PDA

View Full Version : Advies nieuwe akoestische gitaar



johnny1987
8 februari 2006, 21:33
Hallo allemaal,

Ben 18 jaar en ga mijn eerste nieuwe gitaar kopen. Het budget is rond de € 700,00. Ben op zoek naar een staalsnarige gitaar, semi akoestisch.
Kunnen jullie mij een paar adviezen geven? Graag met prijs enz. als dat mogelijk is (en waarom) . Heb zelf het merk Cole&clark op het oog. Alvast bedankt!

Groeten Johnny!

Daniël_san
8 februari 2006, 22:25
ColeClark is een erg goede keuze. In deze prijsklasse zit je bij de ''middenklassers'' wat je zou kunnen testen:
ColeClark (schijnen erg goed te klinken, ik heb er nooit op gespeeld)
Furch (klinken erg mooi, en spelen vind ik goed)
Larrivee (01 serie, die hebben dan wel geen binding, maar klinken wel mooi)

Eko
8 februari 2006, 22:36
Ik heb een ColeClark. FatLady 1 met de electronica. Trust me, dit is top!
Echter niet binnen het budget wat je noemt. Begin te denken aan 1000-1100,-.
Dit is de goedkoopste versie zonder cutaway. Deze heb ik zelf. werkelijk briljant van toon. Iedere noot laat zich horen. Ook zit er voor dat bedrag geen koffer e.d. bij. Dit komt er dus nog bij. Reken op speelklaar voor rond de 1200 euries.
IS DE CENTEN MEER DAN WAARD!!!!

Probeer hem via een acoustasonic of via AER.

ReinoutV
9 februari 2006, 01:58
+1 voor de ColeClark. Ik ben zelf een heel tevreden gebruiker. In Guitar Center in Wierden hangen er als het goed is nog 2, dus ga ze snel proberen, want waarschijnlijk zijn ze binnenkort verkocht. Als warme broodjes gaan ze, zonder gein.

Ron Houben
9 februari 2006, 12:53
Ja, dan moet ik me er toch mee gaan bemoeien. Eerst dank aan ReinoutV en Eko voor de positieve geluiden. Jullie hebben goede smaak :-).

Mijn website is net online gegaan www.ronhouben.com daar vindt je plaatjes, info en prijzen. De FL1A kost inderdaad 995 Euro, inklusief BTW.

Midden Februari is er een fotoshoot voor betere foto's. Als er anders nog tips, of opmerkingen zijn, hoor ik die graag.

En inderdaad ze gaan als warme broodjes.

Met vragen kan je dus bij mij terecht.

Ron Houben. importeur ColeClark Benelux.

gertdm
9 februari 2006, 13:31
Met een budget van €700 kun je best een goede gitaar vinden. Als je een nieuwe wilt dan is Furch in die prijsklasse de beste optie. Dat blijf ik vinden.

Verder kun je tweedehands voor dat geld wel n stapje verder, maar dan heb je dus een gebruikte gitaar. In dat geval zijn er veel opties.

Wat je ook kan doen is even wachten tot 23 april en dan naar de gitaarbeurs in Raalte gaan (acoustic strings) . Daar kun je volop gitaren uitproberen.

gertdm
11 februari 2006, 13:44
BTW Ron....die Cole clarks zien er goed uit....benieuwd naar de sound...

Gert

Harald
11 februari 2006, 15:18
Hoi Ron,

zie dat ze ook een grand auditorium model hebben (Angel) Heb je daar fotos van? Zie op hun site dat model er niet tussen staan.

Ron Houben
14 februari 2006, 20:48
Hallo Gert,

Ze zijn allemaal te beluisteren tijdens het Open Strings festival in Raalte. 23 april a.s. Let erop dat je het pickup systeem beluistert, dat is echt verbluffend! Er zal ook minstens 1 twaalfsnarige bij zijn.

