PDA

View Full Version : H&K Tube factor volume verschil



-=Rob=-
8 februari 2006, 15:49
Hi allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus zal me even voorstellen. Mijn naam is Rob, ben 31, en speel van alles, maar met band voornamelijk rock (van bloesie tot classic hard).

Ik heb een H&K Tubefactor, en zoals jullie waarschijnlijk wel weten heeft deze soms nogal een volumeverschil tussen Factor 1 en 2. Vroeger had ik daar niet zo'n problemen mee, maar sinds mijn nieuwe amp (Peavey Classic 50) gebruik ik andere instellingen (weinig drive, veel volume), en het volumeverschil is nu extreem! Hem zo instellen dat het volume-verschil nihiel is, is geen optie, gewoon geen moooi geluid (zowel factor 1 als 2)

Ik zou dus graag een aparte volume-regeling voor factor 2 hebben. Ik weet dat er een duitser bestaat die dit kan modden, maar weet iemand hier of en hoe dit zelf te doen is? Ik kan solderen :satisfie:

Welke instelling gebruiken jullie waarbij dit probleem zich niet voordoet?

Thnx!

supahfuzz
8 februari 2006, 16:45
Hi allemaal,


Welke instelling gebruiken jullie waarbij dit probleem zich niet voordoet?

Thnx!

drive en volume ongeveer op 12 uur. het is wel een wereld van verschil of je er nog wat voorzet, zoals een preampje of een compressor.

Okko in Duitsland doet TF mods. zie http://www.stompbox.de/index_d.shtml

Mike McCready
8 februari 2006, 17:31
Dat volumeverschil is de voornaamste reden dat ik destijds de CM Plexitone heb aageschaft. Als je de bas terugdraait zakt het volume op kanaal 1 al in elkaar. Ook t.o.v. kanaal 2 is niet echt alles

BartL
8 februari 2006, 17:58
Heej Rob,
Mocht je die TF weg willen doen: Ik houd me aanbevolen: bartloog@gmail.com :D


Maaruhm, het kan af en toe best irritant zijn ja. Is het niet op te lossen icm een ander OD pedaaltje? Dat je factor 2 gebruikt voor de solo's, factor 1 voor het ritme en diezelfde factor 1 waar nodig boost met een ander pedaal (even hoog volume, meer drive)?

-=Rob=-
9 februari 2006, 10:42
Sorry Bart, wil hem echt niet kwijt. ondanks dat zwaar zuigende volumeverschil is het een fantastisch pedaal.

Het verschil tussen factor 1 en 2 is met mijn huidige instellingen zo enorm dat factor 2 echt niet te gebruiken is, terwijl dit wel een lekker geluid geeft, maar dus te hard. Het volume inregelen op factor 2 en dan factor 1 boosten zou een oplosing kunnen zijn ja, maar dan dien je dus elke keer als je switched 2 pedalen in te drukken.

Nou zit ik te denken...dat ding heeft een remote aansluiting...misschien een boxje maken wat switched en volume aanpast?

Maar niemand hier die een mod-schemaatje oid heeft?

jaywalker
18 juni 2006, 23:46
Ik weet dat er een aantal mod's in omloop zijn die dit probleem kan verhelpen. Ik zoek hem zelf echter ook :(
Wie doet het of weet hoe het moet??

Speeddemon
19 juni 2006, 00:58
Heej Rob,
Mocht je die TF weg willen doen: Ik houd me aanbevolen: bartloog@gmail.com :D
?
Jij hebt er toch onlangs 2 (!!!) verkocht? Waarom wil je er dan weer één?
:???:

BartL
19 juni 2006, 01:31
Tijdje geleden right? :)

Edit: Ik zou wel nog eens de nieuwe versie willen horen. Is er verschil tussen de oude en nieuwe (gepimpte?)

Mitch
19 juni 2006, 12:47
Had andreas van HCEF niet zo'n mod ? Ben effe de naam van zijn bedrijfje kwijt...

Robbert
19 juni 2006, 13:51
Had andreas van HCEF niet zo'n mod ? Ben effe de naam van zijn bedrijfje kwijt...

Smelly feet ;)

Mitch
19 juni 2006, 15:45
Stinkfoot ? Was dat het ? Te lui om te googlen of een search op HC te doen. Kan topic starter best zelf ;)