PDA

View Full Version : Alles-in-één oplossing



Izegrim
8 februari 2006, 23:35
Okee, ik ben het een beetje beu allemaal. Een paar van mijn pedalen zijn met grof geweld gesloopt en ik kan niet achterhalen wie het gedaan heeft, maar ik zit met een aantal dilemma's die mij steeds meer naar een high-end multieffect floorboard lokken. Ik ben een student en heb dus niet bar veel geld. Ik heb 2 gitaren om te giggen en een bescheiden pedalboardje en een 50 watt buizencombo. Ik heb geen rijbewijs dus ik sleep altijd met dat ding van hot naar her via openbaar vervoer.

Over een maand komt er een gig aan en ik moet een nieuw multieffect hebben. Ik had een Zoom G2 maar die is finaal naar de klote. Ik was eigenlijk ook net op zoek naar een externe geluidskaart om op m'n laptoppie op te nemen en software natuurlijk.

Ik overweeg nu om iets als een XT Live of een GT-8 aan te schaffen om mee op te nemen, te giggen (direct de PA in) en ter vervanging van al mijn effecten. Ik speel in een paar metalprojectjes varieërend van doom tot grind en wil dus een beetje overtuigende sound neer kunnen zetten.

Wie van jullie heeft hier ervaring mee en speelt samen met iemand die wel een gemicede 100W 4x12" op het podium heeft staan?

TMKXL
9 februari 2006, 08:10
Koop dan de PODXT Live, dat is voor jou een goede optie ivm sjouwen en je krijgt er veel goede sounds uit, je prikt em idd zo in de P.A, erg handig.
Met de POD zou je goede high gain geluiden moeten krijgen voor je metal-projectje. De Distortion van Boss is minder.

harrie-beton
9 februari 2006, 14:15
Podxt live is wel 500 euro..
de "metal shop" is dan een verplichte uitbreiding van de podxt live, 49 dollar en heerlijke metal versterkers erbij, o.a. "big bottom". In sounds is een jongen met een mp3 waar hij dat gebruikt..

Ik denk ook even aan je budget.
Goedkoper is een podxt "standaard" 339 euro maar dan heb je geen voetschakelaar.

Trouwens, ik heb (sinds ik goede sounds haal uit de podxt) geen gitaarversterker meer. Dus je kunt nog winst pakken door die buizencombo te verkopen.

DarknessAwaits
9 februari 2006, 15:43
Dan moet je inderdaad gaan voor Line6, want de gt3,6&8 klinken niet echt lekker als preamp. De effecten zelf vind ik overigens wel mooier.

Scali
9 februari 2006, 16:08
Een Vox Tonelab (SE) schijnt ook erg geschikt te zijn. Robbert vd Hanenberg gebruikt er een op het podium. Of een Digitech GNX300. En misschien het nieuwe monster van Zoom, de G9.2tt.

Izegrim
9 februari 2006, 23:27
Ik heb een XT Live geprobeerd en was eigenlijk direct verkocht. Het ding werkt zo simpel en heeft alle aansluitmogelijkheden die ik zoek. Hij klinkt erg lekker in de FX return en ik heb geen externe soundcard voor m'n laptop meer nodig.

Maakt het wat uit dat ik nu altijd mijn preamps bypass op m'n buizencombo? En wat voor recordingsoftware zal ik beginnen bij m'n Pod?

harrie-beton
10 februari 2006, 09:36
Ik heb vaker dit soort adviezen opgeschreven. Gebruik ook de zoekfunctie.

-Het kan geen kwaad natuurlijk om het zo te doen, maar..

-We leven in een vrij land! Als je de podxt aansluit op een buizencombo heb je alleen een redelijke klank als je de speaker simulatie uit zet. De combo heeft namelijk al een speaker..
Bovendien als het een slechte comboversterker is krijg je met de podxt ook nooit een goed geluid.
De podxt kan helaas dan ook niet direct de PA in omdat er geen speaker simulatie meer is, hij kan helaas niet beide tegelijk. De VETTA kan dat wel.
Persoonlijk vind ik dat je dan een (te dure) multi effecten bak hebt en niet meer aan "modeling" doet.


-als je de usb drivers van de podxt live hebt geïnstalleerd kun je elk programma gebruiken om iets op te nemen. Er zijn vele keuzes.

Izegrim
10 februari 2006, 12:01
Natuurlijk gebruik ik de zoekfunctie. ;)
Ik ben alleen op zoek naar recordingsoftware die goed werkt met de XTL, gebruiksvriendelijk is (begin net) en op m'n laptopje wil draaien.

