PDA

View Full Version : marshall letters



chennie
7 februari 2006, 19:31
hoi,

ik wil voor een vriend van me een klein kadootje in elkaar knutselen. Het welbekende marshall logo leent zich goed voor om enigzins zijn naam te spellen. Daarnaast heeft die zelf ook marshall spul, dus al met al een leuke combinatie.

Ik moet zagen, de letter herordenen en weer aan elkaar plakken. Heeft iemand dit eerder gedaan ? Is dit goed te doen? Of wordt het resultaat niet naar om te kijken ?

Vonk
7 februari 2006, 20:00
Ik weet niet hoe het wel zou moeten, maar de manier die je nu aangeeft lijkt me niet echt mooi. Misschien inscannen, photoshoppen en uitprinten? Heb je een mooie mal.

chennie
7 februari 2006, 20:50
en wat te doen met een mal ?
gieten ?, uitzagen uit wit plexi ?

Ik heb overigens al een photshop iets, gewoon een plaatje van dat logo genomen en geknipt en geplakt, kijken hoe het uitpakt. Op photoshop, zonder te gummen, dus alleen knippen, schuiven en draaien ziet het er ok uit.

Vonk
8 februari 2006, 11:55
Wat wilde je dan in het begin doen? Een origineel Marshall logo verminken en dan weer op de juiste volgorde aan elkaar plakken? Dat ziet er niet uit...

En als je het juiste logo op de computer hebt staan, zou je voor het mooiste effect een computergestuurde lasersnijder kunnen gebruiken. Helaas heb ik de mijne net verkocht :chicken::chicken:.

En de mal kun je gebruiken om inderdaad uit plexiglas te figuurzagen, maar met de hand zal het nooit perfect worden.

Beetje lastig projectje heb je uitgekozen als je de juiste gereedschappen niet hebt :cheerup:.

En als je een oplossing hebt, ik ben erg benieuwd hoe je het gaat aanpakken.

aad
8 februari 2006, 12:04
hoi,

ik wil voor een vriend van me een klein kadootje in elkaar knutselen. Het welbekende marshall logo leent zich goed voor om enigzins zijn naam te spellen. Daarnaast heeft die zelf ook marshall spul, dus al met al een leuke combinatie.

Ik moet zagen, de letter herordenen en weer aan elkaar plakken. Heeft iemand dit eerder gedaan ? Is dit goed te doen? Of wordt het resultaat niet naar om te kijken ?

Tsja, je kan plexi goed zagen met een figuurzaag, alleen het duurt lang, want als je te snel gaat smelt het plexi en loopt je zaagje vast. (geloof me, ik heb ervaring). Daarna moet je stofzuigen om de troep op te ruimen en daarna kan het polijsten beginnen. De zaagsnede ziet er namelijk niet uit. Voor het mooiste effect zou je de zijkanten moeten afschuinen en glad afwerken.
En je weet het denk ik nog niet: het laatste stadium van polijsten is een watje met petroleum.

chennie
8 februari 2006, 17:44
hehe dat petroleum ken ik niet.
Maar een bestaand logo pakken en dat verbouwen is not done ? Het hoeft niet super profi uit te zien.
Want iets nieuws uit plexi halen is me iets teveel gevraagd als kado, dan maar weer een flinke fles bier =)

Vonk
8 februari 2006, 18:10
Hee maar een flinke fles bier is altijd goed he ;)

Maar een bestaand logo aanpassen, dan moet je de letters van elkaar verwijderen. Als je een zaagje gebruikt zaag je ook wat plastic tot zaagsel, misschien is een stanleymes beter.
Je kan het altijd proberen.

ACSlater
9 februari 2006, 23:02
Hehe zo heb ik eens een avond verspild met het zoeken naar het font van Marshall. Ehm na een tijdje dacht ik bij mezelf: hé misschien is het wel geen lettertype maar een logo. Iig nou maar zelf met behulp van een (wel bestaand) font een logo gemaakt :)

JoostBaksteen
9 februari 2006, 23:14
Hehe zo heb ik eens een avond verspild met het zoeken naar het font van Marshall. Ehm na een tijdje dacht ik bij mezelf: hé misschien is het wel geen lettertype maar een logo. Iig nou maar zelf met behulp van een (wel bestaand) font een logo gemaakt :)

Klopt, het is geen font, en er zijn dus maar 6 letters (marshl). Het is inderdaad als logo ontworpen, uit de losse hand.

V!N
10 februari 2006, 01:38
Klopt, het is geen font, en er zijn dus maar 6 letters (marshl). Het is inderdaad als logo ontworpen, uit de losse hand.Als (onder meer) typograaf zijnde, heb ik liever dat je het hebt over een vaste hand. ;)

chennie
15 maart 2006, 23:17
bump.

Ik heb ondertussen maar gewoon een wit plexi plaat gevonden en bewerkt.
Ik bener eigenlijk niet zo heel tevreden mee, met het werk, ok het ziet er allemaal acceptabel uit en ik heb positieve reacties gekregen, maar het is gewoon niet strak genoeg voor mij. Natuurlijk zou ik dat ook niet kunnen, met slechts een zaagje, grove houtvijl, nagelvijltje en wat schuurpapier.

Maar goed ik twijfel of ik het zal geven. Als kado dus. Maar even over nadenken.

chloortablet
16 maart 2006, 03:26
Als je het gewoon mooi wilt hebben, moet je kleien.
Gewoon klei kopen, de uitgezaagde/geknipte marshall letters daar in drukken, de letters verbinden en je hebt een mal. Dan moet je ff naar een zijl winkel, of een bouwmarkt en wat vloeibaar polyester halen. (epoxy)
Deze giet je in de mal, klei erop, en klaar is klara. even vijlen, en schuren, verven: en je hebt een te gek logo-ding. Echter dan dat -en makkelijker- kan je het niet maken.