PDA

View Full Version : Een nieuw death metal nummer met veel synth.. (dfhs, POD XT)



bobby
9 februari 2006, 03:54
Hee...

Weer een nieuw nummer gemaakt.. meer synth dan in een disco nummer.. haha..

Drums zijn DFHS, gitaren POD XT, bass met reason gedaan, alles gemixed en gemasterd (ruw dan) in nuendo 2..

7 minuten lang, hopelijk voelt het niet lang als je luistert.. :)

Link:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=283678

"realm of reality".. staat helemaal bovenaan..

Vinden jullie dit beter klinken als "veil of sin"? qua mix dan he? heb het een en ander verandert sindsdien, met name de kick drum (wat minder aggresief) en de gitaren zijn net wat anders (mischien net iets teveel gain, maar goed)...

Bedankt!

Bloodline
9 februari 2006, 13:28
HOLLLY CHRISTUS :|! :|! :|! :|! :|! :|! :|! :|! :|! :|! :|!


hoe heb je dat op het intro gedaan ? dat alles telephone eq klinkt ? bij mij lukt dat alleen maar op audio tracks.

MusicManMaestro
9 februari 2006, 13:47
Ik vind hem heerlijk en zeker niet te lang :rockon:
Maar het is altijd jammer dat dit soort muziek altijd "verpest" wordt onverstaanbare zangpartijen zoals grunten enzo want dan haak ik altijd af :(

bobby
9 februari 2006, 15:16
Bedankt!

Die intro? gewoon EQ eroverheen.. in nuendo zit er een preset, beetje tweaken, rechtermuisklik op het stuk wat je wilt veranderen, dan "process", die preset opzoeken, en klaar.. :)

M.COM
9 februari 2006, 17:28
My god, wat een afgewerkt product!

Neem jij de gitaren rechtstreeks op via USB of via versterker? Wat een geluid man, echt prachtig! Het nummer vind ik ook origineel, een echt pareltje..

Wat een opname, echt, ik geniet er nog van...

Greetz

spanky_franky
9 februari 2006, 18:34
My god, wat een afgewerkt product!

Neem jij de gitaren rechtstreeks op via USB of via versterker? Wat een geluid man, echt prachtig! Het nummer vind ik ook origineel, een echt pareltje..

Wat een opname, echt, ik geniet er nog van...

Greetz
+1 Geweldig!

Ik ben ook benieuwd of je digitaal of via outputs hebt opgenomen.. ?

bobby
9 februari 2006, 19:14
M.COM, Spanky.. bedankt!

Ik neem op via de left output van de POD XT, gewoon een kabeltje rechtstreek via de left output naar de geluidskaart (m-audiohile 24/96)..

USB nog nooit geprobeerd, maar ik kan me zo voorstellen dat dat niet echt wat extra's gaat brengen.. dus ik vindt het wel goed zo..

Bloodline
9 februari 2006, 22:34
Bedankt!

Die intro? gewoon EQ eroverheen.. in nuendo zit er een preset, beetje tweaken, rechtermuisklik op het stuk wat je wilt veranderen, dan "process", die preset opzoeken, en klaar.. :)


maar ik hoor die plugin overde hele mix ! hoeheb j dat dan met dfhs gedaan ?

Ic3gl0vE
10 februari 2006, 00:46
klinkt erg gaaf hoor! Heb je de standard podXT of heb je het metalshop pack?

super nummer! Wat voor synths gebruik je?

Ic3gl0vE
10 februari 2006, 00:46
maar ik hoor die plugin overde hele mix ! hoeheb j dat dan met dfhs gedaan ?

je neemt de audio op en dan zet je daar een effect overheen, of je gebruikt een inserteffect dat werkt wel

bobby
10 februari 2006, 01:48
Ic3glove:

Yup.. metal pack hier...

Synths? Ik heb voornamelijk een synth genaamd Rob Papen Blue gebruikt.. denk ik wel meer bekend in de house scene.. :)

Daarnaast ook gebruik gemaakt van imposcar..

