PDA

View Full Version : Review Hot Wire Audio '69 Supahfuzz



supahfuzz
7 februari 2006, 21:47
hier : mijn bakkie (beetje schots en scheef, maak me nie zoveel uit:

http://i18.photobucket.com/albums/b126/supahfuzz/bakkie.jpg


Nou, er zitten dus TWEE Speeddemon pedaaltjes in, de FA-1 Ampclone, zie een vorige review van mijn hand EN nu dus een gloednieuwe: de '69 Supahfuzz. Rechtsonder in de bak.

Nee ik ben niet van 69 (ouwer zelfs hahah) maar in principe vroeg ik Speedy dus om een kloontje van een Fulltone 69 fuzz, maar dan nog lekkerder.... tsja, vraag die gast niks, want hij verrast me elke keer weer. Supahfuzz? ehh ja ehmmm da's duidelijk dus. Rood? tja, mooi rood is nie lelijk.

tot zover de grappen, nu serieus:
Gebruikte gitaren: Axess BattleAxe Strat (zelf gebouwt, beste strat ever!) een PRS Custom 24 en mijn ouwe trouwe 1954 Fender Esquire (yep origineel)
gebruikte amp: Fender Custom shop Bassbreaker. lekker basic: twee standen: uit en voluit
Denk bij deze fuzz aan "wind cries mary", stratje, beetje terugedraaid, frontpu, en jawel, met een ongelofelijke dikke vette ondertoon. De fuzz vond de PRS effe niet leuk, want die gaat dus echt keihard (originele PRS pu's Vintage bass en HFS) maar is doodsimpel te corrigeren: contour ver terug, bias beetje open, niet teveel fuzz... en jawel: santana meets santana, maar dan niet 2006 tone, meer santana @ woodstock cq Abraxxas tone.. not bad, not bad at all. Dit is nog altijd best subtiel, speedy heeft zelfs nog low gain transistors gebruikt (welke ook weer speedo?) ik wil nie zeggen dat ie zo gek kan als een fuzzfactory, maar het is very close, dat feedbacken van de FF heeft ie niet maar wel die moddervette ongelofelijke dichtgesmeerde gore fuzz.... en dat bedoel ik dus positief. Testen met de ouwe Esquire was leuk, maar dat oud pickupje gaat behoorlijk in de fluit als ik de gitaar maar enigszins openzet, dus dat was niet echt een succes, had ik ook wel verwacht.
In ieder geval werkt het bijzonder goed, ver, zeer ver boven mijn verwachting, weinig tot geen last van andere pedalen, meer als genoeg volume om zelfs de rotste amp volledig over de rooie te jagen (ahaaa vandaar Rood) Hij werkt zelfs erg goed samen met de HK tubefactor, in mijn ogen een van de mooiste overdrive pedalen die er te krijgen zijn

nb: die wah die ernaast staat is zo'n ouwe Super Cry Baby, italiaans met een "fasel"tje erin en ge-tru-bypassed enz enz..

met angst en beven wacht ik op het volgende HWA projekt, wnat dat zou betekenen dat ik er WEER een aan moet schaffen plus een extra bak. have mercy on me Speedy ;)

Robbert
7 februari 2006, 22:08
Leuk bordje zo, zowiezo leuke verzameling!

Jaaa, Speedy is goed bezig!

BartL
7 februari 2006, 22:19
Vet board!

Hoeveel wil je voor die Tubefactor? :D:D:D

Negative K3 fan
7 februari 2006, 22:28
netjes, alleen superfuzz/supahfuzz is een heel weinig originele naamgeving :) is ie germanium of silicon?

Speeddemon
7 februari 2006, 22:44
Vet board!

Hoeveel wil je voor die Tubefactor? :D
Die doet ie niet weg! Hij heeft MIJ juist aan de TF geholpen! :cooler:

Hier een wat grotere foto trouwens:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/Supahfuzz02.jpg

(hint; ik heb nog een printje liggen... *fluit onschuldig om zich heen kijkend* ) :satisfie:

De gebruikte transistors zijn trouwens een
2N3114 (NPN Si) met een hFE van 80
2N2369 (NPN Si) met een hFE van 107.

Redelijk ideaal dus, volgens R.G. Keen's standaard, voor een Fuzz Face die eigenlijk Germanium nodig heeft.
Ik had 'm getest met 2x AC176, maar dat klonk niet spannend genoeg.
Overigens heb ik nu ook mil. spec. OC140's (CV7112), dus mocht ik er nog 1 bouwen, ga ik daar ook eens mee klooien.

Tristan
8 februari 2006, 00:32
Gebruikte gitaren: Axess BattleAxe Strat (zelf gebouwt, beste strat ever!)

