PDA

View Full Version : Vijf 18 Watters gestart



V!N
8 februari 2006, 14:23
Zo !

Zoals enkelen weten, is het mijn plan om een aantal versterkers te bouwen met
verschillende onderdelen aan boord om zodoende te testen wat goed klinkt en
welke leveranciers de beste prijs en service bieden.
Het worden drie reguliere 18 Watters en twee met Treble, Middle en Bass in plaats
van het tremolo-kanaal.

Hier zijn alvast mijn borden waar ik alles aan ga knopen, naast mijn "breadboard": 8-)
http://members.home.nl/vincenteisen/18Watt/boards.jpg

Kunnen jullie raden wie mijn leverancier voor de borden is ?
http://members.home.nl/vincenteisen/18Watt/top.jpg

Vast wel !
http://members.home.nl/vincenteisen/18Watt/bottom.jpg

Vonk
8 februari 2006, 14:43
Ik heb geen idee, maar ben wel zeer benieuwd naar je bevindingen.

Robbert
8 februari 2006, 14:45
Mag wat kosten! Ben reuze benieuwd!

Franc
8 februari 2006, 15:08
Ik gok op eh.....

Ray Domzalski? Vermaard bordenbouwer (en hij bouwt ook niet onverdienstelijke headboxjes :cool: )
Of heb ik het nu verraden...

Heb je al trafo's?

:seriousf:

Negative K3 fan
8 februari 2006, 18:57
hmm duur grapje...

Nielsje
8 februari 2006, 20:45
ik ben fuckin'benieuwd naar het eindresultaat!

V!N
8 februari 2006, 23:17
Ik gok op eh.....

Ray Domzalski? Vermaard bordenbouwer (en hij bouwt ook niet onverdienstelijke headboxjes :cool: )
Of heb ik het nu verraden...

Heb je al trafo's?

:seriousf:

Verhip Franc, in een keer raak ! :cool: Ik heb nog niet alle trafo's, maar wij weten waar we de mosterd moeten halen. ¦¬)

Ja mensen, dit gaat een lieve duit kosten. Sterker nog, dat kost het al .. :o

birt
8 februari 2006, 23:22
waw, sterk bezig. ik ben benieuwd naar de resultaten.
Misschien is het ook goed om ons up to date te houden, wat fototjes van het bouwproces enzo, das altijd leuk.

ik beperk me tot 2 gekregen ampex versterkers om te modden en zo te vergelijken, daar kruipt net iets minder geld in ;)

JoostBaksteen
8 februari 2006, 23:23
Ja mensen, dit gaat een lieve duit kosten. Sterker nog, dat kost het al .. :o

Maar wel heel gaaf :) Ben ook benieuwd, maar er komen natuurlijk soundclips aan als het af is, toch?

Zelf ben ik dit ook van plan met 2 champjes.... 1tje zit al in elkaar, de ander ligt nog in onderdelen. Nu nog ergens overmatig veel tijd kopen... Nico? :D

Negative K3 fan
8 februari 2006, 23:26
maar waarom? en ga je ook nog iets verkopen??

bert k
8 februari 2006, 23:54
ik ben fuckin'benieuwd naar het eindresultaat!
Eeeehhh... 90 Watt?:)

nicoverduin
8 februari 2006, 23:56
Maar wel heel gaaf :) Ben ook benieuwd, maar er komen natuurlijk soundclips aan als het af is, toch?

Zelf ben ik dit ook van plan met 2 champjes.... 1tje zit al in elkaar, de ander ligt nog in onderdelen. Nu nog ergens overmatig veel tijd kopen... Nico? :D
Geen tijd...veel te druk

JoostBaksteen
9 februari 2006, 11:31
Geen tijd...veel te druk

Jammer, het is wel een gat in de markt: "Koop hier: 48 uur per dag" wedden dat je dan binnen een week miljonair bent, kan je de hele dag:B:jam::metal:-en :cooler:

Franc
9 februari 2006, 11:44
Die weddenschap wil ik wel met je aangaan....er zijn weinig ampbouwers miljonair geworden.
Hoe leuk het ook is om te doen....ECHT rijk worden ervan zul je niet snel :(

