PDA

View Full Version : Nog meer NL versterker-geweld: PerQuin



Mitch
8 februari 2006, 13:03
Op Groesbeek stond er naast CMW nóg een Nederlandse versterkerbouwer: Perquin. Beter gezegd: het is de vaste amp tech van Charlee Guitars die zelf twee prototypes gebouwd heeft. Hij heeft nog geen directe grootse productieplannen, maar tast momenteel de markt een beetje af.

Hier twee foto's:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/Groesbeek/DSCN0037.jpg


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/Groesbeek/DSCN0045.jpg


De bovenste top is 2x EL84, heeft in feite één kanaal, maar heeft wel een soort boost waardoor je toch twee sounds kan neerzetten. De onderste is 4x EL84 en heeft 2 kanalen en heeft reverb. De pre amp is ook heel anders van opbouw en kan duidelijk makkelijker scheuren dan de bovenste.
Beide hebben twee gelijkrichters, zowel diode als buis en dat is uiteraard te schakelen.
Ik heb beide bespeeld met de De Gier Reflection (da's het goede nieuws) over een Vox Valvetronix 4x12 cab (da's het slechte nieuws). Op basis daarvan durf ik dus geen al te duidelijke beschrijving te geven, want ik had het gevoel dat de cab de tops niet echt recht deed. Daarnaast moest van de Geluidspolitie ook alles erg zacht blijven. Mijn impressie bij Perquin was na CMW de 2e keer dat ik bestraffend werd toegesproken, dus om problemen te voorkomen heb ik het daarna maar braaf gehouden. Maar goed.
Beide hadden een mooi warm clean geluid, erg fraai. Het iets strakkere geluid met diode gelijkrichter was duidelijk wel meer mijn smaak, maar da's altijd zo. Het brak allemaal ook mooi op, afhankelijk van de pre amp gain, maar het crunch karakter werd naar mijn idee een beetje verneukt door de speakers. Hoog werd gauw krasserig.

Al meer mensen op deze beauty's gespeeld ?

ieme
8 februari 2006, 15:01
dat word testen

DaveItUp
8 februari 2006, 15:30
Hondslelijk eerder. Sorry.

imlikeajungle
8 februari 2006, 16:12
Ja, want dat telt bij een amp hé :roll:

DaveItUp
8 februari 2006, 16:13
Waar zeg ik dat?

Mitch
8 februari 2006, 16:23
Dave's mening is duidelijk, hij mag 'm hebben en daar is verder geen tegenbeweging voor nodig, jungle. Het topic heet niet "Moet een amp alleen goed klinken of er ook goed uitzien" en op een dergelijke discussie zit ik ook niet te wachten. :roll:

Over het uiterlijk: ik vond zelf de neon buis een tikkie te veel van het goede en de bekleding van de bovenste top was ook iets minder, maar de gefreese frontplaat was juist wel erg mooi en meteen heel eigen. Toch ook niet onbelangrijk.

imlikeajungle
9 februari 2006, 08:47
Sorry, Seymour, het spijt me zéér dat ik je topic opneuk. Ik vind het alleen weinig toevoegen als iemand drie woorden post die niet bepaald iets bijbrengen aan het gesprek. Maar da's mijn mening, die mag ik hebben & ik hoef geen verantwoording of toestemming van jou.

Ik vind 'm uiterlijk ook niet bepaald geweldig. Het valt natuurlijk alleen maar toe te juichen dat er meer lokale bouwers komen, los van het gepushte Amerikaanse gros. Alleen even wachten tot de tweedehandsprijzen van die dingen stabiliseren (cfr. Haar gitaren, nee?) want voor ons gitaristen is de doorverkoopwaarde ook belangrijk, lijkt me.

Al enige prijsindicatie? Een beetje meer low-budget dan de laatste Hollandse glorie zou geen kwaad kunnen, lijkt me :)

1959SLP
9 februari 2006, 09:49
Ik zal `m eens aan de tand voelen als ik weer bij Ley ben. Ben zelf wel gecharmeerd van die EL84`ers.

TMKXL
9 februari 2006, 15:22
Ik vind ze er persoonlijk super vet uitzien! Zo te horen klinken ze ook goed. :)

Mitch
11 februari 2006, 15:01
Ik zal `m eens aan de tand voelen als ik weer bij Ley ben. Ben zelf wel gecharmeerd van die EL84`ers.

Hou ons op de hoogte ! Ben benieuwd hoe ze klinken over een paar degelijke speakers.