Hallo Harald,

Het Auditorium model zal over ongeveer een maand uitkomen. Tijdens de Messe in Frankfurt wordt het voorgesteld. Uiteraard dan ook in Raalte tijdens Open Strings te zien. En testen in de bladen volgen dan ook. Misschien zelfs in ons favoriete digitale gitaartijdschrift.

Zo snel ze uitkomen zullen er foto's op mijn site komen.
Groeten,

Ron Houben.

Luca P
14 februari 2006, 21:04
Larrivee. Die wil ik ooit eens hebben.
Helaas zijn de top modellen niet te betalen maar de budgets, daar kan best wat goeds tussen zitten.
Oh, en let op:

Dit is een semi acoustische gitaar:

http://www.sweetwater.com/publications/sweetnotes/sn-latesummer98/graphics/gibson-es335.gif

En dit een elektrisch/acoustische:

http://www.music-tenon.com/GUITAR%20(BASS.CLASSIC/THG-73.jpg

Ik neem aan dat je de laatste bedoelt?
Ik hou vol tot iedereen het verschil kent....:rockon:

ReinoutV
14 februari 2006, 21:54
Hallo Gert,

Ze zijn allemaal te beluisteren tijdens het Open Strings festival in Raalte. 23 april a.s. Let erop dat je het pickup systeem beluistert, dat is echt verbluffend! Er zal ook minstens 1 twaalfsnarige bij zijn.

Hallo Harald,

Het Auditorium model zal over ongeveer een maand uitkomen. Tijdens de Messe in Frankfurt wordt het voorgesteld. Uiteraard dan ook in Raalte tijdens Open Strings te zien. En testen in de bladen volgen dan ook. Misschien zelfs in ons favoriete digitale gitaartijdschrift.

Zo snel ze uitkomen zullen er foto's op mijn site komen.
Groeten,

Ron Houben.

Super. Ik hoop er 's middags weer te zijn als vrijwilliger, ik moet eerst optreden. Vergeet niet dat het Open Strings in Duitsland is. In Raalte heet het festival Acoustic Strings, zie ook http://www.acousticstrings.nl/.

Harald
24 februari 2006, 11:36
@Ron, zie het net pas, ik zal je site in de gaten houden. Ben wel benieuwd, vind dreadnoughts niet zo mooi, en een kleinere kast qua houding ook wat prettiger. Kom je ze alleen demonstreren in Raalte, of zijn ze ook te bespelen?

Droffie
24 februari 2006, 11:48
Ja, dan moet ik me er toch mee gaan bemoeien. Eerst dank aan ReinoutV en Eko voor de positieve geluiden. Jullie hebben goede smaak :-).

Mijn website is net online gegaan www.ronhouben.com daar vindt je plaatjes, info en prijzen. De FL1A kost inderdaad 995 Euro, inklusief BTW.

Midden Februari is er een fotoshoot voor betere foto's. Als er anders nog tips, of opmerkingen zijn, hoor ik die graag.

En inderdaad ze gaan als warme broodjes.

Met vragen kan je dus bij mij terecht.

Ron Houben. importeur ColeClark Benelux.


Holy shit!!! Schaamteloze spam...

Sorry meneer Houben dit is geen verkoopsite en het is tegen forumregels te adverteren.

Ron Houben
25 februari 2006, 10:13
@ Harald. Natuurlijk zijn ze te bespelen, wat heb je anders aan zo'n beurs. Ik zie (en hoor) je daar graag.

@ Droffie. Wat is het verschil tussen spam en informeren. Ik weet natuurlijk als beste wat de ColeClark gitaren doen en hoe ze zijn etc. Andere forumleden beginnen over het merk, ik vind dat, als ik aan de discusie bij kan dragen, ik dat moet doen.
Het is niet mijn bedoeling dit forum als advertentieruimte te gebruiken, daar zal ik een advertentie voor plaatsen. Het spijt me als mijn inbreng als gitarist en gitaarkenner voor spam wordt aangezien. Ik ben ten eerste gitaarliefhebber/kenner en in tweede instantie verkoper. Ik zie je graag op het festival in Raalte dan off-forum de gitaren te bespreken.