JoostBaksteen
9 februari 2006, 12:01
Die weddenschap wil ik wel met je aangaan....er zijn weinig ampbouwers miljonair geworden.
Hoe leuk het ook is om te doen....ECHT rijk worden ervan zul je niet snel :(

[beetje offtopic :p]
Volgens mij snap jij niet wat ik bedoel, ik bedoel dus echt tijd verkopen, dat ik dus geen 24 maar 48 uur in mijn dag heb.... maar dat jij dus ook 24 uur bij kan kopen, per dag. Heb je gewoon 2 keer zoveel tijd :) Lijkt me echt ideaal. Heeft dus niks met versterkers bouwen te maken... hoewel je dat natuurlijk wel in die extra tijd kan doen ;) Dus gewoon een soort 'tijd winkel'
[/]

Franc
9 februari 2006, 12:03
ooooooooooooooo :D :rockon:

V!N
9 februari 2006, 13:35
Ze zullen alle vijf afzonderlijk en uitvoerig worden gedocumenteerd. Leuk voor de eigenaren na mij: een CD met foto's in afdrukresolutie en een mapje met kleinere plaatjes voor op het web. :)

Ik kan ze onmogelijk alle vijf houden, dit experiment is een enorme investering !
Misschien dat ik er eentje kan houden als testbank.

Daarna ga ik met de uit hieruit verkregen resultaten serieus aan de slag. Kits ? Kant en klare klonen ? We zullen zien, misschien is de wereld al klaar voor mijn eigen lijn !? :D

Geluidsfragmenten zouden leuk zijn, maar dat zal het nooit halen bij de ervaring zelf. Misschien moet ik hier een oefenhok afhuren zodat we het verschil tussen NOS Mustards, SoZo's en Mallory 150's / Westlabs en Carbon Composiet / 1x12", 2x12" of wat voor kast iemand van de genodigden maar meeneemt.

Dan kunnen we de hele reutemeteut aan den lijve ondervinden. 8-)

JoostBaksteen
9 februari 2006, 13:41
De caps moet je eigenlijk 100 uur 'inspelen'. Gewoon stroom doorheen laten lopen, dan komen ze pas tot leven... zegt men.

bron: http://www.tubedepot.com/sozo.html maar heb het ook ergens anders gelezen, volgens mij op het 18watt forum... verschil heb ik overigens niet zelf gehoord.

Waar heb jij eignelijk je sozo's gekocht? Heb ze nog niet in europa gezien...

Franc
9 februari 2006, 13:56
Waar heb jij eignelijk je sozo's gekocht? Heb ze nog niet in europa gezien...

Moet je mijn 100Watter en 18Watter maar eens komen bekijken :seriousf:

Gewoon bestellen bij Sozoamplification.com werkt het beste.

JoostBaksteen
9 februari 2006, 14:08
Moet je mijn 100Watter en 18Watter maar eens komen bekijken :seriousf:

Gewoon bestellen bij Sozoamplification.com werkt het beste.

Ik bedoelde in een winkel :p

Jouw amps heb ik gezien, vetheid++ :)

Dan toch maar (ooit) via de US.

V!N
9 februari 2006, 16:03
Condensatoren worden ingebrand en luidsprekers worden ingespeeld.

Maar misschien hoef je straks helemaal geen SoZo's meer als je ze naast een ander merk hoort. :seriousf:

Franc
9 februari 2006, 16:07
Ik bedoelde in een winkel :p

Jouw amps heb ik gezien, vetheid++ :)

Dan toch maar (ooit) via de US.

Ik wil wel een winkeltje in Sozo's voor je beginnen hoor :)

chocorookie
9 februari 2006, 20:29
He die 18watter heb ik ook gebouwd.

http://community.webshots.com/myphotos?action=showPhoto&albumID=444222823&photoID=2486103910068446625&security=RDVDUq

http://community.webshots.com/myphotos?action=showPhoto&albumID=444222823&photoID=2109166350068446625&security=TeTWSh

http://community.webshots.com/myphotos?action=showPhoto&albumID=444222823&photoID=2187556350068446625&security=WsEnmL

kweetnie of de url's werken.

geef ff een gil.

Choc

Random_hero
9 februari 2006, 20:34
Ze werken.
Ziet er netjes uit!

chocorookie
9 februari 2006, 20:34
By de way, d'r zit nog Matchl.Chief. Rev. in het vat.
Nico wist er al een beetje van vanwege prive PM's enz.
Het chassisontwerp is bijna klaar en gelaserd, PT/Chocke/OT worden nog gewikkeld.

