PDA

View Full Version : intellifex hel



Balthazar
7 februari 2006, 11:36
hallo,
heb een intellifex gekocht met leuke effecten die er al in zaten maar ik wil natuurlijk zelf die shit instellen. helaas snap ik er helemaal niets van.
de handleiding helpt me ook niet echt verder want die slaat nergens op.
baal er een beetje van en probeerde hem al te verkopen maar dat was geen succes dus ik hou hem toch maar.

misshcien weet iemand hier het uit te leggen? of weet iemand misschien waar ik instellingen van internet kan halen? misshcien kan ik zelfs wel via mn pc iets sturen naar dat ding?

danku
wieger

patricia
7 februari 2006, 11:40
vraag maar!

wat wil je er voor hebben?
de mijne is ter ziele.

peter_heijnen
7 februari 2006, 16:08
hallo,
heb een intellifex gekocht met leuke effecten die er al in zaten maar ik wil natuurlijk zelf die shit instellen. helaas snap ik er helemaal niets van.
de handleiding helpt me ook niet echt verder want die slaat nergens op.


Volgens mij kun je tamelijk snel in de intellifexhemel komen. Moet je dan wel wat moeite voor doen en even doorlezen.
Ik kocht mijn intellifex ongeveer 15 jaar geleden, maar kan me helaas niet meer herinneren of de handleiding onlogisch was. Wel kon ik er toen prima mee uit de voeten.

Kaboemba
7 februari 2006, 20:10
Sorry maar de intellifex is nu niet echt moeilijk, ga er gewoon goed voor zitten en doen. Ik heb hem niet meer dus ik kan je niet online helpen.
Maar tis een kwestie van selecteren van de patches en de parameters en draaien aan de knop.

richard72
8 februari 2006, 07:45
Eerst zorgen dat je droge sound OK is. Dus alle effecten uit, dan gewoon effect voor effect proberen, neem daar gewoon de tijd voor. Als je niet weet waar de knoppen voor dienen, dan moet je toch echt de handleiding raadplegen. Ik heb zelf geen Intellifex maar die apparaten werken meestal vrij standaard.

Riffcrusher
8 februari 2006, 12:56
Inderdaad, de Intellifex is heel goed, geloof dat nou maar. Gewoon tijd erin stoppen en proberen maar ! En niet verkopen dus ! ;-)

Cheers !
Jo D.

Dick Wolkendeck
9 februari 2006, 11:34
Het gebruik is toch misschien niet zo moeilijk als het lijkt...

1. kies een (basis) geluid met "preset control/select", de draaiknop links.
2. kies een effect , met de draaiknop rechtsmidden (function select).
3. kies een parameter, met de draaiknop links daarvan (zie 2.), parameter select.
4. verstel de waarde van de parameter met de knop daar weer links van (zie 3.), parameter adjust.

luister....


mooi? druk op save.


Volgens mij is het niet meer en niet minder. Tenzij je niet in de gaten hebt wat de effecten doen en/of wat de parameters doen.

Kaboemba
9 februari 2006, 12:56
save = store (dacht ik)

Balthazar
9 februari 2006, 14:47
oke bedankt voor jullie reacties :) ik ga er dit weekend mee aan de slag

olaf
5 maart 2006, 12:17
Ook ik werk al jaren met de Intellifex / Xpression en ben er zeer tevreden over maar ik kan me voorstellen dat m.n. bij de gecombineerde modus (reverb/chorus/delay) het wat lastiger is om de juiste instellingen te vinden. Vooral het instellen van de chorus is heel anders dan een potje met drie draaiknoppen waar je heel snel je geluid vindt. Nu heb ik vorig jaar m'n Intellifex on-line verkocht maar overweeg om er weer één bij aan te schaffen.
Zou wel interresant zijn om eens te zien welke instellingen andere gitaristen gebruiken bij de Intellifex/Xpression en voor welke muziek/nummers.

paulusdeBKB
5 maart 2006, 12:36
Rocktron heeft een PC-editor voor de Intellifex waarmee je de geluiden van de Intellifex kunt bewerken en presets kunt opslaan. Er zit geen handleiding bij het programmaatje maar het is redelijk simpel. Je hebt er wel een MIDI-interface op je PC voor nodig (Een USB-MIDI interface kost tegenwoordig een paar tientjes)

Paar tips om met het programmaatje aan de slag te gaan:
- sluit je Intellifex met MIDI aan op je computer. MIDI OUT van de Intellifex gaat naar MIDI IN van de geluidenkaart en andersom. Je moet ze wel allebei aansluiten om patches van je computer naar de Intellifex te kunnen zenden en vice versa.
- draai op de Intellifex net zo lang aan de 'function select'-knop (tenminste, ik denk dat hij zo heet, heb hem hier niet staan), totdat je bij de MIDI DUMP/LOAD functie bent. Draai dan 1 keer aan paramater select zodat hij op prg dump/load staat (of iets dat daar op lijkt).