Ik zal nooit gitaren met elkaar vergelijken waar de mijne beter uitkomen. Dat zijn discussies waar ik me verre van houd. TENZIJ er aperte onzin wordt verkocht over een van de merken die ik importeer.
Nogmaals mijn excuses voor de verwarring.

Ron Houben.

paulusdeBKB
28 februari 2006, 19:33
IVM de discussie: ik vind het voornamelijk erg cool dat Ron Houben kennelijk ook deze forums bijhoudt en af en toe zijn zegje wil doen. Ben het ook met hem eens dat hij vooral informeert. Dit is nog niet op of over het randje.

Terug ontopic:
voor 600-700 euro kan je meen ik ook een Seagull kopen. Ik heb zelf een Seagull electro-akoestische gitaar (met cutaway) en die was in het guldentijdperk 1200zoveel geloof ik. Dan houd je nog geld over voor een koffer of een gigbag, en die heb je toch nodig. Overigens ben ik zeer tevreden over de mijne, al had ik bij nader inzien beter kunnen kiezen voor de versie zonder cutaway: die klinkt iets voller en hij gaat wat harder!

Success met zoeken, laat je het weten als je iets hebt gekocht?

paulusdeBKB
28 februari 2006, 19:36
oh en Ron, gefeliciteerd met je site! ziet er goed uit en lekker veel informatie. Zo zien wij gitaristen het graag!

Droffie
1 maart 2006, 09:17
@ Droffie. Wat is het verschil tussen spam en informeren. Ik weet natuurlijk als beste wat de ColeClark gitaren doen en hoe ze zijn etc. Andere forumleden beginnen over het merk, ik vind dat, als ik aan de discusie bij kan dragen, ik dat moet doen.
Het is niet mijn bedoeling dit forum als advertentieruimte te gebruiken, daar zal ik een advertentie voor plaatsen. Het spijt me als mijn inbreng als gitarist en gitaarkenner voor spam wordt aangezien. Ik ben ten eerste gitaarliefhebber/kenner en in tweede instantie verkoper. Ik zie je graag op het festival in Raalte dan off-forum de gitaren te bespreken.

Ik zal nooit gitaren met elkaar vergelijken waar de mijne beter uitkomen. Dat zijn discussies waar ik me verre van houd. TENZIJ er aperte onzin wordt verkocht over een van de merken die ik importeer.
Nogmaals mijn excuses voor de verwarring.

Ron Houben.


Commerciele doeleinden / verkoop / promotie Particuliere verkoop hoort niet op het forum, daarvoor hebben we een aparte site: www.gitaarmarkt.nl (http://www.gitaarmarkt.nl). Het plaatsen van je aangeboden waar in je signature wordt getolereerd, zolang je je niet in discussies mengt met als enig doel om je spullen te kunnen verkopen. Van diegenen met een commercieel belang wordt een objectieve opstelling verwacht. Het gebruik van het forum voor commerciele doeleinden is niet toegestaan; in de volgende gevallen kan een moderator besluiten op te treden:



Het aanprijzen van eigen produkten en/of diensten.
Het forum gebruiken om klanten te werven.
Het voeren en herhaaldelijk noemen van de naam van een bedrijf en het verwijzen hiernaar.
De discussie op een manier voeren waarbij naar eigen produkten of diensten wordt gerefereerd.


Hoe je 't ook draait of keert Ron...Dit zijn de regels en 't mag gewoon niet.

Het is al triest genoeg dat een forumlid iemand op de regels moet wijzen, van mods hoef je wederom niets te verwachten hier...:roll:

gertdm
1 maart 2006, 09:40
Breedlove maakt een serie gitaren die in de Cort fabriek worden gemaakt. Een goedkopere range van hun duurdere modellen.
De serie heet Atlas en hebben over het algemeen Fishman aan boord.
Het zijn kwaliteitsgitaren met een eigen geluid. De Atlasserie begint met €400,-
Even internet raadplegen zou ik zeggen. Alle Breedloves uit de Atlasserie hebben De toevoeging AC.