Foto's volgen


Choc

JoostBaksteen
9 februari 2006, 20:59
Ziet er goed uit! :)

Die 18W is in trek :D je bent de 7e (Nico, Franc, V!N, Gvink, Bert, jij en ik). Blijven mooie bakken :D

Ga jij er nou ook nog eentje maken NK3? Of verkoop je de onderdelen toch maar?

bentium
9 februari 2006, 21:13
Ziet er goed uit! :)

Die 18W is in trek :D je bent de 7e (Nico, Franc, V!N, Gvink, Bert, jij en ik). Blijven mooie bakken :D

Ga jij er nou ook nog eentje maken NK3? Of verkoop je de onderdelen toch maar?je bent mij vergete :)

chocorookie
9 februari 2006, 21:42
TNX, ik denk dat er nog meer anonieme 18 Watt bouwers hieroo rondzweven!

Trouwens, is jullie opgavellen in het werkbankforum dat het weer eens een keer over buizenversterkerbouw gepraat wordt ipv eff. kastjes!!!!!

Houden zo !!

CHoc

bert k
10 februari 2006, 00:03
Ik ben nog steeds onder de indruk van de sound van mijn 18 Watt. Ene kanaal prachtig clean, andere (TMB) van nette crunch tot uitermate vuil; zeker over een 4 x 12. Echt een mega-ontwerp.

birt
10 februari 2006, 01:22
dus we hebben: sozo, mallory, orange drops, mustards?, ?
en dan van elke versie eentje met cc weerstanden, met metaalfilm weerstanden, carbon film weerstanden...

je komt er niet met 5 :p

V!N
10 februari 2006, 01:35
dus we hebben: sozo, mallory, orange drops, mustards?, ?
en dan van elke versie eentje met cc weerstanden, met metaalfilm weerstanden, carbon film weerstanden...

je komt er niet met 5 :p

Het lijkt me verspilde moeite om de Westlabs te combineren met Mustards of SoZo's. Moderne componenten gaan bij moderne componenten en de Orange Drops komen wel als ik me aan Fenders ga wagen. 8-)

JoostBaksteen
10 februari 2006, 09:03
Moderne componenten gaan bij moderne componenten

Dan zou je SoZo's met metal film moeten combineren, terwijl CC misschien wel weer mooier klinkt... dat is dan eigenlijk geen goede vergelijking :p Hoewel je dan natuurlijk wel Mustard & CC hebt... ok, kan misschien toch wel :D

V!N
10 februari 2006, 10:08
Laat ik het anders zeggen: Componenten waarbij het de bedoeling is dat ze "oud" klinken of daadwerkelijk oud zijn gaan bij elkaar. :)

mathe
14 februari 2006, 20:05
Misschien moet ik hier een oefenhok afhuren zodat we het verschil tussen NOS Mustards, SoZo's en Mallory 150's / Westlabs en Carbon Composiet / 1x12", 2x12" of wat voor kast iemand van de genodigden maar meeneemt.
De originele Marshall 18 Watt heeft helemaal geen film maar keramische
condensatoren. Je kunt beter proberen aan Lemco 4,7nF en 10nF te komen. Klinken in deze versterker een stuk beter dan de Philips polyesters.
Experimenteer ook met de kathode condensator van de eindbuizen en de 16+32uF voedingselco.

Marc

JoostBaksteen
14 februari 2006, 23:23
Misschien moet ik hier een oefenhok afhuren zodat we het verschil tussen NOS Mustards, SoZo's en Mallory 150's / Westlabs en Carbon Composiet / 1x12", 2x12" of wat voor kast iemand van de genodigden maar meeneemt.


Het is dan ook leuk als mensen hun eigen 18W meenemen, is er nog meer vergelijk materiaal.

Phyrexian
15 februari 2006, 10:49
Blijf gerust foto's posten. Ik ben benieuwd naar het resultaat...

V!N
15 februari 2006, 16:32
Goed punt Marc, maar ik vrees dat mijn onderdelenboer bezwijkt als ik wéér ga rommelen in de enorme lijst. ;) Ik zal deze tip onthouden voor in de versterker die mijn testbank gaat worden.

