PDA

View Full Version : radio over versterker????



patricia
7 februari 2006, 22:04
ja....de laatste tijd hoor ik een radio vaag over mijn mesa.
als ik via mijn podxt-live een stomp activeer en....ik raak de snaren niet aan....komt er een radiozender door mijn versterker.
zet ik mijn potmeter op mijn gitaar dicht en het volume pedaal open dan hoor je het echt duidelijker...vreemd hoor.
iemand die weet wat dat kan zijn?
patricia

Thijssie
7 februari 2006, 22:15
ja....de laatste tijd hoor ik een radio vaag over mijn mesa.
als ik via mijn podxt-live een stomp activeer en....ik raak de snaren niet aan....komt er een radiozender door mijn versterker.
zet ik mijn potmeter op mijn gitaar dicht en het volume pedaal open dan hoor je het echt duidelijker...vreemd hoor.
iemand die weet wat dat kan zijn?
patricia

Slechte kwaliteit kabel?

Negative K3 fan
7 februari 2006, 22:19
dat gebeurt gewoon af en toe, kans dat de radio weg is als jeje versterker een metertje opzij zet.

Herman
7 februari 2006, 22:21
Hier heb ik ook last van gehad laatst...me pa was in de badkamer radio aant luistere, nooit (verkeerde) dingen door mn versterker gehoord, en toen kon ik radio erdoorheen horen...kan het zijn dat op een bepaalde plek de radio de versterker verstoort en dat als je de radio erges ander dumpt er geen/minder last van hebt (aangezien ik er geen last van heb als de radio in de kamer staat of last met mn eigen radio ofso)

patricia
7 februari 2006, 22:23
heb ik gedaan..van ene kant naar de andere.....maar die klote radio blijft.

kabels zijn oke......denk ik..

mies-bvd
8 februari 2006, 15:07
Zelf ook gehad lag bij mij aan een waardeloze versterker !
Maakte niet uit waar je hem ook neerzette !
Kabels zijn over alle jaren het zelfde gebleven dus daar lag het bij mij niet aan !

Had er 2 van Park G25 waren het volgens mij wat een prut is dat zeg !

dejohan
8 februari 2006, 15:56
Je versterker is radioactief.

intGod
8 februari 2006, 16:30
Vreemd genoeg: hoe beter je versterker, hoe meer last je er van hebt.

Als je met twee versterkers in een ruimte staat is er meestal maar 1 die er last van heeft. Het kan te maken hebben met je kabel, je gitaar, je eigen ontvangst etc.

Met mijn vorige band had de andere gitarist altijd Radio Moskou oid op z'n versterker - of die nou over een Koch of over een Yamaha speelde.

Het is iig niet ongewoon, je hoort het niet als je aan het spelen bent en het is altijd lachen.

Scali
8 februari 2006, 17:12
Met mijn vorige band had de andere gitarist altijd Radio Moskou oid op z'n versterker - of die nou over een Koch of over een Yamaha speelde.

Dan zal ie wel Sovtek buizen gebruiken :)

polysix
9 februari 2006, 02:51
Vreemd genoeg: hoe beter je versterker, hoe meer last je er van hebt.

Als je met twee versterkers in een ruimte staat is er meestal maar 1 die er last van heeft. Het kan te maken hebben met je kabel, je gitaar, je eigen ontvangst etc.

Met mijn vorige band had de andere gitarist altijd Radio Moskou oid op z'n versterker - of die nou over een Koch of over een Yamaha speelde.

Het is iig niet ongewoon, je hoort het niet als je aan het spelen bent en het is altijd lachen.Radio Moskou, dat zou een mooie bijnaam voor hem zijn :)

JvD.
9 februari 2006, 10:01
ik had net een nieuwe gitaar, en toen ik de potmeter toe draaide, en even wat anders ging doen, hoorde ik stemmen, ik schrok me dood; radio in me amp dus =D