heeft de volgende switch-ingang, een 7-pins DIN-kabel zoals te zien hier bij "remote switch": http://www.peavey.com/images/products/guitaramps/jsx_back_lg.jpg

De opties die je met de footswitch hebt zijn de volgende: crunch/ultra (1 knop), clean (1 knop) en effects/bypass (1 knop).

Je kunt het zien op pag 9 van deze manual: http://www.peavey.com/media/pdf/manuals/jsx_manual.pdf

Mij gaat het er vooral om dat ik mijn FCB kan gebruiken om gewoon te switchen tussen de kanelen, die bypass-functie maakt mij dan niet zo uit.

HELP ME PLEASE

Scali
9 februari 2006, 11:56
Binnenkort ga ik een amp kopen, mogelijk de Peavey JSX want die klinkt echt UBERGEIL.

Helaas, ik kan me niet bedwingen, en moet even weer melden dat het Satriani-geluid uit een Boss DS-1 en een Marshall 6100 komt, en dat de Peavey JSX daar een slap en vervelend schel aftreksel van is.
Maar als je de versterker koopt omdat je em zelf mooi vindt, en niet omdat je als Satriani wilt klinken, dan heb ik niks gezegd.

Wat die footswitch betreft... daar is waarschijnlijk wel een verloopje voor te bakken. Footswitches zijn niet zo ingewikkeld, meestal gewoon een kwestie van even de juiste draadjes aan elkaar knopen, en dan werkt het.
Helaas staat de pinout zo te zien niet in de handleiding, dus zul je je footswitch open moeten maken om uit te zoeken wat waar zit... of gewoon op de gok :)
Of misschien dat er mensen zijn die wel bekend zijn met de pinout.

Predator
9 februari 2006, 13:04
Hey Scali, bedankt voor de reactie!

Ik had al ingeschat dat er waarschijnlijk een kabeltje voor te koekebakken is, maar ik wil gewoon geen risico's nemen en daarom vroeg ik het. Misschien is er iemand die mij verder kan helpen om dit echt vast te stellen? ... Bedankt!

Anywaze, wat betreft je opmerking over de JSX. IK HAAT JE!!! Nee joh joke, hahaha. Nee maar even serieus, de reden dat ik juist DIE amp koop, is omdat hij heel erg flexibel is qua geluid, hij voldoet gewoon tot in de puntjes (qua sound en looks) aan de eisen van:
- Foolish (mijn metalband)
- Sol (mijn nu-soulband)
- Predator (mijn solo-project)
- Red Carpet (binnenkort mijn rockband)

Bovendien heeft Satch juist de JSX gemaakt/laten maken omdat die 6100 niet meer voldeed aan de eisen. En vond hij het idee van een signature amp gewoon een goede. Dat ding ziet er ook echt prachtig uit en is dus zeker geen slap aftreksel van een 6100, het is een heel andere en naar mijn mening veel beter amp dan een 6100. Maar dat zit em allemaal in de mening!

jpb
9 februari 2006, 15:48
[....]Footswitches zijn niet zo ingewikkeld, meestal gewoon een kwestie van even de juiste draadjes aan elkaar knopen, en dan werkt het[......]

Inderdaad, daar worden we een hoop wijzer van....

Scali
9 februari 2006, 15:56
Dat ding ziet er ook echt prachtig uit en is dus zeker geen slap aftreksel van een 6100, het is een heel andere en naar mijn mening veel beter amp dan een 6100. Maar dat zit em allemaal in de mening!

Inderdaad, want naar mijn mening klonk Satriani beter toen ie de 6100 nog gebruikte. Ligt misschien ook wel aan de gehoorbeschadiging die ie onderhand opgelopen heeft... Er zijn wel meer gitaristen die een steeds scheller geluid lijken te krijgen, naarmate de jaren vorderen... zo ook Steve Lukather bijvoorbeeld.

Predator
10 februari 2006, 09:52
*BUMP*

Suggesties anybody?

Predator
10 februari 2006, 14:00
Hey fellas, ik heb iemand gevonden die de kabels 'verkocht' *zucht* ... Maar dat betekent wel dat het mogelijk is! http://www.fjamods.com en http://www.fjamods.com/PeaveyXXX.html voor de specifieke pagina.

CASE CLOSED