Verder ben ik het met bovenstaand bericht eens. Je mag best informatie geven over merken gitaren. Ik waardeer het wel dat een 'handelaar' zich ook op het forum begeeft. We zijn allemaal goed in staat om eigen keuzes te maken.Nederland is nu eenmaal een land van commentatoren he :)
Voor mij maakt het niet uit of iemand handelt in gitaren of er enkel op speelt. De passie, daar gaat het om. Ik ken handelaren die ik absoluut niet betrokken vindt en ik ken handelaren die wel betrokken zijn en proberen van hun interesse ook nog geld te maken.
Handelaren die WEL betrokken zijn staan voor mij dan ook gelijk aan gitaristen die de gitaar als gereedschap gebruiken. Per slot willen die ook verdienen aan hun gitaarspel....als t even kan....en als t even niet kan...dan gratis :)
Ik ben geen handelaar en toch maak ik ook verkapte reklame....want als je redeljk goed kan spelen en je adviseert n bepaald merk of soort gitaar....is dat dan ook spam?
Ik ben erg gecharmeerd van Breedlove en laat dat ook merken. Ik verdien er geen geld mee. Maar wel als ik ergens optreed en iemand vraagt me naar de gitaar waarop ik speel....ik bedoel het is maar hoe je het bekijkt.
Voor mij is de grens op het forum als een gemiddelde handelaar zijn waar aanprijst in een bericht, met een link, zonder inhoudelijke informatie, dus puur als reclame. Dat heet spam.

Ron Houben
1 maart 2006, 22:25
Beste Droffie en GertDM.

Ik heb de boodschap begrepen. Ik zal me terugtrekken uit dit forum, want net als iedere andere gitarist heb ik zo mijn persoonlijke voorkeuren. Omdat die toevallig samenvallen met de samenstelling van mijn verkooppakket levert dat dus ongewenste situaties op.
Ik kan natuurlijk ook gitaren gaan verkopen die me geen .... interesseren, dan hoef ik me niet betrokken te voelen en is er nog een merk gitaren in de winkels die geen meerwaarde bieden.

Groeten,

Ron Houben.

paulusdeBKB
2 maart 2006, 14:53
Ron, je doet jezelf en ons er GEEN plezier mee door NIET meer in dit forum te posten. Als handelaar / importeur / deskundige kan je ons vast nog een hoop leren. Misschien is het onderstaande voorstel een werkbare oplossing voor iedereen?

- Personen met een commercieel belang (handelaren, importeurs, bouwers, reparateurs, docenten etc.) die posten op Gitaarnet.nl zijn verplicht om in hun posts danwel hun signature te vermelden dat zij een commerciële positie innemen. Bovendien moeten zij bij het uitbrengen van een advies kenbaar maken of ze het geadviseerde product of dienst zelf aanbieden. Daarnaast wordt deze personen dringend aangeraden om zich terughoudend op te stellen. Herhaaldelijk adverteren van producten of diensten is in strijd met het reglement van Gitaarnet.nl/forum en kan leiden tot sancties.

Lijkt me een simpele en duidelijke gedragscode waar niemand problemen mee hoeft te hebben. Financieel analysten doen dat ook als ze advies uitbrengen over aandelen(fondsen): verkopen, houden, bijkopen, kopen. Ze zeggen er dan altijd bij of ze zelf een positie hebben in het aandeel.

