PDA

View Full Version : Cry-Baby rackwah???



Nocki
8 februari 2006, 14:00
Hoi. Iemand bekend met de cry baby rack wah???

ik ken ze niet en kom ze weinig tegen. is het iets leuks? of kan ik beter naar een andere wah kijken???

Nocki

Josdevos
8 februari 2006, 14:05
Zeer leuk, wel niet goedkoop!

cobbe007
8 februari 2006, 14:11
Hallo nocki,

Eerst en vooral wil ik me eens voorstellen als nieuw lid van dit forum. Ben reeds geruime tijd aan het volgen daar ik net met een rackje begonnen ben en ik hier al heel veel nuttige info gevonden heb, waarvoor dank!
Meer info staat in m'n profiel en ik hoop van binnenkort foto's van m'n rackje te kunnen posten.

Nu terug naar het onderwerp: je rackwah:
Ik ken ze zelf nie persoonlijk want ik heb een gewone wah-pedaal maar ik weet dat slash en John Petrucci ermee spelen. Zo heb je alvast een idee van de sound. Ik weet ook dat ze nie goedkoop zijn in vergelijking met een gewone pedaal. Heb net op ebay een zien staan in duitsland en hij kost 450,00 €. Ja, je hebt natuurlijk meer mogelijkheden om je sound af te regelen maar verantwoord dit het prijsverschil? Wel een toffe mogelijkheid ervan is dat je meerdere pedalen kunt aansluiten en dus niet gebonden bent tot die ene plaats op het podium om je vette solo met wah-sound te geven.

ieme
8 februari 2006, 15:04
morris heeft em

Nocki
1 november 2008, 21:43
Bijna 3 jaar verder en ik heb een rackwah :)
Toevallig kunnen kopen doordat ik iemand vroeg hij hij aan de zijne was gekomen...
Ik ben nooit zo'n wah fan geweest omdat ik van rackjes houdt en geen kabels extra wou laten lopen voor een wah. De wah's die ik heb gehad waren nooit echt naar mn zin...
RMC3, BYOC Wah, JH1 van dunlop en de wah die nu op mn bordje zit is de meest goedkope dunlop wah. ben even het type nummer kwijt.
Voor mij gingen wah's nooit lekker klinken met zowel cleane en overstuurde sounds.

toch maar die rackwah gekocht en ik ben er helemaal gek mee! :)
Het geluid is veel meer up front. andere wah's klinken verder weg. Hij overstuurd niet en klinkt zowel clean als met high gain sounds super! Ik zal er binnenkort eens een filmpje over maken! erg leuk ding! ik kan de DCR-1sr rackwah iedereen aanraden! De nieuwe ken ik niet en de alternatueven van andere fabrikanten heb ik ook nog niet gehoord maar deze was is idd instand Petrucci, Slash en Hammet....

dml
2 november 2008, 03:19
..... en Hammet....

Maar of je daarmee blij moet zijn........ ;)

Nocki
2 november 2008, 08:07
Maar of je daarmee blij moet zijn........ ;)

ja. dat is een 2e. Hij gaat in ieder geval goed samen met valse bends...

Liquid_Metal
2 november 2008, 09:24
Gaaf, congratulations!
Ik vind het wah-geluid ook wel erg leuk, maar heb maar erg weinig mogelijkheden om het toe te passen (het past vaak niet in mijn muziek) dus ik ben absoluut niet bereid om 400+ euro neer te tellen voor een rackwah. Verder heb ik hetzelfde probleem als jij met het neerzetten van een stompbox wah want dat kost weer extra kabels en gezeik.
Vroeger had ik een Boss GT8 en daar zat een hele puike wah in. Die heb ik 'omgeruild' voor een TC G-Major en die geeft ook prima effecten. Eigenlijk alles dat ik nodig heb. Behalve wah :P.
Misschien moet ik maar weer terug naar de GT, maar dan in de pro versie, zodat ie in mijn rack past. Die gaat ook gelijk met MIDI. Heb je die wel ns geprobeerd, Nocki? Ik vond de wah erg lekker klinken (hoewel natuurlijk wel gemodeld) en dat ding is echt grandioos met effecten!

wiegersma
2 november 2008, 10:06
gefeliciteerd, zoiets is volgens mij best leuk om te hebben!

maare, wie straks ook een rackwah wil: houd dit forum in de gaten, want er wordt straks een rackwah genockied!
(wah kost 'ie?)