Maar toch niet alle 18 Watters hadden keramiek aan boord ?
originele met keramische condensatoren (http://www.18watt.com/modules/gallery/albums/album02/a12_Harness.sized.jpg)
originele met "mustards" (http://www.18watt.com/modules/gallery/albums/album33/18watt7.jpg)

Dat zijn dan meteen ook de enige foto's die ik voorlopig kan posten. :) Bij mij hier staat alles stil tot ik meer onderdelen in huis heb.

Maar jullie geduld zal beloond worden, binnenkort foto's van mijn nieuwe chassis en het wordt een schoonheid wat layout betreft ! :satisfie:

JoostBaksteen
15 februari 2006, 16:57
Wat voor trafo's ga je eigenlijk gebruiken?

Franc
15 februari 2006, 18:19
Goed punt Marc, maar ik vrees dat mijn onderdelenboer bezwijkt als ik wéér ga rommelen in de enorme lijst. ;) Ik zal deze tip onthouden voor in de versterker die mijn testbank gaat worden.

Maar toch niet alle 18 Watters hadden keramiek aan boord ?
originele met keramische condensatoren (http://www.18watt.com/modules/gallery/albums/album02/a12_Harness.sized.jpg)
originele met "mustards" (http://www.18watt.com/modules/gallery/albums/album33/18watt7.jpg)

Dat zijn dan meteen ook de enige foto's die ik voorlopig kan posten. :) Bij mij hier staat alles stil tot ik meer onderdelen in huis heb.

Maar jullie geduld zal beloond worden, binnenkort foto's van mijn nieuwe chassis en het wordt een schoonheid wat layout betreft ! :satisfie:

Ik had iegenlijk ook altijd het idee dat Marshall 'maar wat deed', zeker met die 18Watters....ik heb destijds massa's foto's bekeken om te bepalen welke typen onderdelen ik nodig had, maar heb uiteindelijk maar een gemiddelde genomen omdat er geen 2 hetzelfde waren :D

nicoverduin
15 februari 2006, 19:29
De meeste bouwers uit die tijd. Het was maar net wie een voldoende partij onderdelen kon leveren voor de beste prijs.

chennie
15 februari 2006, 20:37
Ik heb ook het idee om een 18 watter te doen. Loop zowieso al lange tijd rond met het idee van een buizenbak te bouwen. Maar ik wil niet die 18 watter op de klassieke manier. In mn hoofd wil ik waarschijnlijk en tremelo én TMB, maar ik wil ook nog een reverb over het geheel. Ja, ik weet het, het heeft totaal niets meer met die originele 18 watter te maken. Maar dat hoeft ook niet.

Ach het zit nog allemaal in mn hoofd als een grootse chaos brainstorm, heb op het moment geen tijd om er aan te werken om alles praktisch uit te werken.

nicoverduin
15 februari 2006, 20:45
Princeton bouwen en dan geen NFB erop en ipv de 6V6 er EL84'sin en de spanning wat lager....en een kathode bias doen.

V!N
15 februari 2006, 22:06
Een 18 Watt bijeenkomst waarbij iedereen wat meeneemt, puik ! Ik wil dat rattennest van Bert graag eens zien. 8-) En iedereen wel veel loudspeakerboxen meenemen he ? Dan knopen we alles aan alles.

Zowel de voedings- als de uitgangstransformatoren zijn een ontwerp van Steven Scott van S2.
Dit zijn de eerste en meteen ook de laatste voedingstratrafo's van zijn hand die naar Europa zijn gegaan. Het leek me handig een "one-stop-shop" te heben voor het ijzer, maar ik zal op zoek moeten naar een alternatief.

JoostBaksteen
15 februari 2006, 22:21
Mooie trafo's :)

@Nico: das het allermooiste, vroeger moest het zo goedkoop mogelijk, en nu moet het zo duur mogelijk om de vroegere tijden te imiteren :')

chocorookie
15 februari 2006, 22:44
Probeer de shinrock trafo's eens, ik dacht dat dr. tube er nog een aantal had.
(3 mnd. geleden nog wel)
Tis ook nog eens "Deutsche Grundlichkeid"

http://www.shinrock.com/index.php?smt-m18r_240

http://www.shinrock.com/index.php?sot-m18r

Groeten choc

birt
15 februari 2006, 22:48
nu het toch over oude componenten gaat in dit topic, ik las dit op een ander forum:
What is cylindrical, sweet, brown, and has 10,000 ohms?