@Droffie en GertDM: ik heb het niet nagezocht, maar ik vermoed dat er met twee maten wordt gemeten op dit forum. Er zijn genoeg posters te vinden die effectpedaaltjes customizen, versterkers bouwen of lesgeven (allemaal al dan niet met commerciële bedoelingen) en die mensen wordt geen stroobreed in de weg gelegd. Ik zou het erg jammer vinden als jullie Ron nu zouden wegjagen. Kunnen jullie allebei even reageren op mijn voorstel, in de hoop dat Ron dat nog leest? Even goeie vrienden moet toch mogelijk zijn, dunkt me.

johnny1987
2 maart 2006, 20:48
Hallo mensen,

Bedankt voor de vele reacties. Ik ben naar Amesfoort (KeesDee) geweest afgelopen Woensdag en heb daar heel wat gitaren bespeeld, echt veel gitaren daar! Mijn oog viel vooral op Taylor & Alvarez. Dat waren eigenlijk de gitaren die lekker klonken, weet helaas geen type nummers meer. Morgen ga ik weer eens langs in Amesfoort om weer eens te spelen en me verder te orienteren en misschien een aankoop te doen!
Ik hou jullie op de hoogte, leuk zo'n forum.

Grt. Johnny!

Boom-chick-Franky
2 maart 2006, 22:22
[QUOTE=Ron Houben]

Midden Februari is er een fotoshoot voor betere foto's. Als er anders nog tips, of opmerkingen zijn, hoor ik die graag.

En inderdaad ze gaan als warme broodjes.

Met vragen kan je dus bij mij terecht.
QUOTE]

Het ziet erg inderdaad mooi uit,maar maken ze ook nog andere (kleinere) fingerpicking modellen??(als bv Martin 000 ?)
En wat kosten die dan ??
En hoe klinken ze ??
en en en en...........k`hep nog vragen genoeg, :roll: maar ik zie je anders wel op de beurs !
De prijs is inderdaad errug mooi !!

Ron Houben
3 maart 2006, 10:10
Ja, dan wordt me wat gevraagd en moet ik nu toch antwoorden of moet dat dan off-topic? Ik word bang van jullie.

Er komen kleinere modellen, worden eind van de maand in Frankfurt tijdens de MusikMesse geďntroduceerd. Prijzen etc. komen dan wel (Ik houd me in, merken jullie het?) Messe hal 3.1 stand A90.

Zo, kort en terughoudend genoeg?

Ron Houben

Droffie
3 maart 2006, 10:35
Ja, dan wordt me wat gevraagd en moet ik nu toch antwoorden of moet dat dan off-topic? Ik word bang van jullie.

Er komen kleinere modellen, worden eind van de maand in Frankfurt tijdens de MusikMesse geďntroduceerd. Prijzen etc. komen dan wel (Ik houd me in, merken jullie het?) Messe hal 3.1 stand A90.

Zo, kort en terughoudend genoeg?

Ron Houben

Stel je niet zo aan Ron...Je mag echt wel je voorkeuren adviseren dat doet iedereen hier. Er is bekend dat je een handelaar bent dus hoe objectief jou adviezen zijn kunnen de mensen zelf wel inschatten.
Wat je alleen niet goed doet is met naam en toenaam de modellen, en prijsinformatie en linken naar je eigen website te posten.
Met je postcount van 17 en meteen al reclame maken voor je eigen produkten weet ik wel waarom je op 't forum bent. Laten we elkaar geen mietje noemen.

Het is de bedoel dat hier gewoon lekker over gear en zo geluld wordt zonder dat handelaren hun shit hier proberen te verkopen. Daar de gitaarmarkt voor. Of meldt je site aan bij gitaarnet op de homepagina.

Ik wil je echt niet wegjagen, integendeel. Als je kennis van zaken hebt kom maar op en deel die...Maar in je prijzen ben ik niet geinteresseerd...;)

Buzz
3 maart 2006, 10:55
Stel je niet zo aan Ron...

Eerst wordt-ie op z'n vingers getikt, probeert daarna omzichtiger te werk te gaan, en nu stelt-ie zich opeens aan.

Lekker vriendelijk dit!

Droffie
3 maart 2006, 11:07
Eerst wordt-ie op z'n vingers getikt, probeert daarna omzichtiger te werk te gaan, en nu stelt-ie zich opeens aan.

Lekker vriendelijk dit!

