PDA

View Full Version : Schilderen op behuizing.



Lord Abortion
9 februari 2006, 10:45
Ik zal binnenkort waarschijnlijk eens een simpele distortion- of booster-kit in elkaar solderen. Nu zit dat meestal in een aluminium behuizing. Wel, ik ben zelf niet zo een grafisch kunstenaar, maar mijn zus kan wel goed tekenen en schilderen, dus ik zit er aan te denken om het haar eens te vragen.

Hoe ga je het best te werk hiervoor? Heeft dat aluminium een bepaalde grondlaag nodig, een bepaald type verf, moet dat gefixeerd worden, ... ik hoor het graag.

EDIT: Lap, verkeerde subforum, kan een mod dit verplaatsen naar de werkbank?

charlotte
9 februari 2006, 16:27
Hey Lord A,

Idd, voor aluminium is er een speciale primer,grondverf zo je wilt , te krijgen.
Deze kun je kopen bij oa de Praxis of Gamma,
Het is : Hammerite Basis voor zink, aluminium, en gegalvaniseerd metaal,NON -FERRO.
Hecht ook op non-ferro metalen, rvs en chroom.
Het is niet echt goedkoop, maar wel goed spul.

suc6 ,

groetjes Charlotte . :)

Lord Abortion
12 februari 2006, 11:48
En kan je daarna gewoon met plakkaatverf erover? En als je dat gedaan hebt, leg je er dan niet best nog een laag (haar)lak over om het een beetje te fixeren en te beschermen?

bert k
12 februari 2006, 13:22
Haarlak? Wat denk je zelf?

sonic_youth
12 februari 2006, 13:37
plakaatverf zowiezo niet gebruiken, dat is ten eerste niet watervast en ten tweede niet kleurecht.

Swan
12 februari 2006, 18:22
is al n paar keer voorbij gekomen; Motip autolak. doe ff n searchje :)

Lord Abortion
12 februari 2006, 21:24
plakaatverf zowiezo niet gebruiken, dat is ten eerste niet watervast en ten tweede niet kleurecht.

Ik bedoel om een tekening erop te maken hé. Zoiets Z-Vex-achtigs. Het lijkt me vreemd dat je dan moet zitten schilderen met een hoop potten autolak.

Swan
12 februari 2006, 21:34
kan met acryl als je t ook lakt met acrylaat, als ik t goed heb

sonic_youth
13 februari 2006, 21:09
Nee, acryl en acrylaat zijn wat anders. Aflakken moet je doen met acryl, als je met acryl geverfd hebt.

JoostBaksteen
13 februari 2006, 22:05
Zoiets Z-Vex-achtigs.

Die vraag is 2 weken geleden al voorbij gekomen met uitleg enzo :) Als je de search gebruikt moet je hem wel kunnen vinden.