ALS JE EEN PATCH VAN DE INTELLIFEX NAAR JE PC WILT STUREN:
- zorg dat je intellifex op de program dump/load page staat
- Ga naar 'file' -> import preset from MIDI
- klik op de knop IMPORT (oid)
- druk op STORE
- de preset wordt nu naar de computer gezonden

ALS JE EEN PATCH VAN DE PC NAAR DE INTELLIFEX WILT STUREN:
- zorg dat je intellifex op de program dump/load page staat
- Ga naar 'file' -> Export preset from MIDI
- klik op de knop EXPORT (oid)
- de preset wordt nu naar de Intellifex gezonden

siempel, no?

LET OP:
- lees de handleiding van de Intellifex even voor meer info over MIDI dump/load
- op de PC-editor kun je een vakje aanvinken 'real time editing'. Dat werkt alleen als je Intellifex op de program dump/load page staat.

paulusdeBKB
5 maart 2006, 12:45
oja, je kunt de sysex editor downloaden vanaf www.rocktron.com
-klik op patch bay
-klik op intellifex
- klik op download

DeBôdy
25 juni 2009, 21:54
hallo,
heb een intellifex gekocht met leuke effecten die er al in zaten maar ik wil natuurlijk zelf die shit instellen. helaas snap ik er helemaal niets van.
de handleiding helpt me ook niet echt verder want die slaat nergens op.


Ik heb ook een Intellifex aangeschaft, maar vind het nogal vaag hoe alles nou een beetje in z'n werking gaat. Heb de manual al doorgespit, maar word van sommige dingen nou niet echt wijzer....

Is er geen mogelijkheid dat je gewoon met een 'schone preset', oftewel bypass sound, kunt beginnen of moet je altijd eerst alle effecten van een bepaalde preset afhalen om te kunnen beginnen met je eigen sound?
En dan denk je alle effecten eraf te hebben, dan staat er nog meer 'rotzooi' op wat ik niet eens kan vinden waar het zit in de preset :S

Ik vind het ook nog vaag hoe je nou bijvoorbeeld een effect zoals een chorus in je preset kunt toevoegen?! In de fabrieksinstellingen was preset nr 3 'small room' dacht ik met alleen reverb en verder niks. Nu wil ik die preset gaan editen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een bepaald effect (chorus) toe te voegen aan deze preset?! Misschien dat iemand mij in het kort kan uitleggen hoe ik dit zo 1,2,3 kan doen :D
Dat zal ik zeer waarderen!

hole
25 juni 2009, 22:06
Nou, in ieder geval de search gebruikt :)

Ik neem aan dat je de manual hebt doorgespit, maar dat je er niet uitkomt? PC editor al geprobeerd? (zie boven)

patricia
25 juni 2009, 22:08
ja idd,dat is lastig met de intellifex.
je moet dus een preset opzoeken met de geluiden die jij wenst.
het zijn allemaal voorgekauwde presets.

DeBôdy
25 juni 2009, 22:26
Nou, in ieder geval de search gebruikt :)

Ik neem aan dat je de manual hebt doorgespit, maar dat je er niet uitkomt? PC editor al geprobeerd? (zie boven)

Ik heb de PC editor gedownload, maar nog niet geprobeerd.
Wil het eerst gewoon met de hand proberen, want je zult de effecten toch moeten horen of het dat effect is wat je wilt ipv een bepaalde preset maken op je PC, die vervolgens naar je Intellifex te sturen en dan pas te luisteren hoe je preset klinkt...

Is er geen manier om een bepaalde handeling te verrichten waardoor je alle effecten in de betreffende preset verwijderd?

En weet iemand misschien hoe je bijvoorbeeld een chorus of een delay toe kunt voegen aan een bepaalde preset?

