PDA

View Full Version : Midi vraag, wie kan me helpen!



Giac
7 februari 2006, 21:26
Beste collega's,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Rocktron Vooduvalve.
Deze wil ik via midi gaan bedienen met een Boss GT6. (Omdat ik deze toevallig al had en deze nu als midi-controller gebruik) Het van preset wisselen op de rocktron heb ik voor elkaar, en ook het volume regelen van de rocktron met het expressie-pedaal van de GT6 lukt me. Alleen nu komt het; nu wil ik in bepaalde presets in de rocktron de chorus in/uit schakelen met de CTL pedaal van de GT6. Ik heb hiervoor de CC nummers al goed staan want als ik mijn CTL pedaal indruk dan springt in het display van de rocktron de chorus aan/uit, alleen hij houd dit niet vast!!! Ik bedoel ik moet mijn voet op het CTL pedaal houden om de chorus ingeschakeld te houden, zodra ik mijn voet er weer vanaf haal, springt hij weer terug naar de " uit" stand. Wie kan me uitleggen wat ik verkeerd ingesteld heb.

Ik heb het CTL in de GT6 al veranderd van source: stond eerst op toggle en nu op normaal, maar het mag niet baten!

Ook heb ik de Faq van hierboven al een paar keer door gelezen maar helaas niet het antwoord op mijn probleem.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

morris
7 februari 2006, 22:15
Beste collega's,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Rocktron Vooduvalve.
Deze wil ik via midi gaan bedienen met een Boss GT6. (Omdat ik deze toevallig al had en deze nu als midi-controller gebruik) Het van preset wisselen op de rocktron heb ik voor elkaar, en ook het volume regelen van de rocktron met het expressie-pedaal van de GT6 lukt me. Alleen nu komt het; nu wil ik in bepaalde presets in de rocktron de chorus in/uit schakelen met de CTL pedaal van de GT6. Ik heb hiervoor de CC nummers al goed staan want als ik mijn CTL pedaal indruk dan springt in het display van de rocktron de chorus aan/uit, alleen hij houd dit niet vast!!! Ik bedoel ik moet mijn voet op het CTL pedaal houden om de chorus ingeschakeld te houden, zodra ik mijn voet er weer vanaf haal, springt hij weer terug naar de " uit" stand. Wie kan me uitleggen wat ik verkeerd ingesteld heb.

Ik heb het CTL in de GT6 al veranderd van source: stond eerst op toggle en nu op normaal, maar het mag niet baten!

Ook heb ik de Faq van hierboven al een paar keer door gelezen maar helaas niet het antwoord op mijn probleem.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

Hoi Collega

De oplossing is waarschijnlijk simpel. Als het goed is -maar ik ken de GT6 niet- kun je de CTL switch in de GT6 omzetten van latching naar momentary en andersom. Probeer dat eens, dan moet het goed zijn.

Morris

morris
7 februari 2006, 22:34
ah, ik zie net pas dat je al iets veranderd hebt met toggle/normal. Dat is volgens mij wel waar je moet zoeken. Zorg dat je de pedal functie opslaat en dat geen andere functie gekoppeld is aan de CTL. Probeer anders eens op te slaan en daarna aan en uit te zetten.

Morris

Giac
7 februari 2006, 23:05
Hey Morris,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb in de instellingen van de GT6 zitten kijken, naar de functies en toepassingen die bij het CTL-pedaal horen. Maar ik krijg steeds hetzelfde op de rocktron, en dat is dat hij de verandering niet vasthoud.

Heeft het misschien te maken met een instelling in de rocktron?
Want als ik dus het CTL-pedaal ingedrukt houd, springt de chorus op dat moment aan, maar ook het "store" lampje op de rocktron gaat branden.

Ik vraag het maar als optie, want ik heb zelf niet veel ervaring met midi.

Ik hoop dat je misschien een andere oplossing weet.

Gr.
Giacomo

morris
7 februari 2006, 23:15
Heb je de footswitch type bij de controller assignment in de VV op 'open' of 'closed' staan?

Morris

Giac
8 februari 2006, 19:53
De footswitch instellingen heb ik gewijzigd van Normal open naar normal closed, en helaas geeft dit ook niet het gewenste resultaat.
Ik moet dus nog echt mijn voet op de CTL-pedaal houden om de chorus ingeschakeld te houden.

Ook heb ik geprobeerd de reverb aan/uit de schakelen met de CTL pedaal.
Ik had als basis de reverb op "active" staan. Toen ik het CTL pedaal indrukte sprong de reverb naar "mute" (het "store" lampje ging ook branden) en ik kon mijn voet van het CTL-pedaal halen en hij bleef op "mute" staan! Maar toen ik voor de 2de keer het CTL indrukte sprong de reverb weer op "active" en toen ik mijn voet weer eraf haalde sprong hij weer automatisch terug naar "mute" en het "store" lampje ging weer branden.

Ik schrijf dit er maar even bij, misschien dat je er iets aan hebt of het misschien ergens anders aan ligt.

Ik hoor het graag van je.
Gr.

morris
8 februari 2006, 22:23
Zeer vreemd. Nu is de GT niet echt een dedicated footcontroller, ik kan me voorstellen dat hij nog wat andere midi info meestuurt waar de rocktron niet blij mee is. Om het probleem te isoleren, kun je van een bevriende gitarist een andere midi controller lenen om te kijken of het daat wel mee werkt? Dan weten we i.i.g. waar we het moeten zoeken...

dml
8 februari 2006, 23:26
En daarvoor hebben ze dus de zogenaamde midicharts uitgevonden die in elke manual zit. Hou ze eens naast elkaar, wellicht "begrijpen" beide apparaten elkaar niet (goed).

morris
9 februari 2006, 00:30
En daarvoor hebben ze dus de zogenaamde midicharts uitgevonden die in elke manual zit. Hou ze eens naast elkaar, wellicht "begrijpen" beide apparaten elkaar niet (goed).

Vertel! CC staat op beide apparaten goed, ze communiceren op het juiste commando, alleen latch/momentary werkt op een of andere manier niet.

Giac
9 februari 2006, 08:12
Ja dat kan ik eens proberen om even een andere midicontroller te lenen. Dan kan ik inderdaad snel zien waar het probleem zit, dus in de rocktron of in de GT.
Ik zal ook eens een mailtje sturen naar Boss, om te vragen of ik wel alles goed ingesteld heb en of het CTL-pedaal meerdere midi-info meestuurd.

Je hoort nog van me.

Mochten jullie tussentijds nog een andere oplossing weten hoor ik het graag.

Gia

vincentvdlocht
9 februari 2006, 08:32
heeft de rocktron geen momentary / latching optie voor de chorus aan/uit aansturing?
Als je hem op latching zet, zou het opgelost moeten zijn.

grtz

Giac
10 februari 2006, 12:54
Ik heb even mijn vraag bij Boss neergelegd en kreeg het volgende antwoord:

Het probleem is het volgende . De CTL pedaal van de GT-6 is een Unlatch
type. Bij intrappen geeft hij een signaal en bij loslaten een nieuw
signaal.
De Rocktron heeft een Latch type nodig. bij intrappen geeft hij een
signaal en bij loslaten niet. U moet hem een 2 de keer intrappen.
U kunt dit oplossen door aan de CTL ingang van de GT-6 een FS-5L pedaal
aan te sluiten om zo de chorus aan en uit te zetten.


Dit is dus het antwoord van Boss.
Nu moet ik dus nog proberen of het werkelijk ook waar is als ik een FS-5L pedaal erop aansluit.