A chocolate-covered resistor.








Rules for eating a chocolate covered resistor:

1. Make sure circuit is unplugged and all capacitors are drained.
2. Sniff it carefully first. Make sure that is chocolate.

:d

chennie
15 februari 2006, 23:59
Princeton bouwen en dan geen NFB erop en ipv de 6V6 er EL84'sin en de spanning wat lager....en een kathode bias doen.

komen princeton's in kits ?
Wat ik wil is ook niet in kit, maar makkelijk vanuit een kit te bouwen en uit te breiden lijkt mij toch ?

V!N
16 februari 2006, 14:58
Hoewel het erg goed nieuws is dat Shinrock weer in de lucht is (en nog beter nieuws dat niet alles meer langs Ingo hoeft te gaan), vallen de prijzen helaas buiten het redelijke.
Het is natuurlijk wel de bedoeling de versterkers of kits voor een beetje een gunstige prijs aan te bieden.

Ik heb er wel shcik in, het is nog even afwachten hoe dit loopt en daarna komt misschien eerst een stapel JTM45's. Complete versterkers is voorlopig beter te doen dan een arsenaal aan onderdelen voor kits.
Maar super Leads en opgevoerde JCM800's staan ook op het menu, we zullen zien. Alles op zijn tijd, nietwaar ? :cooler:

nicoverduin
16 februari 2006, 15:07
Trafo's zien er wel mooi uit. Geen prijs info meer zag ik?

chocorookie
16 februari 2006, 20:24
Ik denk dat ze nog best meevallen qua prijs, oude prijzen (vorig jaar) was rond de 140 euri het setje.
Wat ie nu vraag, met tussen persoon, tja..............je ne sais pas,

Choc

V!N
16 februari 2006, 20:35
In de tweede week van januari heb ik bij Michael een offerte aangevraagd. Bij een afname van zes sets (ja, zes) zou het op € 136,00 per set komen, zonder verzendkosten.
Niet onaardig, maar ik kijk toch liever even verder. :satisfie:

Franc
16 februari 2006, 20:36
CeriaTone?

nicoverduin
16 februari 2006, 22:15
Ik heb de trafo's van ceriatone gezien, maar dat is geen vergelijking. Daar zit toch wel een kwaliteits verschil in. Laminaat van Nik is wel erg dik. Gaat ten kosten van de freq. response.

Nico

Franc
17 februari 2006, 06:16
Gezien heb ik ze ook :) Heb je ze ook gehoord?

nicoverduin
17 februari 2006, 06:19
Ik niet. Ga ik ook niet doen. Ik draai lang genoeg mee om te weten dat een van de kwaliteits faktoren van een OT en PT ligt in de dikte van de laminaten. En dat is ook een van de bepalende faktoren. Het ijzer is ook een van de duurste onderdelen uit een trafo.

Mienmachine
17 februari 2006, 07:47
"Misschien moet ik hier een oefenhok afhuren zodat we het verschil tussen NOS Mustards, SoZo's en Mallory 150's / Westlabs en Carbon Composiet / 1x12", 2x12" of wat voor kast iemand van de genodigden maar meeneemt."

Denk dat er veel belangstelling is, in de HiFi heb je al jaren 'huiskamer' bijeenkomsten waar na beluisteren kits van de hand gedaan worden.

Franc
17 februari 2006, 09:01
Ik niet. Ga ik ook niet doen. Ik draai lang genoeg mee om te weten dat een van de kwaliteits faktoren van een OT en PT ligt in de dikte van de laminaten. En dat is ook een van de bepalende faktoren. Het ijzer is ook een van de duurste onderdelen uit een trafo.

Tja, iemand die ook heel lang meedraait, vertelde mij dat een gitaarversterker met ringkerntrafo's ook nooit wat zou worden...
Daar is ie toch op teruggekomen nadat hij mijn versterker luidkeels over een 4x12 hoorde tijdens de vintagemeeting in Sittard vorig jaar.