DeBôdy
25 juni 2009, 23:06
Rocktron heeft een PC-editor voor de Intellifex waarmee je de geluiden van de Intellifex kunt bewerken en presets kunt opslaan. Er zit geen handleiding bij het programmaatje maar het is redelijk simpel. Je hebt er wel een MIDI-interface op je PC voor nodig (Een USB-MIDI interface kost tegenwoordig een paar tientjes)

Paar tips om met het programmaatje aan de slag te gaan:
- sluit je Intellifex met MIDI aan op je computer. MIDI OUT van de Intellifex gaat naar MIDI IN van de geluidenkaart en andersom. Je moet ze wel allebei aansluiten om patches van je computer naar de Intellifex te kunnen zenden en vice versa.
- draai op de Intellifex net zo lang aan de 'function select'-knop (tenminste, ik denk dat hij zo heet, heb hem hier niet staan), totdat je bij de MIDI DUMP/LOAD functie bent. Draai dan 1 keer aan paramater select zodat hij op prg dump/load staat (of iets dat daar op lijkt).

ALS JE EEN PATCH VAN DE INTELLIFEX NAAR JE PC WILT STUREN:
- zorg dat je intellifex op de program dump/load page staat
- Ga naar 'file' -> import preset from MIDI
- klik op de knop IMPORT (oid)
- druk op STORE
- de preset wordt nu naar de computer gezonden

ALS JE EEN PATCH VAN DE PC NAAR DE INTELLIFEX WILT STUREN:
- zorg dat je intellifex op de program dump/load page staat
- Ga naar 'file' -> Export preset from MIDI
- klik op de knop EXPORT (oid)
- de preset wordt nu naar de Intellifex gezonden

siempel, no?

LET OP:
- lees de handleiding van de Intellifex even voor meer info over MIDI dump/load
- op de PC-editor kun je een vakje aanvinken 'real time editing'. Dat werkt alleen als je Intellifex op de program dump/load page staat.

Ik heb zelf een M-audio UNO midi naar usb kabel... Weet iemand of dit gaat werken voordat ik straks evt problemen krijg als ik midi dumps ga doen en vervolgens de Intellifex niet meer werkt ofzo :D

Henri H
25 juni 2009, 23:37
Ik heb er ook eerst even een beetje mee zitten "worstelen", maar het is simpeler dan je denkt:

In de handleiding staat een pagina met een overzicht van de voorgeprogrammeerde patches.
Als je b.v. chorus met reverb wilt, kies je hier ééntje van, en druk op RECALL.
Nu pas is je patch actief en kun je hem bewerken.
Als je hem b.v. van patch nr. 120 naar patch nr. 3 wilt kopiëren, dan moet je eerst aan de function select knop draaien, daarna op STORE drukken, dan patch nr. 3 opzoeken en nogmaals op STORE drukken.
Als je patch nr. 3 vervolgens weer bewerkt, is 2 x achter elkaar op STORE drukken genoeg om hem op te slaan.

Succes! Ennuh, niet verkopen, 't is één v.d. beste multi-FX die er is voor een belachelijk lage prijs (2e hands).

Edit: Oh ja, volgens mij is patch nr. 160 de bypass patch, deze kun je dus evt. gebruiken om je eigen settings te maken.

DeBôdy
26 juni 2009, 00:02
Ik heb er ook eerst even een beetje mee zitten "worstelen", maar het is simpeler dan je denkt:

In de handleiding staat een pagina met een overzicht van de voorgeprogrammeerde patches.
Als je b.v. chorus met reverb wilt, kies je hier ééntje van, en druk op RECALL.
Nu pas is je patch actief en kun je hem bewerken.
Als je hem b.v. van patch nr. 120 naar patch nr. 3 wilt kopiëren, dan moet je eerst aan de function select knop draaien, daarna op STORE drukken, dan patch nr. 3 opzoeken en nogmaals op STORE drukken.
Als je patch nr. 3 vervolgens weer bewerkt, is 2 x achter elkaar op STORE drukken genoeg om hem op te slaan.

Succes! Ennuh, niet verkopen, 't is één v.d. beste multi-FX die er is voor een belachelijk lage prijs (2e hands).

Edit: Oh ja, volgens mij is patch nr. 160 de bypass patch, deze kun je dus evt. gebruiken om je eigen settings te maken.

Ik begin het nu ook een beetje te begrijpen, maar het is dus niet mogelijk om bij een preset, met alleen reverb, een ander effect (chorus, delay) toe te voegen. Ik zal dus in de presets moeten zoeken naar een preset met een chorus, delay en reverb...?! Beetje omslachtig maar ja.

Preset nr 80 is ook bypass en die kun je volgens mij wel bewerken, want preset 81 t/m 160 kun je niet bewerken (vervangen) las ik ergens in de manual...

Ik las hier en daar in een aantal topics dat men de 'Hush' functie vrijwel niet gebruikt bij cleane sounds, alleen evt bij hi gain sounds en dan post ipv pre... of is de 'Hush' functie wel een functie die je niet over het hoofd moet zien :D?!