Maak er nou geen flame topic van. Imo stelt hij zich aan door zich overduidelijk in een slachtofferrol neer te zetten.
Als hij vragen krijgt over zijn produkten kan altijd nog een pm sturen naar de vraagsteller.
Is het nou zoveel gevraagd om de topics zo spam vrij als mogelijk te houden?

Als Ron zich aan de regels houdt op 't forum kan hij er nog veel plezier aan beleven en kan eventueel ook goed voor z'n business zijn.
Door zich als de gebeten hond op te stellen bereikt hij het tegenovergestelde.

Lees de topics van Wizz van Nederland Muziek maar eens. Die is bijna gelynched voor spammen.

Ron Houben
3 maart 2006, 11:21
Ja, weer een bericht. Ik voel me niet in een slachtofferrol gedrukt. Ik wilde het onderwerp een beetje luchtiger maken. Dat is niet gelukt. Een carriere als stand-up comedian zit er dan waarschijnlijk ook niet in.

In mijn enthousiasme over de gitaren ben ik ter ver gegaan, dat zie ik ook wel. Mijn excuses. Ik hou me terug wat dat betreft. En ik zal een banner laten plaasten op de site van Gitaarnet. Ik vind dit forum zelf te leuk om het te verpesten. Ik wil deze site dan ook ondersteunen.

Als mensen meer info over mijn eigen producten willen, zal ik dat off-topic gaan doen.

Groeten,
Ron Houben

Droffie
3 maart 2006, 11:38
Ja, weer een bericht. Ik voel me niet in een slachtofferrol gedrukt. Ik wilde het onderwerp een beetje luchtiger maken. Dat is niet gelukt. Een carriere als stand-up comedian zit er dan waarschijnlijk ook niet in.

In mijn enthousiasme over de gitaren ben ik ter ver gegaan, dat zie ik ook wel. Mijn excuses. Ik hou me terug wat dat betreft. En ik zal een banner laten plaasten op de site van Gitaarnet. Ik vind dit forum zelf te leuk om het te verpesten. Ik wil deze site dan ook ondersteunen.

Als mensen meer info over mijn eigen producten willen, zal ik dat off-topic gaan doen.

Groeten,
Ron Houben

Als mensen openlijk in een topic naar je produkten informeren reageer dan gewoon met een pm. Net zo makkelijk.
Ik wil je alleen waarschuwen. Als je zo openlijk je produkten aanprijst in andere subfora op gitaarnet staat de lynchmob klaar om je aan de schandpaal te nagelen.

Voor subtiele verkapte spam zo nu en dan heeft niemand echt moeite mee. Er zitten in het effecte forum genoeg die zelf pedalen bouwen of importeren. Het kan best samengaan.
Hell, misschien informeer ik nog wel eens bij je....;)

Gewoon blijven posten hier, kennis is altijd welkom...

Buzz
3 maart 2006, 12:02
Beste Droffie,


Ik ben misschien een nerd, maar....


Wat is een flame-topic :???:

Droffie
3 maart 2006, 13:11
Beste Droffie,


Ik ben misschien een nerd, maar....


Wat is een flame-topic :???:

Nee hoor, je bent zeker geen nerd. Als je iets niet weet moet je vragen.

Als wij twee nou een discussie gaan krijgen over wat Ron post en mijn reactie op hem kan dat heel makkelijk omswingen naar een scheld(flame)topic.
Ik snap best dat je 't voor Ron wilt opnemen maar daardoor ontsporen vaak topics. Vreemd genoeg gebeurd dat veelal om niets op 't forum. De één ergert zich aan de kritiek/commentaar van de ander en gaat daar wat van zeggen en zo voort.

