PDA

View Full Version : Koffer Duo



Kaïn
7 februari 2006, 21:52
Beste mede-gitaristen.

2 dagen geleden ben ik in het bezit gekomen van een Maverick X-1 :hippie: en daarbij heb ik ook een koffer kunnen kopen. Nu deze koffer is zo groot dat er twee gitaren in passen. Het is een handgemaakte flightcase met foam aan de binnenkant. Aan de ene kant is al ruimte uitgesneden voor mijn X-1, maar ik heb ook nog een Maverick F-1 die graag bij z'n broertje wil liggen. Dus mijn vraag is, hoe kan ik het uitsnijden van de foam het beste aanpakken. En als dat lukt. Moet ik de gitaren zo neer leggen dat ze elkaar aankijken of dat ze lepeltje lepeltje liggen (is dat te snappen :p?)

Alvast bedankt!

bat
7 februari 2006, 21:55
Wordt dat niet loeizwaar, 2 gitaren in 1 koffer?

En past het echt wel, met alle uitstekende delen?

iwamoto
7 februari 2006, 21:58
en moet je er dan niet iets van foam tussendoen?
anders krijg je krassjes, en niet te zuinig ook, en ik denk dat het slimste is om lepeltje lepeltje te doen,
anders komt die hardware met elkaar in de knoei, maar met foam ertussen is dat geen probleem toch?

Veekeren
7 februari 2006, 22:03
Ja wat is lepeltje lepeltje in dit geval? Wanneer kijken ze elkaar aan?

Ik zou ze wegleggen ala "69" :D Lijkt me makkelijker voor de verdeling van het gewicht, anders wordt de case misschien wel erg zwaar aan één kant.

Kaïn
7 februari 2006, 22:15
Standje 69 is een goede ja :cooler:
Ze kijken elkaar aan als de snaren tegen elkaar aanliggen. Foam ertussen lijkt mij inderdaad een goed plan. 2 gitaren gaat best goed hoor :) Het gaat me voornamelijk om ruimtebesparing in de bandbus 2 in die ene koffer is toch ruimte effiiciënter dan 2.
Weet iemand ook wat voor gereedschap ik zou moeten gebruiken voor het snijden van de foam?

PS: Het past prima hoor 2 in een koffer. De koffer is zo diep dat in de ene helft 1 gitaar helemaal in past en in de deksel die net zo diep is en ook foam heeft past er dus ook precies 1 in.

Raytheman
7 februari 2006, 22:21
Is 2 gigbags niet efficienter?

Kaïn
7 februari 2006, 22:24
Oef, twee gigbags in een bandbus waar alle apparatuur bij elkaar ligt. Dan heb ik liever mijn instrument in een stevige flightcase dan in een gigbag. Ik ben erg zuinig op ze ;)

iwamoto
7 februari 2006, 22:26
idd, gigbags in de bus is een no-no, maare, mischien met een stanley mes snijden? :D

Kaïn
7 februari 2006, 23:20
Hmmm Could work. Maar je moet wel een hele body uitsnijden zeg maar, en een stanlymesje snijd niet diep genoeg denk ik , toch? :p

iwamoto
8 februari 2006, 02:06
je kan ook een machete of een javaans kapmes pakken? ;)

FNaRK
8 februari 2006, 09:32
en .....

tevreden met je X1 ?

(gisteravond de LAG met de band uitgeprobeerd, speelt lekker, is wel licht en klein t.o.v van mijn andere planken :rockon: )


gr. Mario

almarvk
8 februari 2006, 09:41
Ik weet wel dat het kan met 2 gitaren.

Er zijn verhalen bekend dat men dieven bij een gitaar zaak een gitaar uitproberen en die achter hun eigen stoppen in hun koffer en 'm zo ongezien naar buiten brengen...

Ben zelf huiverig geworden door koffers. Gebroken halsjes vind ik namelijk niet tof...

Kaïn
8 februari 2006, 09:53
@ Fnark Jaaa hij is geweldig! Lekker veel low end diepe klank, die had ik nodig. Ik moet alleen even langs de bouwer om je tremblock eruit te halen;) Dan issie perfect.
Hehe ja ik zal mijn kromzwaard maar weer uit de kasthalen om het foam te snijden:p
Heeft iemand hier een duokoffer?

sickpunk
8 februari 2006, 10:00
Ben zelf huiverig geworden door koffers. Gebroken halsjes vind ik namelijk niet tof...

ja dat kreeg ik ook te horen toen ik mijn koffertje kocht... gozer had een alembic bass in z'n koffer.. roadie had hem zo neer gezet dat ze versterkers stabiel stonden in de bus(dus de zijwand van de bus->koffer met bass->versterkers)
gozer trok ze koffer eruit, bass hals volledig door gebroken...
dus zelfs met me koffertjes ben ik nog voorzichtig!

almarvk
8 februari 2006, 10:02
Nog erger als het je 2 keer overkomt :(

En als we naar een optreden gaan zijn de gitaren die het laatste pas in de auto/bus worden ingeladen...

bert k
8 februari 2006, 11:16
Gebruik een breekmesje wat je helemaal uitschuift. Mes er rechtop in, en met korte zaagbewegingen uitsnijden. Dat zou moeten lukken.

http://www.harogifts.be/images4/160011.jpg

iwamoto
8 februari 2006, 11:55
of je koopt deze, en dan moet je ffe uitstippelen, en dan met 1 á 2 gerichte hakken, zo klaar :D

http://www.nhm.org/africa/objects/field/058.jpg

Kaïn
8 februari 2006, 14:28
Heey goed plan dat mesje Bert! Bedankt. Mag van mij een slotje op nu;)
Thanks voor alle (on)zin ;) :D

iwamoto
8 februari 2006, 15:49
een slotje? en al onze onzin dan? :O ongehoord zeg, ik wou nog zeggen dat je met een katana nog beter kunt snijden http://www.angelsword.com/photos/favorites/av-katana.jpg

WHAHAHA, ik ben de moderators voor :D

bert k
8 februari 2006, 16:07
Haha, nee hoor, ik had het al gezien...

Vraag beantwoord, nu tijd voor onzin:)

Mooi ding, dat Japanse breekmes...

RS-Rik
8 februari 2006, 16:24
ik zou ze 69 neerleggen met de achterkanten naar mekaar toe...

Kaïn
8 februari 2006, 19:06
Missschien de foam hiermee snijden???
http://aap.blackaris2001.org/PredatorPropReplica/PredatorMarkILaserCannonCostumePropS.jpg

PS: afgezaagde vraag maar hoe post je een plaatje *schaamt zich voor zijn onwetendheid*

m^rton
8 februari 2006, 20:03
Je kunt het foam ook snijden met een electrisch broodmes (dit meen ik serieus)