En hoe zit dat betreft de 'Ducker' functie?! Dat vind ik nog wel wat vaag beschreven in de manual...

DeBôdy
26 juni 2009, 00:47
Het is me nu voor 90% duidelijk hoe de Intellifex in elkaar zit.
Nog een aantal functies zoals 'Ducker' zijn nog niet helemaal duidelijk, maar de grote lijnen zijn helder. In de meeste presets heb je namelijk 4x de mogelijkheid om 'Voice/DLY' te tweaken en zo kan ik dus ook een delay met bijvoorbeeld een chorus toe voegen. Nu dus nog ff zorgen dat ik het hele zaakje via een dump naar m'n computer kan sturen en vice versa.
Alleen weet men of dit gaat werken met een M-Audio UNO midi to usb kabel?

btw: nu moet ik nog gaan uitzoeken hoe het in z'n werking gaat met het aansturen via midi schakeling om bijvoorbeeld een preset te maken qua sound icm m'n amp, ground control pro en een GCX (waar ik nog steeds naar opzoek ben...).

Henri H
26 juni 2009, 09:27
Mooi dat het je gelukt is. :)

Wat die USB-kabel betreft, ik zou het niet weten, ken ik niet.

De meeste moderne PC's hebben geen midi-poort meer, dus zul je een midi-USB verloop moeten gaan gebruiken. Probeer het anders gewoon 's....

Wat de Hush betreft, ik zet 'm in elke patch uit, dan maar een beetje ruis.
Zo gauw als je de Hush aan hebt wordt je gitaarsignaal gedigitaliseerd.
Vaak gaat dat ten kost van je "tone".
Ik kreeg wel de indruk dat de Hush in de Intellifex eigenlijk best goed werkt, hoorde geen verschil met/zonder.
Wel hoorde ik verschil als ik post of pre wisselde, post klonk beter, maar het verschil was minimaal.

DeBôdy
26 juni 2009, 09:51
Mooi dat het je gelukt is. :)

Wat die USB-kabel betreft, ik zou het niet weten, ken ik niet.

De meeste moderne PC's hebben geen midi-poort meer, dus zul je een midi-USB verloop moeten gaan gebruiken. Probeer het anders gewoon 's....

Wat de Hush betreft, ik zet 'm in elke patch uit, dan maar een beetje ruis.
Zo gauw als je de Hush aan hebt wordt je gitaarsignaal gedigitaliseerd.
Vaak gaat dat ten kost van je "tone".
Ik kreeg wel de indruk dat de Hush in de Intellifex eigenlijk best goed werkt, hoorde geen verschil met/zonder.
Wel hoorde ik verschil als ik post of pre wisselde, post klonk beter, maar het verschil was minimaal.

je gebruik ook geen hush bij higain sounds?
En hoe zit het met de Ducker? Gebruik je die wel? Snap de functie namelijk nog niet helemaal van die mogelijkheid...

Henri H
26 juni 2009, 10:13
Nee, geen Hush bij high gain voor mij. Beetje ruis hoort er gewoon bij. ;)
De ducker heb ik me nog niet in verdiept, maar er zijn patches waar deze bij in zit geprogrammeerd, gewoon proberen...

Yek1
26 juni 2009, 10:35
Alhoewel ik nu een G-Major 2 gebruiker ben, heb ik veel gewerkt met de Intellifex en Intelliverb. Die laatste heb ik nog.

De beperking van deze apparaten is dat je niet altijd tegelijk kan hebben. Je kan niet de 8-voice chorus hebben plus ook nog reverb en pitch shift bv. Of je kan niet een heel lange echo hebben plus reverb. Je moet dus de juiste "config" kiezen en van daaruit de gewenste effecten samenstellen. Dat is niet optimaal maar 't werkt wel.

De digitale Hush in deze apparaten is niet veel soeps. En stel je 'm in op hi-gain geluiden, dan verpest ie je clean geluid. Houd 'm dus uit (zet op OFF en zet je signaal op PRE-HUSH), daarmee word je droge geluid ook analoog gehouden.

DUCKER (oftewel dynamic delay) is geweldig om je leads en solo's niet te laten verzuipen maar met delay toch een ruimtelijk effect te geven. Kwestie van experimenteren met de parameters.

De effect blocks hebben, anders dan bv de G-Major, geen ON/OFF. Behalve de reverb geloof ik, die heeft een MUTE. parameter. Dwz dat je effecten aan/uit zet dmv de MIX parameters. De "master" mix vind je op 2 plekken terug, nl. in het menu van het effect, en in het globale mix menu.

