PDA

View Full Version : prs se



Orpheo
8 februari 2006, 20:37
Ik wilde ff spammen hier, als t mag :D

PRS heeft tegenwoordig voor de financieel minder bedeelden onder ons een paar nieuwe SE's op de markt gebracht. Onder andere een SE singlecut met echte maple top en flamed maple veneer voor de transparante kleuren. nog niet op gespeeld, ziet er wel mooi uit, ik post zo wel ff foto's.

ze hebben ook een singlecut met rosewood hals... :( precies wat ik wil, maar geen geld. nja, ik ken een bouwer die dat voor me wil maken voor onder de 2000 euro. ja, alles erop en eraan, en superb kwaliteit. info? pm me maar :jam:

moest ik ff kwijt

grayfink
8 februari 2006, 20:46
Ik moest net ook ff wat kwijt.
Ik moest 2 x doortrekken voor het helemaal weg was.

Ganjaman
8 februari 2006, 20:48
Ik moest net ook ff wat kwijt.
Ik moest 2 x doortrekken voor het helemaal weg was.
joh?
heb je tussen beide keren wat anders gedaan of gewoon naast de pot staan wachten?

Orpheo
8 februari 2006, 20:51
dudes, lees ff de beginpost (gayfink vooral....). volgens mij zijn flink wat mensen geinteresseerd in gitaren die ongeveer even duur zijn als epi ,en toch flink wat beter...

Veekeren
8 februari 2006, 22:38
Heb zelf een SE EG, gemod met 3 p90's. Mede dankzij Fred Dons aardig goedkoop gekregen, en gewoon een enorm leuk gitaartje:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/DSC01511.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/DSC01509.jpg

Orpheo
8 februari 2006, 22:43
@ veekeren:

beetje t brian may idee! mahonie body+nek, 3 hotte pickups, en een trem! ziet er cool uit. nu nog in t rood ;)

Veekeren
8 februari 2006, 22:47
@ veekeren:

beetje t brian may idee! mahonie body+nek, 3 hotte pickups, en een trem! ziet er cool uit. nu nog in t rood ;)

Brain May, ik weet niet of dat positief is :D Ach, hij is een betere gitarist dan ik ben, en speelde in een veel succesvollere (en oke, genialere) band dan ik doe.. Maar cool vind ik hem in ieder geval ;) Alleen heb ik de trem wel vastgezet, doe er niks mee...

Bram+
8 februari 2006, 22:53
Die wide fat necks op de SE's (of op welke PRS dan ook), waar kan ik die mee vergelijken? Wat zijn de concrete maten van zo'n ding? Op de PRS site heb ik er ooit al eens naar gezocht, niet gevonden, waarschijnlijk ook niet goed gezocht dan, maar misschien weet iemand het zo uit zijn hoofd hier? Het zal vast al eens gezegd zijn hier op gitaarnet, maar het is nou niet dat ik er een nieuwe thread voor aanmaak o.i.d.

@ Veekeren: zeker vet ding. Ik vind die blauwe EGs er ook zeer stijlvol uitzien.

glacius
8 februari 2006, 22:54
heb op zon se single gespeeld, ik meen dat hij iets van 599 moest kosten,

single cut en soapbar pickups lekker stabiel/degelijk gitaartje, diepe heldere klank en een heerlijk rond halsje ...

had hem bijna gekocht ..

Orpheo
8 februari 2006, 22:59
Die wide fat necks op de SE's (of op welke PRS dan ook), waar kan ik die mee vergelijken? Wat zijn de concrete maten van zo'n ding? Op de PRS site heb ik er ooit al eens naar gezocht, niet gevonden, waarschijnlijk ook niet goed gezocht dan, maar misschien weet iemand het zo uit zijn hoofd hier? Het zal vast al eens gezegd zijn hier op gitaarnet, maar het is nou niet dat ik er een nieuwe thread voor aanmaak o.i.d.

@ Veekeren: zeker vet ding. Ik vind die blauwe EGs er ook zeer stijlvol uitzien.

@ glacius: jij ook al? :D ik ga m ook tzt kopen. klinkt super.

die wide fat carve is een beeetje als de '59er hals qua feel, maar veel veel sneller. tis mijn favo hals denk ik. lekker handje vol, maar ja, ik heb ook grote handen...

DarknessAwaits
8 februari 2006, 23:00
Doet u mij deze maar:

http://prsguitars.com/showcase/current/guitars/gt_secustomgray.jpg

INSTANT GAS!