Ik bedoel maar, ik ben meer het type van eerst zelf horen dan oordelen ;)
Eigenwijsje he :D

We zullen het binnenkort weten met de plexi, die heeft ook CeriaTone trafo's.

nicoverduin
17 februari 2006, 10:38
Niks mis met eigenwijs zijn hoor:D :D :D :D Dat de plexi met Ceriatone trafo's was had ik al begrepen hoor. Kon je geen MM's regelen bij Chris?

mathe
17 februari 2006, 12:20
Maar toch niet alle 18 Watters hadden keramiek aan boord ?
originele met keramische condensatoren (http://www.18watt.com/modules/gallery/albums/album02/a12_Harness.sized.jpg)
originele met "mustards" (http://www.18watt.com/modules/gallery/albums/album33/18watt7.jpg)

Dat zijn dan meteen ook de enige foto's die ik voorlopig kan posten. :) Bij mij hier staat alles stil tot ik meer onderdelen in huis heb.

Hallo Vin,
Die versterker met de 'mustards' is een nepper. Geen originele Marshall maar waarschijnlijk eentje van MG.

Marc

mathe
17 februari 2006, 12:23
Ik had iegenlijk ook altijd het idee dat Marshall 'maar wat deed', zeker met die 18Watters....ik heb destijds massa's foto's bekeken om te bepalen welke typen onderdelen ik nodig had, maar heb uiteindelijk maar een gemiddelde genomen omdat er geen 2 hetzelfde waren :D
Bij 18 watters komt dat vooral omdat 80% van de foto's welke je op Internet vindt neppers zijn. Zelfs op 18watt.com staan een aantal 'originele' versterkers in de gallery welke in werkelijkheid namaak zijn.

Marc

V!N
17 februari 2006, 13:07
Die versterker met de 'mustards' is een nepper.

Potverdriedubbeltjeskater !
Ben ik er alweer ingetuind ..

Heb jij bij toeval ook een 18 Watt (kloon ?) waarmee je langs zou kunnen komen op de blaastest ?

V!N
17 februari 2006, 13:15
En laminaat of niet, ik ervaar het liever zelf eer ik een oordeel uitspreek.
Ik verwacht geen MM-kwaliteit van Nik, maar al helemaal geen MM-prijzen.
Hij blijft een optie die ik in de nabije toekomst graag nader wil onderzoeken.

http://www.hewo.nl/laminaat_tradition.JPG

chocorookie
17 februari 2006, 19:23
Ik heb ze d'r in hangen(18watt), geen centje pijn. Heb goeie respons en geen ruis-/ 50 HZ trafo gezoem.

OK lammelering mocht iets netter, maar ik mopper niet over de PT.
OT is toppie, 4/8/16 -er sec., en pakt het frequentiescala goed op qua respons (gehoor). OK, als je werkelijk wil weten wat z'n bandbreedte is dan moet je gaan scopen.............----> ben nog aan het sparen voor zo'n ding.

Trouwens, een 18 watter zoals ik 'm gebouwd heb met MV, behoeft niet "all the way " clean te zijn-/ elke freq te pakken en dit gelijk weer te geven.(30-24.000HZ)
Het ding moet vanaf standje 5 al lekker in de distorition kruipen.

Ik wil er wel eens een paar naast elkander zetten en eens horen waar de verschillen zitten, ook qua gebruikte onderdelen/ PT en OT.

Nico begrijp ik ook wel, in technisch oogpunt heeft hij gelijk.
En toch, deze amp mag iets "vuil"zijn-/ bijten. Ik denk dat het zelfs ten goede komt!

Zelf ben ik nu bezig met een Matchless Chieftain, en daar gooi ik dus geen trafo's van Nik in daar ik vrij clean klasse A wil hebben + mag wat kosten(ahum).
To the point, de dingen van Nik zijn nog niet zo slecht.

Als laatste moet je ook een beetje geluk hebben een goed setje te krijgen.
Elke trafo is net iets anders en reageerd iets anders. Alle Tweed supers die ik gebouwd heb reageren en luisteren net iets anders(PT Arie-Jan/OT Mojo).

Ik ben zeer benieuwd wat er uit komt wanneer alle 18-ers in nederland onder een guitaristenoog-/ oren komen, WANNEER?