Als je je Intelli* in een parallele loop gebruikt, dus effecten toevoegt aan je droge geluid, moet je al het droge geluid via de Intelli* uitschakelen. Daar heb je helaas geen globaal commando voor in de Intelli*. Je moet in alle presets de DRY parameters helemaal uitzetten ("oneindig" symbool).

De Intelli* heeft wel een hardware Bypass knop, maar geen MIDI-gestuurd Bypass commando. Dat betekent dat je dus een preset moet maken die helemaal droog is (preset 0 of 1). Dat is simpel: hou de DRY parameters op 0 (unity gain), schakel de HUSH uit, houd het signaal op PRE-HUSH, en draai het WET signaal in het globale mix menu helemaal uit (oneindig symbool).

Henri H
26 juni 2009, 10:44
Weet je zeker dat pre hush de setting is om je geluid analoog te houden?
Ik kreeg de indruk dat post hush helderder klonk, maar dat is misschien doordat ie dan júist gedigitaliseerd is?

Yek1
26 juni 2009, 10:56
Met Pre/Post laat je het signaal wel of niet door het digitale Hush systeem gaan. Pre = niet erdoorheen (blijft analoog). Post = wel erdoorheen (alles gaat door de AD-convertor).

Het geluid via POST kan inderdaad helderder overkomen, maar dat is alleen omdat het geprocessed is.

Hush op ON of OFF heeft dus alleen effect als het signaal POST staat.

DeBôdy
26 juni 2009, 11:13
DUCKER (oftewel dynamic delay) is geweldig om je leads en solo's niet te laten verzuipen maar met delay toch een ruimtelijk effect te geven. Kwestie van experimenteren met de parameters.

De effect blocks hebben, anders dan bv de G-Major, geen ON/OFF. Behalve de reverb geloof ik, die heeft een MUTE. parameter. Dwz dat je effecten aan/uit zet dmv de MIX parameters. De "master" mix vind je op 2 plekken terug, nl. in het menu van het effect, en in het globale mix menu.

Als je je Intelli* in een parallele loop gebruikt, dus effecten toevoegt aan je droge geluid, moet je al het droge geluid via de Intelli* uitschakelen. Daar heb je helaas geen globaal commando voor in de Intelli*. Je moet in alle presets de DRY parameters helemaal uitzetten ("oneindig" symbool).

De Intelli* heeft wel een hardware Bypass knop, maar geen MIDI-gestuurd Bypass commando. Dat betekent dat je dus een preset moet maken die helemaal droog is (preset 0 of 1). Dat is simpel: hou de DRY parameters op 0 (unity gain), schakel de HUSH uit, houd het signaal op PRE-HUSH, en draai het WET signaal in het globale mix menu helemaal uit (oneindig symbool).

Als ik het goed begrijp is de Ducker zelf geen Delay, maar kun je met deze functie je delay tweaken (om hem dus niet te laten verzuipen)...

Er zit idd geen aan/uit knop op om effecten aan/uit te zetten (behalve reverb), maar ik denk dat door het 'effect level' helemaal op het laagst te zetten hetzelfde wordt bereikt (uit dus).

@ Yek1: wat bedoel je hier precies mee, want dat is me niet helemaal duidelijk:

Als je je Intelli* in een parallele loop gebruikt, dus effecten toevoegt aan je droge geluid, moet je al het droge geluid via de Intelli* uitschakelen. Daar heb je helaas geen globaal commando voor in de Intelli*. Je moet in alle presets de DRY parameters helemaal uitzetten ("oneindig" symbool).

De Intelli* heeft wel een hardware Bypass knop, maar geen MIDI-gestuurd Bypass commando.

Dat betekent dat je dus een preset moet maken die helemaal droog is (preset 0 of 1). Dat is simpel: hou de DRY parameters op 0 (unity gain), schakel de HUSH uit, houd het signaal op PRE-HUSH, en draai het WET signaal in het globale mix menu helemaal uit (oneindig symbool).

DeBôdy
26 juni 2009, 11:16
Weet iemand of het trouwens mogelijk is om een intellifex te voeden met een Voodoo Lab Pedal Power 2 plus???

hole
26 juni 2009, 11:23
Nee, want hij slikt AC, geen DC

(pedal power AC of Versa zou wel gaan dus)

Yek1
26 juni 2009, 11:53
Vraag is wat voor fx-loop jouw amp heeft: serie of parallel?
Als er een MIX-knop op je versterker zit, heb je waarschijnlijk een parallele loop, anders een serie.