Hee, Bob de Bouwer, jij hier? :)
Ook mooi detail: Bob's inplaats van Boss op die Fetclone. 8-)

Ik is Tristan, je weet wel, die prettig gestoorde tonefreak :)
(en soms ook wel iets minder prettig gestoord :D )

tillens
8 februari 2006, 02:05
Eindelijk de man van de teles die ik zo waardeer! arghhhhhhhhh

supahfuzz
8 februari 2006, 09:34
Eindelijk de man van de teles die ik zo waardeer! arghhhhhhhhh

bedoel je deze: :) :)

http://i18.photobucket.com/albums/b126/supahfuzz/the116thguitar.jpg

de 116e die ik ge-speeddemond heb :D

zien jullie ook gelijk de plek waar speedy wel eens uithangt



@ Tristan: hey links-pootje, nog geen HWA pedaaltje in je bak?

tillens
8 februari 2006, 11:39
diepe zucht.... die teles klinken zo onwijs! Bob kan je me anders Pmen over de teles, en wat ze zoal kosten.... gr Peter

DaveItUp
8 februari 2006, 16:51
Ziet er echt gaaf uit die 69. Wat ik zou willen is iets in deze richting:

http://www.bigtonemusic.com/sitebuilder/images/anth2top-355x274.jpg

http://www.bigtonemusic.com/anthology.html

Tristan
8 februari 2006, 23:02
bedoel je deze: :) :)

http://i18.photobucket.com/albums/b126/supahfuzz/the116thguitar.jpg

de 116e die ik ge-speeddemond heb :D

zien jullie ook gelijk de plek waar speedy wel eens uithangt



@ Tristan: hey links-pootje, nog geen HWA pedaaltje in je bak?

Nee, maar misschien komt 'ie er wel! Gaan jullie ze binnenkort verkopen?
Ik dacht trouwens dat jouw Supahfuzz er eentje van Voodoo Lab was, maar oh boy, I was wrong...

supahfuzz
9 februari 2006, 00:00
Nee, maar misschien komt 'ie er wel! Gaan jullie ze binnenkort verkopen?
Ik dacht trouwens dat jouw Supahfuzz er eentje van Voodoo Lab was, maar oh boy, I was wrong...

niet helemaal, dat is de Voodoo Lab Superfuzz, en die heb ik ook :)

Tristan
9 februari 2006, 00:45
Ik heb 'm niet gezien op jouw pedalboard, want
dan zou jouw nickname eigenlijk supersupahfuzz moeten zijn! :D

Ik meen nu trouwens dat neck verhaal van jou te zien, want het lijkt wel alsof de kop van die tele een hoek heeft, klopt dat?

supahfuzz
9 februari 2006, 17:00
klopt, al is het slechts 2 graden.

Speeddemon
9 februari 2006, 19:24
Ik dacht dat dit topic over de '69 Supahfuzz ging... :listen:

supahfuzz
9 februari 2006, 20:17
Ik dacht dat dit topic over de '69 Supahfuzz ging... :listen:

ja, sorry, I got carried away

wellicht tijd voor een Hot Wire Axess? :D

Speeddemon
9 februari 2006, 22:07
ja, sorry, I got carried away

wellicht tijd voor een Hot Wire Axess? :D
Als jij een carved top kan regelen om er een soort H-H ESP Horizon achtig iets van te maken... :cooler:

Zoiets zou wel redelijk in de 'DREAM!' categorie vallen : :o
http://www.j-guitar.com/sp/sea/data/1045/r/1324_1.jpg

Robbert
9 februari 2006, 22:48
Over wat voor prijzen praten we hier eigenlijk?

Speeddemon
9 februari 2006, 23:03
Over wat voor prijzen praten we hier eigenlijk?
gitaren of die '69 Supahfuzz?

DaveItUp
10 februari 2006, 09:17
Zeg Speeddemon: Ik zou wel een fuzz willen met een aantal circuits(tonebender, fuzzface etc) willen. Iets zoals die Anthology fuzz van Bigtone. Is dat geen idee om te maken? Ik zou r wel een willen iniedergeval.

Speeddemon
10 februari 2006, 10:47
Dat gaat mij helaas nog boven m'n pet (werken met draai-selectors enzo).

DaveItUp
10 februari 2006, 10:55
Het prototype van de nieuwe anthology die ik zag had die draai selectors niet meer btw. Afzonderlijk footswitches voor elk circuit. Zat ook een ts bij nu geloof ik.

Speeddemon
11 februari 2006, 21:07
Het prototype van de nieuwe anthology die ik zag had die draai selectors niet meer btw. Afzonderlijk footswitches voor elk circuit. Zat ook een ts bij nu geloof ik.
Ik zou uiteraard 2 of misschien zelfs 3 losse Fuzzes in 1 grote behuizing kunnen gooien.
Fuzz Face, Tone bender (o.i.d.) en evt iets anders (boost ofzo) erbij, in een 1590DD (19 x 12).