PDA

View Full Version : on off switch bouwen... hoe???



Nocki
8 februari 2006, 17:18
Hoi allemaal,

Op mn fc200 van roland zit de mogelijkheid om meer aan/uit switches te gebruiken. ik zou er graag zelf een aantal willen maken in een speciale case die vastkomt op een plaat samen met de roland fc-200
ongeveer dit:
http://people.zeelandnet.nl/nocki/fc200oplossing.bmp
de reden hiervoor is eigenlijk dat ik dan in een preset gewoon een geluid erbij kan doen. bv een pitchshifter, solo boost, phaser, flanger tremelo ofzo op elke preset erbij kunnen gooien. dat geeft dus de mogelijkheid om gewoon met presets te werken maar in een preset ook nog met divese effecten te kunnen spelen. nu doe ik dat ook door met de expressie pedaal een fx erbij te mixen maar ik zou dus in principe dat de expressie kunnen gebruiken voor volume of iets anders.

een led bij de knoppen hoeft niet want als ik verwissel van preset of nogmaals op de preset knop druk waar ik al inzit krijg ik weer de zelfde instelling als waar ik mee begon! geeft me ongeloofelijk veel mogelijkheden. ik hoef dus alleen de behuizing te maken en de jacks te verbinden met de knoppen. alleen weet ik dus niet welke knoppen...

welke schakelaar zou ik nodig hebben? welke aansluitingen??? iemand een idee, plaatjes meer info???

alvast bedankt!

NOcki

Yv
9 februari 2006, 21:40
Nocki!


DML (ook hier van het forum) heeft het volgensmij met zn FC50 gedaan, hij kan je vast meer info geven, ik denk dat het niet zo veel verschil maakt of je het nu met de fc50 of met de fc200 doet..


groet !

Frank

dbr
11 februari 2006, 14:35
dit zou ik ook wel willen weten, mijn FC-50 kan die mod ook wel gebruiken

fhensen
9 mei 2006, 14:44
Je kunt echter met de FC-50 alleen maar 4 vooringesteld CC waarden aansturen. Wat je doet is de switchen aansluiten op de jack-input van de FC-50. 9 volt spanning aftakken intern in de FC-50 voor de led aansturing etc...

Nocki
9 maart 2008, 20:43
Bump.

Dit is een oud topic ik weet het maar ik heb zojuist een fc-200 besteld omdat ik die CC's nodig heb.
Iemand een idee welke footswitch ik nodig heb om de fc-200 CC's te laten verzenden via de jacks aan de achterkant?

alvast bedankt!

NOcki