PDA

View Full Version : es335 studio ?????



nicksst
1 november 2001, 22:58
weet iemand iets over deze gitaar of heb je misschien een tip waar ik wat informatie vandaan kan halen? alvast bedankt

anoniem
2 november 2001, 21:52
Op 2001-11-01 21:58, schreef nicksst:
weet iemand iets over deze gitaar of heb je misschien een tip waar ik wat informatie vandaan kan halen? alvast bedankt
Hallo, ik heb van de zomer een Gibson ES335 studio op de kop getikt bij Dijkman in Amsterdam. Het is een ES335 zonder F gaten , heel sober, gele binding langs de boven- en onderrand van de body,dots op de hals, effen zwart,dat is het wel. Ze werden gemaakt eind jaren 80. Vreemd genoeg zit er wel een ebben toets op,net als bij de Les paul studio. Origineel zitten er Gibson Dirty Fingers humbuckers op. De mijne bleek in de halspositie een Seymour Duncan 59B te hebben. Ik heb beide elementen eruit gesloopt en vervangen door SD Jazz(hals) en JB(brug). Strak geluid met goed laag, blijft overstuurd lang strak. Iets minder jazzy dan een F gat ES335 denk ik. Ik heb er fl.2500 voor betaald, misschien iets aan de hoge kant. Hoewel, als ik zie wat nieuwe Gibsons moeten kosten tegenwoordig?

Groetjes Freek.

martijn
8 november 2001, 14:44
sorry, ik weet niks van deze gitaar, heb zelf een al even obscure ES330 zonder middenbalk en met een trapezium tailpiece, maar ik was erg benieuwd naar je motivatie om over te stappen naar een JB brugelement. Ik overweeg zelf ook een JB aan te schaffen en ben dus benieuwd naar ervaringen.
Thanx

Martijn

nicksst
12 november 2001, 20:31
Op 2001-11-02 20:52, schreef anoniem:


Op 2001-11-01 21:58, schreef nicksst:
weet iemand iets over deze gitaar of heb je misschien een tip waar ik wat informatie vandaan kan halen? alvast bedankt
Hallo, ik heb van de zomer een Gibson ES335 studio op de kop getikt bij Dijkman in Amsterdam. Het is een ES335 zonder F gaten , heel sober, gele binding langs de boven- en onderrand van de body,dots op de hals, effen zwart,dat is het wel. Ze werden gemaakt eind jaren 80. Vreemd genoeg zit er wel een ebben toets op,net als bij de Les paul studio. Origineel zitten er Gibson Dirty Fingers humbuckers op. De mijne bleek in de halspositie een Seymour Duncan 59B te hebben. Ik heb beide elementen eruit gesloopt en vervangen door SD Jazz(hals) en JB(brug). Strak geluid met goed laag, blijft overstuurd lang strak. Iets minder jazzy dan een F gat ES335 denk ik. Ik heb er fl.2500 voor betaald, misschien iets aan de hoge kant. Hoewel, als ik zie wat nieuwe Gibsons moeten kosten tegenwoordig?

Groetjes Freek.

nicksst
12 november 2001, 20:43
hallo freek, bedankt voor je reaktie, ik heb dus zo'n es op het oog, met de originele
elementen. voor de rest is 'ie eigenlijk
precies zoals je hem beschreef. wat me verwonderd is dat deze gitaar nieuw is( mbt.
eind '80 jaren gebouwd.) wat volgens mij ook wat vreemd is zijn de zeer dunne snaren waarmee 'ie nu uitgerust is nl.0.09. nou ja
hij klinkt in elk geval top en voor zover ik
het heb kunnen beoordelen is de gitaar verder
helemaal ok. nogmaals bedankt voor je reaktie
nick

anoniem
18 november 2001, 11:10
Voor zover ik weet werd de ES 335 studio gemaakt eind jaren 80 - begin 90. Ik heb nog een gezocht op het net, o.a. bij Gibson. Kon niks vinden. Je maakt me dus wel nieuwsgierig met je nieuwe studio! De mijne had in de winkel ook een 009 setje, klinkt voor geen meter, moet minimaal 010 zijn.

groetjes Freek.

nicksst
21 november 2001, 22:30
hallo freek, het verhaal van de snaardikte
lijkt me ook logisch ik was van plan om er
wat dunnere flatwounds op te zetten, ik heb
de gitaar gekocht bij een winkelier, aan de
hoeveelheid stof af te lezen heeft 'ie daar
wel even gestaan, hij heeft me 2300 piek
gekost incl. originele gigbag, het 'ding'is
(was) dus gewoon nieuw, speelt lekker, let
wel, ik ben geen virtuoos maar gewoon een liefhebber van het geluid (en de look) naast
m'n stratocaster.

groeten, nick