In een serie-loop gaat al je geluid door de fx-loop heen.

In een parallele loop voeg je geluid van effecten toe aan het directe signaal van je amp. Met de MIX-knop bepaal je hoeveel je toevoegt. (Als je de MIX vol open zet, laat je alles door de loop lopen waarmee je eigenlijk alsnog een serie-loop creeert.)

Dit is belangrijk voor de instelling van je effecten. Het is nl. zo dat bij gebruik van een parallele loop die niet volledig open staat (MIX staat niet op 100%), er NOOIT droog geluid mee mag komen door de loop. Je hebt immers je droge geluid al parallel aan de loop lopen. Als er dan ook nog eens droog geluid via de loop meekomt, en na de loop wordt samengevoegd met het normale droge geluid, dan krijg je faseverschillen, en een irritant "dun" geluid.

Goed, het simpelste is gewoon alles in serie te zetten. En het mooie van de Intellifex is dat je geluid dan gewoon mooi blijft (zolang je geen HUSH en geen POST gebruikt).

DeBôdy
26 juni 2009, 12:13
Vraag is wat voor fx-loop jouw amp heeft: serie of parallel?
Als er een MIX-knop op je versterker zit, heb je waarschijnlijk een parallele loop, anders een serie.

In een serie-loop gaat al je geluid door de fx-loop heen.

In een parallele loop voeg je geluid van effecten toe aan het directe signaal van je amp. Met de MIX-knop bepaal je hoeveel je toevoegt. (Als je de MIX vol open zet, laat je alles door de loop lopen waarmee je eigenlijk alsnog een serie-loop creeert.)

Dit is belangrijk voor de instelling van je effecten. Het is nl. zo dat bij gebruik van een parallele loop die niet volledig open staat (MIX staat niet op 100%), er NOOIT droog geluid mee mag komen door de loop. Je hebt immers je droge geluid al parallel aan de loop lopen. Als er dan ook nog eens droog geluid via de loop meekomt, en na de loop wordt samengevoegd met het normale droge geluid, dan krijg je faseverschillen, en een irritant "dun" geluid.

Goed, het simpelste is gewoon alles in serie te zetten. En het mooie van de Intellifex is dat je geluid dan gewoon mooi blijft (zolang je geen HUSH en geen POST gebruikt).

Ik gebruik de Kustom Double Cross en heeft de fx loop in serie geschakeld.
Aan de achterkant van de amp heb ik wel de send level en return level, maar ik neem aan dat je deze niet bedoeld als mix-knop...

Yek1
26 juni 2009, 12:43
Mooi, dan kan je alles wat ik hiervoor schreef over parallel, vergeten. :-)

De Send gebruik je om de Intellifex voldoende input signaal te geven (hij mag niet clippen) en de Return om voldoende signaal terug te krijgen van de Intellifex in je versterker. Deze regelaars werken samen met de Input en Output knoppen op de Intellifex zelf.

Zorg dat je in je Bypass preset hetzelfde geluidsniveau hebt als wanneer de fx-loop niet gebruikt wordt ("unity gain"). Dat is je basis.

DeBôdy
26 juni 2009, 13:18
Gebruiken jullie btw meestal de mono output van de intellifex of toch stereo?
Ik heb hem nu mono in en mono uit die vervolgens naar m'n fx return gaat in m'n amp. Las ergens dat de effecten beter tot z'n recht komen door zowel de L als R (stereo dus) output van de intellifex te gebruiken... Ik zou dus een y-kabel kunnen die van 2 mono naar 1 mono gaat, maar kom je dan niet hetzelfde uit qua sound als je alleen 1 mono uit gebruikt???

Yek1
26 juni 2009, 13:25
Ik gebruikte altijd mono zonder problemen.

Je kan eenvoudig testen of het problemen geeft:

1. Sluit 'm mono aan.
2. Maak een delay preset.
3. Gebruik de PAN parameter van de delay om het signaal in het stereobeeld te verschuiven. En luister of je verschil hoort, bv. dat het signaal wegvalt of zo.