Groeten,
Chocolade 10k ohm weerstand.

mathe
17 februari 2006, 19:36
Heb jij bij toeval ook een 18 Watt (kloon ?) waarmee je langs zou kunnen komen op de blaastest ?
Ik heb er ééntje (een kloon - http://www.18watt.com/modules.php?set_albumName=My-18-Watt&op=modload&name=Gallery&file=index&include=view_album.php).
Waar is die blaasproef ergens?

Franc
17 februari 2006, 19:39
Alleen voor 18Watters?

V!N
17 februari 2006, 20:19
Bij Marshalls gaat het om lekker scheuren, maar Nico is vooral een 7ender-man. Toch Nico ? ;)

Goeiedag Marc, originele RS OT's ! Dat zou een geweldige maatstaf zijn, daar proberen we immers
allemaal naar te streven met onze klonen.

Ik dacht zelf aan de oefenruimte op het Industrieterrein Noord in Meppel. Niet in de laatste plaats
omdat ik waarschijnlijk twee keer moet rijden. Maar ik vrees dat het wel tot laat in de lente kan
duren voordat ik mijn versterkers op kan leveren.

Het doel is om zoveel mogelijk verschillende 18 Watters bij elkaar te krijgen om erachter te
komen welke recept van onderdelen het smakelijkst klinkt, maar een enkel tussendoortje
is natuurlijk altijd welkom.

Niet teveel, dat is meer iets voor de Werkbank-dag. Maar heel misschien gaat deze ook mee:

http://members.home.nl/vincenteisen/newamp/6combo.gif

nicoverduin
17 februari 2006, 20:27
Het is niet zo dat ik niet van scheur hou, maar drie kwart die ik hoor scheuren hoor ik alleen maar compenseren voor matig gitaarspel. Maar het is waar, ik houd het liever wat cleaner en zachter...Mijn quest (om het zo maar te noemen) is een wattje of 10 en dan met een klein randje bij wat meer druk op de ketel.

Dus ook mijn DlxRev gaat alleen maar zachter en zachter....... Tot ik waarschijnlijk iets in de richting van een Princeton heb En dan tweaken maar.....

En nu nog de tijd ervoor......heb tenslotte al ruim 3-4 maanden een revibe chassis liggen om te bouwen.....Maar ik ga vooruit......vanavond alle onderdelen erbij gezocht.....

Jaartal van gereedheid durf ik effe niet te zeggen.....

chocorookie
18 februari 2006, 09:18
Haha Nico, hoor ik hier soldeerbout-vrees? :)

Pas op met die revibe Nico, ik hoor dat ze veel ruis kunnen produceren al je normale schema's aan houdt.
Ik weet z'n naam niet meer maar een gozer bij Weber heeft aanpassingen.
Maar ik denk dat ik dit jou niet meer hoeft te vertellen:)

Groetjes Choc

PS, misschien kan onze 18 watt + de nieuwe 100W van Franc gesponsord worden door 18WATT.com LOL

nicoverduin
18 februari 2006, 11:34
Geen vrees voor.....heb daar een te mooie bout voor....Maar gewoon effe de tijd vinden/maken om er gewoon een paar avonden voor te kunnen zitten...klanten laten het nog niet toe....

De BOM is al anders als het schema zag ik. Zal eens de mods opzoeken. Gaat wel met een NOs 6K6 eindbuis.

Wordt vervolgt....

Denk niet dat 18watt zal sponseren.....zijn voornamelijk amateurs en een paar handelaren die niet zitten te wachten op concurrentie....

Nico

Mienmachine
18 februari 2006, 12:03
"Dus ook mijn DlxRev gaat alleen maar zachter en zachter....... Tot ik waarschijnlijk iets in de richting van een Princeton heb En dan tweaken maar.....

En nu nog de tijd ervoor......heb tenslotte al ruim 3-4 maanden een revibe chassis liggen om te bouwen.....Maar ik ga vooruit......vanavond alle onderdelen erbij gezocht....."

Nico,

Neem die versie ook mee als je mijn TAD Deluxe klaar heb, ben benieuwd!

Kees

nicoverduin
18 februari 2006, 12:32
is goed. Doe ik..

chocorookie
8 maart 2006, 23:03
V!N, al progressie in zake de 18 Watters?