BeeJee
3 november 2008, 13:40
Ik zit nog te wachten tot eerst zijn CAE genockied wordt ;)

wimmeltje
10 november 2008, 10:50
jongens jongens, Mocht hij zijn wah en CAE verkopen ben ik toch de eerste waar hij contact mee opneemt. ;)

Hej Nocki, Mooi man zo een wah. Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben. Ik ben weer na lange tijd op het forum beland. Heb volgens mij wel wat gemist maar ik zal het eea eens doorlezen.

groetjes,

Wim

Nocki
10 november 2008, 10:54
Hee Wim,

Dat is idd lang geleden! Op dit moment ben ik eigenlijk enorm tevreden. Dit is de set die ik januari ook ga gebruiken voor een wat groter gigje... Ik heb er enorm zin in. Wel wel ik nog eens gaan kijken welke cabs het beste klinken bij deze set. Ik ben enorm blij met de Bag Ends maar twijfel of dat neit nog beter kan...

hole
10 november 2008, 11:45
Hee Wim,
Ik ben enorm blij met de Bag Ends maar twijfel of dat neit nog beter kan...

Offtopic:
Nocki, ik ken je verder niet (alleen van je post op het forum), maar jij hebt volgens mij volgens mij de snelst veranderende setup van iedereen hier :D

(Overigens: daar is helemaal niets mis mee, want 'it's part of the fun' als je het mij vraagt) :jam:

Nocki
10 november 2008, 12:01
Offtopic:
Nocki, ik ken je verder niet (alleen van je post op het forum), maar jij hebt volgens mij volgens mij de snelst veranderende setup van iedereen hier :D

(Overigens: daar is helemaal niets mis mee, want 'it's part of the fun' als je het mij vraagt) :jam:

Tja. dat hoor ik idd wel vaker. Komt naast dat ik inderdaad veel nieuwe dingen koop en oude dingen verkoop ook omdat ik vaak meerdere dingen tegelijk doe. Als ik morgen weer foto's post van mn pedalboard en de combo die daarbij hoort lijkt het net of ik dit rackje niet meer heb. Als ik daarna weer begin ober mn marshall stack lijkt het net of dat ook weer weg is. Maar idd een groot deel van de hoybby bestaat uit rommelen met de spulletjes...

wimmeltje
10 november 2008, 12:24
Tja. dat hoor ik idd wel vaker. Komt naast dat ik inderdaad veel nieuwe dingen koop en oude dingen verkoop ook omdat ik vaak meerdere dingen tegelijk doe. Als ik morgen weer foto's post van mn pedalboard en de combo die daarbij hoort lijkt het net of ik dit rackje niet meer heb. Als ik daarna weer begin ober mn marshall stack lijkt het net of dat ook weer weg is. Maar idd een groot deel van de hoybby bestaat uit rommelen met de spulletjes...

En dat maakt het nu allemaal zo leuk!! Zo is iedereen op zijn eigen manier met zijn "gitaar" hobby bezig. De ene veel met spelen en de theorie van het spelen. De andere met alleen maar techniek van het spelen. Weer een ander met gitaren bouwen en modificeren en weer een ander lekker is lekker aan het rommelen met effecten en versterkers.

Nocki
10 november 2008, 12:28
En dat maakt het nu allemaal zo leuk!! Zo is iedereen op zijn eigen manier met zijn "gitaar" hobby bezig. De ene veel met spelen en de theorie van het spelen. De andere met alleen maar techniek van het spelen. Weer een ander met gitaren bouwen en modificeren en weer een ander lekker is lekker aan het rommelen met effecten en versterkers.

je vergeet de mensen die er het liefste alleen over ouwehoeren... :)