Damn...


edit:
651 euro... http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.html?lang=nl&target=d293_01.html

Niet gek voor zo'n prachtige gitaar. Maar ik moet toch echt eerst een cab kopen.

glacius
8 februari 2006, 23:03
@ glacius: jij ook al? :D ik ga m ook tzt kopen. klinkt super.

die wide fat carve is een beeetje als de '59er hals qua feel, maar veel veel sneller. tis mijn favo hals denk ik. lekker handje vol, maar ja, ik heb ook grote handen...

ja jezus toen ik hem op wilde halen was hij al weg :( hij was violin sunburst

creme pickups

Bram+
8 februari 2006, 23:10
Hmm ok, toch maar eens gaan proberen dan, ik heb toch ook niet echt korte vingers of zo. Zo'n PRS SE singlecut kan wel eens de gitaar voor mij zijn op dit moment: Les Paul 'model' (iets strakker nog, wat ik wel fraai vind), niet die gigantische blockinlays etc. (ik blijf ze gewoon heel erg lelijk vinden) én ik hoef er geen tweede hypotheek voor af te sluiten (arme student eh, stond SE ook niet voor Student Edition? Hehe). Alleen de plaats van de toggleswitch vind ik een beetje goofy. Zou je zeggen: neem een Tremonti SE dan, maar die gast heeft in Creed gezeten, hehe.

Alleen die hals dus. Iemand al een leuke zaak in NL gevonden waar je ze kunt uitproberen?

Orpheo
8 februari 2006, 23:21
ja jezus toen ik hem op wilde halen was hij al weg :( hij was violin sunburst

creme pickups

ik weet niet waar je woont, maar in den haag zwerven er nog een paar rond....



*kuch, rockpalace, nog geen 600 euro, kuch *

Orpheo
8 februari 2006, 23:23
Hmm ok, toch maar eens gaan proberen dan, ik heb toch ook niet echt korte vingers of zo. Zo'n PRS SE singlecut kan wel eens de gitaar voor mij zijn op dit moment: Les Paul 'model' (iets strakker nog, wat ik wel fraai vind), niet die gigantische blockinlays etc. (ik blijf ze gewoon heel erg lelijk vinden) én ik hoef er geen tweede hypotheek voor af te sluiten (arme student eh, stond SE ook niet voor Student Edition? Hehe). Alleen de plaats van de toggleswitch vind ik een beetje goofy. Zou je zeggen: neem een Tremonti SE dan, maar die gast heeft in Creed gezeten, hehe.

Alleen die hals dus. Iemand al een leuke zaak in NL gevonden waar je ze kunt uitproberen?

ik vind dat ding van die kerel van creed superlekker spelen, maar zaad klinken. in ieder geval versterkt! ff pups veranderne, gaan met die banaan! ik vind m wel heel goed voor de prijs! beter dan epis van die prijs.

de SE Tremonti is btw ook rond de 600 als je goed zoekt. soms IETS goedkoper.

ik wacht ook op de SE singlecut met flamed maple veneer....

Bram+
8 februari 2006, 23:28
ik wacht ook op de SE singlecut met flamed maple veneer....
plus één. Als dat geen Epi-killers worden, weet ik het ook niet meer.

Orpheo
8 februari 2006, 23:46
plus één. Als dat geen Epi-killers worden, weet ik het ook niet meer.

ik denk dat ze tussen epi en gibson gaan hangen, vooral als je nagaat dat PRS USA gibson al van de kaart veegt.

glacius
8 februari 2006, 23:47
plus één. Als dat geen Epi-killers worden, weet ik het ook niet meer.


zeker beter dan epiphone !!

@orpheo : koop jij mijn bc rich dan ? anders heb ik geen geld voor een prs SE

je kunt hem bekijken in het topic ''schaamteloze foto's van jezelf'' onder offtopic..

ergens op pagina 136 ofzo dacht ik

glacius
8 februari 2006, 23:50
pagina 273 is het !!

Orpheo
8 februari 2006, 23:53
pagina 273 is het !!


sorry dude, no can do :) ik heb op t moment geen geld beschikbaar daarvoor. en ik wil ook geen floyds meer, anders had ik t overwogen :)

Orpheo
9 februari 2006, 00:02
http://prsguitars.com/showcase/current/guitars/gt_sesinglecut.jpg

nu nog er een TOM op klussen en een stoptail. die all inn 1 ziet er NIET UIT.