En A1.. die zit al standaard in nuendo 2 en 3..

Bloodline:

Drums ook ja.. die heb ik even snel gebounced (export) en dan als WAV file geïmporteerd, en dan dat effect daar ook over..

henkkos
10 februari 2006, 02:16
Je had eens je R comp settings gepost voor de snare bij "veil of sin"... alleen de link werkt niet meer. Zou je die settings nog eens willen geven? thx

Groetjes Henk

X-Rated
10 februari 2006, 14:09
Jeuj :D :dance:

*luistert*

Eens te meer een meesterwerk van de allerbovenste plank! Ik hoor dat ik die metalshop ook maar eens erbij moet gaan pakken :)

ssj3goku
10 februari 2006, 15:27
Kerel, ik vond veil of sin al bruut, maar dit is nog bruter! Wow je drums zijn echt goed afgemixed, je gitaar is echt bruut, je compositie... man vet goed gedaan!

spanky_franky
10 februari 2006, 16:27
Metalshop rules... heb `m zelf ook :rockon: :dance:

Ic3gl0vE
11 februari 2006, 19:28
ik moet die metalshop pack ook maar eens gaan kopen, is toch meer de sound die ik zoek.

bobby
11 februari 2006, 20:01
Metal pack is de moeite waard...

Hier nog de snare settings van R-comp voor de liefhebbers:

http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=11W2WOY0Y4JM11O96JTVMU7LY6

FrankS
24 maart 2006, 00:50
tering wat vet dit!!!

wiltin
24 maart 2006, 07:46
Jonge hier zit ik dan op de vroegemorgen kop telefoon op en ga compleet uit mn dak!! wat een vet nummer!! Gaaaffff

meul
24 maart 2006, 09:22
Ja, waanzinnige sound! klinkt heel goed over mijn kleine pc boxjes.


gr,
jan

Soul Grinder
24 maart 2006, 11:56
Gave shit man. Die drum-breaks ergens in het begin zijn een beetje te standaard naar mijn smaak, maar verder is dit helemaal te gek, vooral die riffs in combinatie met synthesizer partijen.:cheerup:

Negative K3 fan
24 maart 2006, 16:24
heel erg vet, enige commentaar heeft betrekking op de titel, dat is gewoon te afgezaagd/fout

Maiden Michiel
25 maart 2006, 10:04
Geniale shit dit, wat een moddervet geluid. Drums klinken erg goed!!

Cosbibi
25 maart 2006, 17:21
Damn wat heb ik een godsgruwelijke hekel aan Metal....

Negative K3 fan
26 maart 2006, 13:34
Damn wat heb ik een godsgruwelijke hekel aan Metal....

.... :rockon: :hippie:

dankjewel

Bloodline
27 maart 2006, 16:27
Damn wat heb ik een godsgruwelijke hekel aan Metal....


waarom post je dat dan hier ?

liq
27 maart 2006, 17:21
ja man,

die gast maakt gruwelijk vette shit.


Ga jij maar je favoriete jazz cd'tje opzetten.

Die DKFH waar kan ik die het beste vandaan halen btw ?

Stitch
27 maart 2006, 19:50
he vet hoor! Niet om te bitchen maar tis geen death metal zoals ik hoopte te gaan horen. Ik denk dat je hier meer mee in de black metal zit maar enfin doet er ook niet toe. Goeie compositie, geluid is dik in orde!

bobby
27 maart 2006, 20:28
Wow.. de thread leeft nog! :)

Bedankt voor de reacties.. gaaf om te lezen...

liq:

Probeer eens bij http://www.thomann.de

Die leveren snel en voor een mooie lage prijs... ik heb hem daar ook vandaan gehaald... let wel op, het eist heel veel werk om het mooi te laten klinken.. maar er staan genoeg presets op de site van toontrack en op de DVD.