PDA

View Full Version : Vraag over Marshall versterker met celestion speakers



ironmaiden666
7 februari 2006, 17:56
Hallo,

Ik ben best wel een n00b als het gaat om alle technische termen etc, en daarom vraag ik het maar aan mensen die er wel wat van weten. Ik ben via een veilingsite tegen een Marshall versterker type S80 2 kanaals Stereo met
footSW aangelopen. Nou heeft deze adverdteerder er 2 Celestions G12T speakers in laten zetten. Mijn vraag aan jullie; komt daar een lekker geluid uit, en is het een goede versterker als je een metal/hard rock geluid eruit wil toveren (ik heb een BC Rich, dus met de gitaar zot het wel snor). Nou weet ik wel; ik kan beter ff lusiteren hoe het klinkt, maar het is nog al een eind reizen, dus vandaar.

Mr.Bluesbreaker
7 februari 2006, 19:06
Het type celestion waarmee de originele speakers zijn vervangen zitten van oorsprong ook in de nieuwe 1960 A standaard 4 keer 12 kasten. Hele goede allround speakers en imho geschikt voor jou speelstijll. Wat me wel verbaast, is dat het type s80, die ik vroeger ook had, dezelfde speakers van origine heeft.
De nieuwere valvestate hebben de iets mindere celetion 'goldbacks'.

Wat dat betreft is het dus niet echt een upgrade, grote kans dat die speakers zijn opgeblazen, en meen me te herinneren dat het max vermogen van die amp lager lag dan dat van de speakers. Opgeblazen speakers in dit geval zouden mij niet zo'n goed gevoel geven.

ironmaiden666
7 februari 2006, 20:11
Volgens de eigenaar zaten er hiervoor orginele marshall speakers in, al zou ik niet weten wat hij hier precies mee bedoelt. Ik mag hem iig voor 200 euro ophalen, het lijkt mij niet echt duur, of zit ik nu verkeerd?

Mr.Bluesbreaker
7 februari 2006, 20:19
Dat is een prima prijs. Nog steeds vind ik het gek, 'originele marshall speakers'? Die 8240 modellen kwamen toch echt met gewone celestions...

Anyway, als er geen kapotte reverb of krakende potmeters inzitten, is het een prima prijs. Jarenlang mee gespeeld en ook mee opgetreden, onversterkt in een volle gymzaal op de oude middelbare school hoefde ie zelfs niet verder dan standje 5:) die dingen zijn op de galm en ietwat brakke pots onverwoestbaar. ze staan ook vaak standaard in oefenruimtes, afgeleefd en al. 200 in goede staat is een leuke deal. Succes!

ironmaiden666
7 februari 2006, 20:25
Dankjewel, ik ga hem waarschijnlijk aankomend weekend uitgebreid testen met mn BC Rich KKV, het zal mij benieuwen

Scali
7 februari 2006, 20:30
In mijn Marshall VS230 zitten ook 'Marshall Goldbacks', en is er geen Celestion te vinden. Dus misschien waren de 'originele Marshall speakers' in deze S80 de Goldbacks.
Maar is de S80 niet een enorm oude versterker? Nog van voor de ValveState-serie... en geen buisje, dus eigenlijk de opa van de MG-serie (net als mijn VS230 trouwens)?