Veekeren
9 februari 2006, 00:08
Ja ziet er toch wel erg gelikt uit he... Mn SE EG is een oke gitaartje, maar kan toch niet tippen aan de uitstraling van dergelijke gitaren.. Vind ik dan.

Orpheo
9 februari 2006, 00:20
Ja ziet er toch wel erg gelikt uit he... Mn SE EG is een oke gitaartje, maar kan toch niet tippen aan de uitstraling van dergelijke gitaren.. Vind ik dan.

tja, als je nagaat dat de tremonti hooguit 100 euro meer is dan "jou" se eg, dan is t idd qua uitstraling niet zozo. maar qua tone allebei super hoor. vind ik.

Veekeren
9 februari 2006, 00:35
tja, als je nagaat dat de tremonti hooguit 100 euro meer is dan "jou" se eg, dan is t idd qua uitstraling niet zozo. maar qua tone allebei super hoor. vind ik.

Ja ik zou ook zeker nooit de volle nieuwprijs voor mijn gitaar betalen hoor. Niet dat ie het niet waard is of zo, maar heb het er niet voor over. Maar nu me die p90's er in is ie sowieso ook al beter dan met de originele pu's.

Orpheo
9 februari 2006, 00:45
Ja ik zou ook zeker nooit de volle nieuwprijs voor mijn gitaar betalen hoor. Niet dat ie het niet waard is of zo, maar heb het er niet voor over. Maar nu me die p90's er in is ie sowieso ook al beter dan met de originele pu's.

beter, beter... ik weet t niet. vooral anders. past meer bij de gitaar. singlecoils (echte, dus niet p90's) horen op alder/ash gitaren. p90 op mahonie, korina, koa, etc etc. vind ik dan. (maar alder en ash kan ook, maar andersom niet)

Veekeren
9 februari 2006, 00:48
beter, beter... ik weet t niet. vooral anders. past meer bij de gitaar. singlecoils (echte, dus niet p90's) horen op alder/ash gitaren. p90 op mahonie, korina, koa, etc etc. vind ik dan. (maar alder en ash kan ook, maar andersom niet)

Oke, have it your way, noem het "anders". Maar voor mij is het beter :D

Bram+
9 februari 2006, 20:50
die wide fat carve is een beeetje als de '59er hals qua feel, maar veel veel sneller. tis mijn favo hals denk ik. lekker handje vol, maar ja, ik heb ook grote handen...

Toch even beter gezocht, het zou dan ongeveer dit moeten zijn:
Width of the fingerboard at the nut: 1 11/16"= 4,28 cm
Width at the body: 2 1/4" = 5.72 cm
Depth of neck at the nut: 27/32” = 2,14 cm

Dat is inderdaad een hand vol. Ik ben benieuwd.

Kevin-D
9 februari 2006, 22:02
Daaaamn... die PRS SE Custom wekt echt GAS op voor mij. De singlecut ook, maar iets minder op dit moment... Zou het z'n geld waard zijn zo'n ding? De Santana SE en Tremonti SE kregen lovende reviews...

Orpheo
9 februari 2006, 23:44
Daaaamn... die PRS SE Custom wekt echt GAS op voor mij. De singlecut ook, maar iets minder op dit moment... Zou het z'n geld waard zijn zo'n ding? De Santana SE en Tremonti SE kregen lovende reviews...

ik zou er max 600 voor geven. ik vind de tremonti en santana se's goed, maar ik ben iemand die massa in een gitaar waardeert, en die 2 gitaren zijn naar mijn smaak te licht. klinken wel goed hoor, daar niet van.

Taros
10 februari 2006, 16:46
valt deze serie niet erg te vergelijken met Godin (in dezelfde prijsklasse natuurlijk)?

Bart_
10 februari 2006, 17:51
http://prsguitars.com/showcase/current/guitars/gt_sesinglecut.jpg

nu nog er een TOM op klussen en een stoptail. die all inn 1 ziet er NIET UIT.

Wow :o, iemand enig idee of die ergens in Nederland te koop is.

Eén en al GAS...

almarvk
10 februari 2006, 17:53
Die zag ik ook al voorbij komen op de PRS website. Moet rond de 600 euro gaan kosten. Wat een gaaf ding!!!

Kevin-D
10 februari 2006, 18:05
Zeker gave dingen ja... ben zo benieuwd