Ik wil in de oefenruimte mijn XTL op een combo aansluiten. Klinkt erg goed, maar voor het podium wil ik hem echt direct de PA in pluggen. Dat is één van de hoofdredenen voor de aanschaf.

Dank voor de replies! :D

turboblues
10 februari 2006, 14:45
Niks boven een goede buizenversterker met 4x12 kast. Ik heb zelf een POD 2.0 (welke ik gebruik om een paar dingetjes mee op te nemen op de pc); die dingen klinken behoorlijk op slaapkamerniveau maar op een podium val je al snel door de mand. Laatst had er eentje een XT mee op een jamsessie en het was van hetzelfde. Heeft ie 'em snel opgeborgen en gewoon op mijn amp gespeeld.

harrie-beton
10 februari 2006, 17:47
@turboblues,
ik ben het niet met je eens. dat mag toch? Ten eerst, de Pod 2.0 is niet te vergelijken met een podxt. Ten tweede heb ik betere en meer soorten sounds met mijn line6 dan met mijn 4 keer 12 en el34 buizen.

De topic starter heeft al een xt gekocht dus het gaat nu over iets anders.

Modelers en gitaarversterkers blijven elkaar altijd een beetje bijten zoals een piano en een digitale piano. Cd en platenspeler.

Ik vond trouwens het een hele toer om een goed monitor systeem te vinden.
Vooral omdat onze drummer zo hard slaat met zijn 8 kutbekkens.
Wel gelukt!



http://home.wanadoo.nl/hoeksema/gear/stereo_tko.jpg




hb

Izegrim
11 februari 2006, 03:39
Gaaf ding trouwens. Heb het goed naar m'n zin ermee. Voordeel is wel dat ik inmiddels al goed bekend met met modelling en er geen wonderen van verwacht. Dit ding klinkt gewoon goed en kan alles wat ik wil. En eigenlijk veel te veel meer. De interface is precies wat ik zoek en al helemaal als ik via de computer sounds aan het editen ben. Helaas heb ik geen goed monitorsysteem in huis dus ik kan nog geen goede fullrange patches programmeren. Daarom heb ik maar een verzoekje bij 'sounds' geplaatst. Thanks HB!

Ow ja, wie van jullie staat er nou op het podium met een modeller in de PA terwijl de andere gitarist met een halfstack staat te blazen? Werkt dat een beetje? Het valt me namelijk op dat met name het oudere Line6 spul niet zo sterk in de mix staat live. Ik heb nog geen XT of nieuwere Vetta op het podium gezien...

Fumi SG
11 februari 2006, 10:16
Hee, gewoon ff een opmerking tussendoor. Mijn gitaarleraar heeft ook een XT Live en hij speelde laatst met dat ding door een Randall RG50 TC (heb jij toch ook??) Na de tijd had ik het er met hem over en toen zei hij dat ie de XT Live had gebruikt, toen stond ik toch echt ff te kijken. Hij had zo'n lekkere sound, lekker bluesy, vette rocksound en een hele mooie cleansound. Echt erg goed, ik heb zelf een Line6 Toneport en dat klinkt ook heel aardig als je zelf aan het tweaken gaat, standaard valt tegen maar als je eenmaal je eigen settings hebt....:)

Izegrim
11 februari 2006, 11:35
Klopt, goed onthouden Fumi! Het klinkt idd erg lekker. Ik heb hem in de FX return, maar de amp kleurt de sound behoorlijk vergeleken bij als ik hem over de stereo gooi en haalt ook een beetje 'fizzyness' weg bij high gain modellen.

thefox
11 februari 2006, 11:51
Ik gebruik mn Pod XT Live nu sinds kort met een Tech 21 Power Engine 60, en dat bevalt me een stuk beter, dan over PA (tenzij je natuurlijk echt goede monitors hebt) of door mn Fender Ultimate Chorus (die kleurde het geluid veel te veel) Als ik het geld heb, koop ik er een tweede bij Eigenlijk een beetje hetzelfde idee als bij Harrie Beton, alhoewel ik die Peavey dingen nog nooit geprobeerd heb :) Harrie Beton, heb jij die twee Peavey's altijd zo dicht bij elkaar staan, of zet je ze bij optredens wel verder uit elkaar?

http://www.tech21nyc.com/images/pe_60_image.jpg