PDA

View Full Version : Nieuwe elementen epiphone black beauty



Tjepke
7 februari 2006, 18:01
Hallo lieve mensen ik had een vraag,

Na het forum doorgespit te hebben op zoek naar een antwoord
op mijn vraag, stel ik em maar aan jullie.
Ik wil graag de drie elementen vervangen op mijn epihone omdat ik ze toch wat vlak vind klinken. Ik zat zelf te denken aan gfs pickups omdat ze een goeide prijs/kwaliteitsverhouding hebben. Maar welke elementen moet ik kiezen? Het geluid dat ik zoek moet vooral gericht zijn op blues/rock/pop. Ik denk dan aan het geluid van; page, moore, slash.
Ik dacht zelf dan aan de "Vintage 59" Nickel Classic Alnico PAF- Humbucker of Alnico Fat Paf Boutique Humbucker Gold. Alvast bedankt voor de moeite

kassie
8 februari 2006, 13:21
Ik heb deze laatst in mijn les paul gezet. Zowel de nek als de brug. Slash gebruikt ze ook in zijn les pauls. Ik moet zeggen dat het inderdaad moddervette elementen zijn. De magneet is niet zo krachtig waardoor je een hele zachte toon krijgt. En meer sustain. Voor Bleus en rock is dit ideaal. Mooi vol clean geluid. De distortion klinkt ook zeer vol en de akkoorden komen er heel puur uit. Echt een aanrader. Zijn ook niet zo duur. Bij musikproduktif in duitsland kun je ze bestellen voor 65 euro per stuk.

Tjepke
8 februari 2006, 15:32
Oke bedank, dat is ongeveer het geluid wat ik zoek. Maar moet ik dan alle drie de elementen vervangen? Lijkt mij wel toch?

Orpheo
8 februari 2006, 16:36
Oke bedank, dat is ongeveer het geluid wat ik zoek. Maar moet ik dan alle drie de elementen vervangen? Lijkt mij wel toch?

als je goed kijkt naar de post van kassie, zie je dat ie seymour duncan alnico 2 pro's erin heeft zitten. staat n beetje onhandig (als titel v.d. post) maar ok. die dingen zijn echt superlekker. heel veelzijdig.

over de GFS pups weet ik niets. sorry.

voor de eerlijkheid zeg ik er wel bij, ik ben geen fan van de alnico2pro's. in les pauls heb ik liever de volgende pups:

in brug:
JB, x2n, superdistortion

hals:
JB, superdistortion, air norton, jazz.

maar die kosten ook wel 'wat' meer.

Scali
8 februari 2006, 17:19
Ik heb gewoon een setje tweedehands Gibsons erin gezet.
Dat zou ik aanraden. Er zijn genoeg idio... erm mensen die andere elementen in hun Gibson hebben gezet, en dus wat Gibson elementen over hebben, die je voor weinig over kunt nemen (want nieuw zijn die Gibsons echt stervensduur).
Ik was 100e kwijt voor 2 stuks uit een LP Custom, en ze doen het in mijn Epi net zo goed als in een echte Gibson :)

Orpheo
8 februari 2006, 17:38
Ik heb gewoon een setje tweedehands Gibsons erin gezet.
Dat zou ik aanraden. Er zijn genoeg idio... erm mensen die andere elementen in hun Gibson hebben gezet, en dus wat Gibson elementen over hebben, die je voor weinig over kunt nemen (want nieuw zijn die Gibsons echt stervensduur).
Ik was 100e kwijt voor 2 stuks uit een LP Custom, en ze doen het in mijn Epi net zo goed als in een echte Gibson :)

grappig, ik vind die gibsonpups juist vaak ronduit klote. ik heb liever de pups die ik net noemde....

Scali
8 februari 2006, 19:53
grappig, ik vind die gibsonpups juist vaak ronduit klote. ik heb liever de pups die ik net noemde....

Ja, maar die pickups die jij noemt, zijn over het algemeen vette scheurpickups, en niet echt de 'vintage'-alnico-pickups die de topicstarter zoekt. De Gibson-pickups zijn dat wel (niet allemaal trouwens, bv de keramische 496 en 500 zijn ook hete scheurijzers).

chennie
8 februari 2006, 20:01
ik heb de duncan alnico 2 pro in mn les paul. Die zijn overigens ook redelijk goedkoop dacht ik bij musik produktiv. Maar ik vind ze echt super geschikt voor blues. Scali: vette scheurpicks ? zekers niet ! Daar heb ik inmiddels een andere gitaar voor. Ze zijn uitermate geschikt voor dat "vintage" achtige blues, maar ook uitermate geschikt voor rock.

Orpheo
8 februari 2006, 20:13
ik heb de duncan alnico 2 pro in mn les paul. Die zijn overigens ook redelijk goedkoop dacht ik bij musik produktiv. Maar ik vind ze echt super geschikt voor blues. Scali: vette scheurpicks ? zekers niet ! Daar heb ik inmiddels een andere gitaar voor. Ze zijn uitermate geschikt voor dat "vintage" achtige blues, maar ook uitermate geschikt voor rock.

degene die ik noemde wel; x2n, superdistortion, air norton, jb... behoorlijk heftig werk!

maar @ scali; ja, mee eens dan, met wat je zei. voor wat gematigder werk zijn alnico2 pro's ideaal. de jb overigens ook hoor!

voor wat milder werk zou ik nemen:

jb, 59'er, paf, air norton, alnico2pro, pearly gates, jazz.

chennie
8 februari 2006, 20:30
hmm mijn fout scali! ik las het verkeerd =)

Scali
8 februari 2006, 20:32
Je kunt ook eens kijken wat Bareknuckle voor je heeft. Die maken ook erg leuke pickups met veel karakter: http://www.bareknucklepickups.co.uk/

Tjepke
12 februari 2006, 14:10
maar is er ook iemand die ervaring heeft met de gfs elementen die ik als optie aangaf? En welke elementen gebruik ik voor welke positie?