Groeten Choc

V!N
12 maart 2006, 12:58
V!N, al progressie in zake de 18 Watters?Helaas, een van de belangrijkste leveranciers stelt me erg teleur ..

mathe
12 maart 2006, 16:21
Helaas, een van de belangrijkste leveranciers stelt me erg teleur ..
Wat heb je nog nodig dan?

V!N
12 maart 2006, 17:03
Cabs zijn in de maak, de bekleding hiervoor bestel ik later en de buizen en luidsprekers kunnen ook wel in een later stadium.

Letterlijk al het andere moet van één bedrijf komen dat nog niet zoveel ervaring heeft met dergelijke grote orders.

nicoverduin
12 maart 2006, 17:21
De spullen voor 5 versterkers is toch niet groot? paar duizend euri.

Nico

V!N
29 maart 2006, 19:55
HAAR STACK IS GROTER DAN DIE VAN MIJ !

http://members.home.nl/vincenteisen/girlstack.jpg

JoostBaksteen
29 maart 2006, 20:08
Whahahaha :seriousf::seriousf:

Sim-Simon
29 maart 2006, 20:46
Hahahaha!!

V!N
29 maart 2006, 20:47
Zo mensen, er valt eindelijk weer eens iets te vertellen en fotograferen. Er is veel spul binnen gekomen en ik heb de chassis al in elkaar gezet:

http://members.home.nl/vincenteisen/18Watt/w-table.jpg


Het nieuwe 18 Watt chassis wat ik heb ontworpen voor in de smallerbox is echt een snoepje ! De smallerbox is een bak net zo breed als een Marshall 1912 cab. Bezig jaren '70 stopte Marshall hier galm en fuzz units in.
Zoals je kan zien in mijn vorige post, ik ben een groot fan van de 1912. Ze zijn goedkoop, luid en erg veelzijdig. Alles wat je erop aansluit klinkt goed, in plaats van dat het met ene versterker geweldig klinkt en met de andere waardeloos. En mocht je er toch een andere luidspreker in willen, het cab kost geen drol dus houd je genoeg over om een speaker te kopen die je wel lust. Dat is er dan maar eentje, dus alweer geen drol.

http://members.home.nl/vincenteisen/18Watt/smallerbox.jpg
http://members.home.nl/vincenteisen/18Watt/w-chassis-smallerbox.jpg


Ook de andere chassis zijn mooi gelukt:

http://members.home.nl/vincenteisen/18Watt/w-chassis.jpg

V!N
29 maart 2006, 20:48
Maar hier gaat het dus allemaal om draaien, mustards, SoZo en Mallory 150:

http://members.home.nl/vincenteisen/18Watt/w-caps-mustard-sozo-mallory.jpg


En de verschillende weerstanden:

http://members.home.nl/vincenteisen/18Watt/w-resistors-carbonfilm-and-po.jpg
http://members.home.nl/vincenteisen/18Watt/w-resistors-westlab.jpg


Het paradepaardje wordt de 2x12" combo met mustards:

http://members.home.nl/vincenteisen/18Watt/w-board-mustards.jpg


Afzonderlijke documentatie gaat helaas niet meer door. Ik blijf natuurlijk wel foto's maken en posten, maar ik heb te weinig tijd om elke stap vijf keer mooi op de foto te zetten. Daarom doe ik een beroep op de nieuwe eigenaren mogen gerust zelf een camera ter hand nemen voor het eindresultaat.

JoostBaksteen
29 maart 2006, 21:00
Dat zijn de projecten :D

Franc
29 maart 2006, 21:12
Nou, ik vind het wat magertjes hoor ;)

Waar is nummer 6??? :seriousf:

jacky
29 maart 2006, 21:25
Is dit hobby ???????

nicoverduin
29 maart 2006, 21:28
Denk beunen.....

JoostBaksteen
29 maart 2006, 21:33
Pure drang :cooler: :seriousf:

birt
29 maart 2006, 21:48
we want more :D

Negative K3 fan
29 maart 2006, 23:07
wat een zieke geest hahaha

:rockon:

keep it up en hou ons op de hoogte

Mienmachine
29 maart 2006, 23:12
Wat verwacht je zelf van de verschillende versies?

jacky
29 maart 2006, 23:25
Omzet ........ :-)

Mienmachine
30 maart 2006, 07:44
"maar hier gaat het dus allemaal om draaien, mustards, SoZo en Mallory 150"