Kijk maar eens in off topic...Daar barst 't van de flames...;)

Buzz
3 maart 2006, 13:14
Hand op m'n hart:


Ik ga niet schelden.:)


Daar laat ik het wat Ron betreft maar bij!

gertdm
3 maart 2006, 13:53
Ik snap de commotie niet goed. Ik ben persoonlijk erg positief over Ron zijn aandeel. En wilde maar aangeven dat ik zelf ook aan promotie doe. Al was het maar omdat ik n redelijke gitarist ben en op bepaalde gitaren speel.
Ron is zoals ik wilde aangeven een 'betrokken handelaar', net als Rudy van acousticguitarsfellowship. Dat waardeer ik juist heel erg....gitaren zijn gereedschap....en het verkopen van gereedachap is een vak....
wij gitaristen hebben de gereedschapverkopers nodig....
Mijn ervaring is dat het prettiger zaken doen is met gereedschapverkopers met kennis van zaken, betrokken zijn en eventueel zelf ook wat kunnen pielen dan met gereedschapverkopers die meer geinteresseerd zijn in de hoogte van het gras in hun (omvangrijke) tuin :)

Dus Ron en anderen.....svp goed mijn berichten goed lezen :) voor wat betreft mijn aandeel in deze 'dialoog.

Droffie
3 maart 2006, 14:04
Ik snap de commotie niet goed. Ik ben persoonlijk erg positief over Ron zijn aandeel. En wilde maar aangeven dat ik zelf ook aan promotie doe. Al was het maar omdat ik n redelijke gitarist ben en op bepaalde gitaren speel.
Ron is zoals ik wilde aangeven een 'betrokken handelaar', net als Rudy van acousticguitarsfellowship. Dat waardeer ik juist heel erg....gitaren zijn gereedschap....en het verkopen van gereedachap is een vak....
wij gitaristen hebben de gereedschapverkopers nodig....
Mijn ervaring is dat het prettiger zaken doen is met gereedschapverkopers met kennis van zaken, betrokken zijn en eventueel zelf ook wat kunnen pielen dan met gereedschapverkopers die meer geinteresseerd zijn in de hoogte van het gras in hun (omvangrijke) tuin :)

Dus Ron en anderen.....svp goed mijn berichten goed lezen :) voor wat betreft mijn aandeel in deze 'dialoog.

Leuke post gert maar 't heeft niets met de discussie te maken. Het ging mij om het adverteren en niet om zijn kennis of betrokkenheid. Dat zal wel goed zitten lijkt me.

gertdm
3 maart 2006, 14:13
oke...je punt is duidelijk Adverteren is n moeilijk item....
Ik ben het met je eens en het is goed dat er 'brugwachters' zijn .
:) Ron echter is n fan van wat hij verkoopt en ook als mens erachter staat....dat vind ik wel n nuance....tja en dat is de angel van de discussie :) Maar misschien zie ik t verkeerd....ik ga eigenlijk altijd uit van de eigen keuzes en verantwoordelijkheid van mensen.
Ik heb elders n topic over Breedlove....en Picker is gek met Taylor..beiden vanuit n oprechte passie...namelijk gitaarmuziek maken met t passende gereedschap...
Kijk...en wanneer is t dan reclame voor n merk en wanneer niet?

Droffie
3 maart 2006, 14:48
Kijk...en wanneer is t dan reclame voor n merk en wanneer niet?
Voor mij dit grens wel duidelijk. Ik zou zeggen post die stelling eens in off topic en kijk wat anderen daarvan vinden.
Kan best een interessante discussie zijn lijkt me.

gertdm
3 maart 2006, 15:06
Dat is waar...

johnny1987
3 maart 2006, 20:17
hallo mensen,

EN jah hoor, ik was voor de 2de keer in Amesfoort bij Kees-Dee en slaagde.
Het is een alvarez slm80. hij was 1400 euro, omdat er 2 hele kleine beschadigingen (putjes), die ik moest zoeken en niet kon vinden overigens.
Dus stond ie voor 995 euro. Ik vond het te veel en heb hem voor 895 gekregen + een tas + als ik een element zou willen laten inbouwen, wat ik overweeg voor de toekomst, dan was dat bij deze gratis. Dus hoef dan alleen de kosten te betalen van het elementje zelf!

Zijn er mensen die deze gitaar ook hebben, zou graag jullie mening horen.
Wat vinden jullie van mijn aankoop?