DeBôdy
26 juni 2009, 17:40
Vandaag weer is aan de slag gegaan met het maken van presets in m'n Intellifex. Maar toen bedacht ik me het volgende:

Live ga ik gebruik maken van een Ground Control Pro en een GCX om m'n kanalen en effecten dmv 1 klik te swichen. De losse stompboxes (tubescreamer, EQ en Tremelo) in m'n rack zijn straks makkelijk met behulp van de GCX en GCP aan en uit te zetten in de loop dmv het sturen van een CC message. Maar stel ik heb de volgende preset:

Clean kanaal van m'n sterker met als effecten een delay en een 8V chorus uit m'n Intellifex. Maar stel live komt de delay niet zo mooi over en ik besluit om de delay uit te zetten, maar de chorus sound wel te behouden. Dit zal ik moeten doen dmv een druk op de knop van m'n GCP om een CC te versturen zodat de delay uitgeschakeld wordt (zoals bij gewone stomboxes in de loop van de GCX). Maar is het überhaupt wel mogelijk om in de desbetreffende preset van m'n Intellifex (delay + chorus) de delay uit te schakelen dmv een CC mesage en de chorus wel te behouden?!
Het zou namelijk zonde zijn als ik de delay uit zou willen hebben dat ik een hele nieuwe preset moet maken met alleen een chorus geluid en dit kost me dan ook tegelijkertijd een patch in de bank van m'n GCP...

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk omschreven heb...

Yek1
26 juni 2009, 17:51
Yep, het antwoord is ja. De Intellifex mag dan niet op alle fronten meer "state of the art" zijn, maar dit kan wel.

Ga daarvoor naar het menu Controller Assign.
Kies een controllernummer. Wijs die vervolgens toe aan de gewenste parameter, in jouw geval iets als DELAY. Kies vervolgens de 2 standen die je wilt kunnen kiezen.
Omdat de Intellifex niet voor alle effecten eeen parameter "effect ON/OFF" heeft, moet je soms met waarden tussen 0 en 127 werken. Da's een beetje behelpen maar het werkt wel.

Stel vervolgens een aan/uit-switch op je GCP in op het gekozen controllernummer en zo kun je de delay aan/uitzetten binnen een preset.

Dit is geen globale instelling. Dus dit moet je voor elke preset doen waarbinnen je indiv. fx wilt kunnen aan/uitzetten. Enerzijds is dat heel flexibel, anderzijds een hoop moeite om in te stellen. :-)

DeBôdy
26 juni 2009, 18:30
Yep, het antwoord is ja. De Intellifex mag dan niet op alle fronten meer "state of the art" zijn, maar dit kan wel.

Ga daarvoor naar het menu Controller Assign.
Kies een controllernummer. Wijs die vervolgens toe aan de gewenste parameter, in jouw geval iets als DELAY. Kies vervolgens de 2 standen die je wilt kunnen kiezen.
Omdat de Intellifex niet voor alle effecten eeen parameter "effect ON/OFF" heeft, moet je soms met waarden tussen 0 en 127 werken. Da's een beetje behelpen maar het werkt wel.

Stel vervolgens een aan/uit-switch op je GCP in op het gekozen controllernummer en zo kun je de delay aan/uitzetten binnen een preset.

Dit is geen globale instelling. Dus dit moet je voor elke preset doen waarbinnen je indiv. fx wilt kunnen aan/uitzetten. Enerzijds is dat heel flexibel, anderzijds een hoop moeite om in te stellen. :-)

De Upper limit is dus altijd 128 (aan) en de Lower limit is dus altijd 0 (uit) of zie ik dat verkeerd? En stel ik heb 8V chorus gebruikt en dus ook alle 8 de chorussen ingesteld, maar die moet ik dan met 1 klik op de knop uit kunnen schakelen... kan dat ook of kan je maar bijvoorbeeld 1 delay of 1 chorus aan/uit schakelen met een CC?

Yek1
26 juni 2009, 23:52
In het geval van 8V chorus gebruik je de Effects level om (binnen de preset) de chorus helemaal aan/uit te zetten.

DeBôdy
27 juni 2009, 01:08
In het geval van 8V chorus gebruik je de Effects level om (binnen de preset) de chorus helemaal aan/uit te zetten.

Je bedoeld in de MIXER settings van de preset of niet? Maar is deze dus ook aan te sturen met een CC?!

Yek1
27 juni 2009, 10:32
Ja, effects level kan je ook aansturen. Mar waarom vragen: dat kan je toch zelf zien door met Controller Assignment te experimenteren?

DeBôdy
27 juni 2009, 10:47
Ja, effects level kan je ook aansturen. Mar waarom vragen: dat kan je toch zelf zien door met Controller Assignment te experimenteren?

Dat klopt, maar ik ben nog opzoek naar een GCX, dus echt exerimenteren zit er nog niet in.... dus vandaar dat ik het aan jullie vraag, omdat ik het nog niet kan uitproberen...

