PDA

View Full Version : Alles-in-één oplossing



Izegrim
8 februari 2006, 23:35
Okee, ik ben het een beetje beu allemaal. Een paar van mijn pedalen zijn met grof geweld gesloopt en ik kan niet achterhalen wie het gedaan heeft, maar ik zit met een aantal dilemma's die mij steeds meer naar een high-end multieffect floorboard lokken. Ik ben een student en heb dus niet bar veel geld. Ik heb 2 gitaren om te giggen en een bescheiden pedalboardje en een 50 watt buizencombo. Ik heb geen rijbewijs dus ik sleep altijd met dat ding van hot naar her via openbaar vervoer.

Over een maand komt er een gig aan en ik moet een nieuw multieffect hebben. Ik had een Zoom G2 maar die is finaal naar de klote. Ik was eigenlijk ook net op zoek naar een externe geluidskaart om op m'n laptoppie op te nemen en software natuurlijk.

Ik overweeg nu om iets als een XT Live of een GT-8 aan te schaffen om mee op te nemen, te giggen (direct de PA in) en ter vervanging van al mijn effecten. Ik speel in een paar metalprojectjes varieërend van doom tot grind en wil dus een beetje overtuigende sound neer kunnen zetten.

Wie van jullie heeft hier ervaring mee en speelt samen met iemand die wel een gemicede 100W 4x12" op het podium heeft staan?

TMKXL
9 februari 2006, 08:10
Koop dan de PODXT Live, dat is voor jou een goede optie ivm sjouwen en je krijgt er veel goede sounds uit, je prikt em idd zo in de P.A, erg handig.
Met de POD zou je goede high gain geluiden moeten krijgen voor je metal-projectje. De Distortion van Boss is minder.

harrie-beton
9 februari 2006, 14:15
Podxt live is wel 500 euro..
de "metal shop" is dan een verplichte uitbreiding van de podxt live, 49 dollar en heerlijke metal versterkers erbij, o.a. "big bottom". In sounds is een jongen met een mp3 waar hij dat gebruikt..

Ik denk ook even aan je budget.
Goedkoper is een podxt "standaard" 339 euro maar dan heb je geen voetschakelaar.