PDA

View Full Version : JCM800 + Cob??



Baklap
7 februari 2006, 12:11
Ik heb een JCM800, weet iemand of ik daar met een bepaald pedaal het geluid van CHildren of Bodom uit kan krijgen?

Zo ja, wat voor pedaal =) (en wat voor instellingen enzo)

robert-gitarist
7 februari 2006, 15:39
Volgens mij niet...meen ook dat ie kerel Marshall JCM2000's gebruikt..

thomas_houdini
7 februari 2006, 16:10
ik dacht eigenlijk dat ze ENGL gebruikten..;
de rackversies: 930/60 met miditube preamp ENGL?

Negative K3 fan
7 februari 2006, 16:22
engl geloof ik ja, maarja met een jcm800+boost en EMGs moet je ook best een eindje kunnen komen...

robert-gitarist
7 februari 2006, 17:11
Hmm heb Alexi vaak gezien op podium met een Marshall JCM2000 en keer een Mesa/Boogie recto top.En zooi marshall 4*12 kasten.Maar goed dat verschilt ook ngo wel eens per tour enzo.

Hubrecht
7 februari 2006, 17:27
Alexi:
ESP guitars, Lee Jackson pre-amps, VHT power amps, DR strings, Dunlop picks

Roope:
ESP & Jackson guitars (custom shop), Lee Jackson GP 1000 pre-amp and alesis Quadraverb to VHT-power amp, Marshall vintage cabs

robert-gitarist
7 februari 2006, 17:34
http://www.metalfactory.ch/byh04/picsfr/COBgr3.jpg

Een marshall TSL....

Veder heb ik foto's gezien van hem live me een rode Marshall JCM900/800 halfstack en foto's met alleen een marshall cab+19"rack en ergens een foto met een Trilogy top van Hugghes&kettner.Kortom van alles dus.Ligt vaak aan de tour wie hun sponser etc. dan is.

AART
7 februari 2006, 17:40
die tsl staat niet aan....

Fumi SG
7 februari 2006, 17:43
die tsl staat niet aan....

Dat kun jij helemaal niet zien.

Hubrecht
7 februari 2006, 18:31
Die gear die ik net postte hebben ze zelf geplaatst op de COB website, maar zal ongetwijfeld regelmatig varieren, bijv speakerkasten huren ze altijd voor tours in europa..

robert-gitarist
7 februari 2006, 18:41
Die gear die ik net postte hebben ze zelf geplaatst op de COB website, maar zal ongetwijfeld regelmatig varieren, bijv speakerkasten huren ze altijd voor tours in europa..

Varieert inderdaad altijd..iedere tour wel...
Maare wat er op die site staat klopt ook wel ja...Jackson speelde hij ook altijd op trouwens..jackson Rhoads...

Mr.Bluesbreaker
7 februari 2006, 19:27
Dat kun jij helemaal niet zien.

Deels klopt dat, want je ziet alleen de standby knop en de power staat net niet meer op de foto die rood zou moeten worden. Aan de andere kant zie ik geen led branden die geel of rood zou moeten oplichten. (gezien die gast met zijn voet op de monitor staat zou ie vast niet het clean kanaal gebruiken:)

Maare, back on track...
Topicstarter, wat voor JCM800 heb je? een 2203/2204 of een 2205/2210?
Uit een 2203 of 2204 haal je dat geluid standaard niet echt, een ander type, splitchannel komt veel dichter in de buurt. Pak voor een eenkanaals een lekkere booster.

casper innosence
7 februari 2006, 20:24
en hoe vaak komt et niet voor dat er 1 merk op et podium te zien is terwijl achter de coulissen( schrijf ik dat goed) een heel andere amp staat te ronken voor het daadwerkelijke geluid wat je hoord over de PA

Fumi SG
7 februari 2006, 20:45
Ik weet niet of je coulissen goed gespeld hebt maar 'hoord' met een d...:o

robert-gitarist
8 februari 2006, 12:07
en hoe vaak komt et niet voor dat er 1 merk op et podium te zien is terwijl achter de coulissen( schrijf ik dat goed) een heel andere amp staat te ronken voor het daadwerkelijke geluid wat je hoord over de PA

Klopt inderdaad.
net als bij Black Label Society bijv. hele zooi Marshall torens er staan en welke doet het? niet een.Staat naast het drum podium ergens een DSL Combo te blazen...Maar ach het staat wel indrukwekkend he :D
Zie je ook op de DVD van BLS dat die marshall's gewoon leeg zijn(de top dan),buizen eruit...bij sommige het hele binnewerk eruit

Joey Handsome
8 februari 2006, 12:16
Klopt inderdaad.
net als bij Black Label Society bijv. hele zooi Marshall torens er staan en welke doet het? niet een.Staat naast het drum podium ergens een DSL Combo te blazen...Maar ach het staat wel indrukwekkend he :D
Zie je ook op de DVD van BLS dat die marshall's gewoon leeg zijn(de top dan),buizen eruit...bij sommige het hele binnewerk eruit

dat is echt triest

pol
8 februari 2006, 12:57
hoezo triest, Marshall sponsort die mannen, en die willen ook dan hun versterkers zichtbaar zijn op het podium.
Als Marshall mij betaald mogen ze van mij ook het podium vol dummy's komen zetten.

robert-gitarist
8 februari 2006, 18:15
hoezo triest, Marshall sponsort die mannen, en die willen ook dan hun versterkers zichtbaar zijn op het podium.
Als Marshall mij betaald mogen ze van mij ook het podium vol dummy's komen zetten.

Precies.
Niks triests aan...
Gewoon een goeie deal.En mooie decoratie voor op het podium ;)
Als Marshall tegen mij zou zeggen van"mogen we 10 amps op het podium neer zetten voor zo en zo veel" zou ik echt niet nee zeggen.

Negative K3 fan
8 februari 2006, 18:20
Klopt inderdaad.
net als bij Black Label Society bijv. hele zooi Marshall torens er staan en welke doet het? niet een.Staat naast het drum podium ergens een DSL Combo te blazen...Maar ach het staat wel indrukwekkend he :D
Zie je ook op de DVD van BLS dat die marshall's gewoon leeg zijn(de top dan),buizen eruit...bij sommige het hele binnewerk eruit

zakk wylde door een dsl???

robert-gitarist
8 februari 2006, 19:42
zakk wylde door een dsl???

Yepz TSL of een DSL..In ieder geval een combotje..
Iemand hier op het forum zei het al een keer..Ik wou het maar niet geloven maar die kerel had dus wel gelijk..weet per god niet meer wie het was...Schijnt dus gewoon een combo naast het druk podium te staan die staat te blazen..

jorrit
9 februari 2006, 10:04
dit gebeurt zooo vaak. Ik bekeek bijvoorbeeld laatst een paar foto's van in flames optredens.. allemaal marshall kasten en toppen maar geeneen die aan stond. gewoon beide gitaristen et een 5150..

beetje jammer alleen dat er toch mensen blijven die om deze redenen een marshall kopen.. (of een ander merk versterker dat hun niet het geluid gaat geven dat ze horen maar wel zien)




hmz.. geluid zien... achjah u snapt me vast wel