DeBôdy
27 juni 2009, 17:54
Weet iemand misschien of er een mogelijkheid is om bij een configuratie van: Chorus, Delay en Reverb om de delay tijd langer dan 418ms te hebben?!
Bij de configuratie Delay en Ducker kun je wel langere delay tijd instellen, maar dan heb je weer geen chorus of reverb mogelijkheid...
Iemand misschien een slim truckje voor om dit te omzeilen?!

Yek1
27 juni 2009, 19:01
>> Weet iemand misschien of er een mogelijkheid is om bij een configuratie van: Chorus, Delay en Reverb om de delay tijd langer dan 418ms te hebben?!

Nee, kan niet. De handleiding geeft ook gewoon aan dat het 418 max is.

>> Dat klopt, maar ik ben nog opzoek naar een GCX, dus echt exerimenteren zit er nog niet in.

Je kunt in de Intellifex zelf nagaan welke parameters je kan aansturen. Dat staat los van de MIDI controller.

DeBôdy
27 juni 2009, 19:11
Je kunt in de Intellifex zelf nagaan welke parameters je kan aansturen. Dat staat los van de MIDI controller.

Klopt, maar het is natuurlijk wel leuk om te horen of het ook daadwerkelijk klopt wat je doet ipv alleen in de intellifex te kijken welke parameters je aanstuurt...

DeBôdy
30 juni 2009, 13:28
Ik heb gister is zitten stoeien met presets maken in m'n ground control pro.
Ik heb m'n intellifex gebruikt om de midi door te sturen naar m'n amp.
Maar nu heb ik bijvoorbeeld een preset gemaakt in m'n intellifex met een delay. Nu wil ik die delay als preset gebruiken voor een bepaald nummer, maar nu heb ik bijvoorbeeld een cleane sound nodig, maar ook een overdrive sound (die ik schakel met m'n amp). Maar als ik in de ground control pro een preset wil maken en als midi nummer in m'n intellifex bijvoorbeeld nr 10 gebruik waar die delay preset staat, dan moet ik die preset koppelen aan het kanaal van m'n amp dat ik voor die preset wil gebruiken. Het probleem is echter dat wanneer ik bijvoorbeeld voor een preset heb waar ik die delay gebruik uit m'n intellifex met midi nr 10 en ik gebruik voor die preset een cleane sound uit m'n amp, dat dan bij elke presets die ik in m'n GPC heb gemaakt en waarbij ik dezelfde delay preset uit m'n intellifex (nr 10) heb gebruikt dan ook een cleane sound krijgen en vice versa. Oftewel als ik deze cleane sound van m'n amp verander in een overdrive sound, dan veranderen alle presets in m'n GCP met diezelfde delay preset uit m'n intellifex van een cleane sound naar een overdrive sound. Dat zou dus betekenen dat ik voor elke sound die ik per nummer nodig een aparte preset moet maken... ook al is het enige verschil dat het de ene keer een cleane sound moet zijn en de andere keer een overdrive sound... Dat betekend dus dat je bijvoorbeeld 12 nummers hebt, je vervolgens 12x3 (clean, drive, more drive) = 36 presets in je intellifex kunt gaan maken, want anders snapt m'n amp het niet...
Of hebben jullie hier een oplossing voor?

Is dit btw ook het geval als ik de GCX gebruik als midi thru ipv de intellifex?

erwin_ve
30 juni 2009, 13:42
Je kunt in de intellifex aan midi mapping doen.

Bijvoorbeeld:
*preset 1 op je gcx stuurt preset 1 op je intelli en clean kanaal.
*Preset 2 op je gcx stuurt preset 2 op je intellifex en crunch kanaal,-->>d.m.v midi mapping kun je zeggen; als preset 2 op gcx wordt verstuurd naar intellifex, dan zet de intellifex hem intern op preset 1.

Henri H
30 juni 2009, 13:47
Je kunt toch ook preset 1 van de Intellifex kopiëren naar preset 2?

Of begrijp ik het niet?

Yek1
30 juni 2009, 15:34
Blijkbaar reageren je amp en de Intellifex op hetzelfde MIDI-kanaal.

Dat kun je voorkomen door in je GCP de Intellifex en de amp over verschillende MIDI-kanalen aan te sturen. Bv.je amp zit op kanaal 1, en de Intelifex op kanaal 2. Je kunt ze dan los van elkaar aansturen.
Switch 1 is dan bv. AMP-kanaal 1 + Intellifex-preset 10
Switch 2: AMP-kanaal 2 + Intellifex-preset 16
etc.
Dat vereist wel wat programmeren.

En je moetzowel je AMP als de Intellifex aan die verschillende MIDI-kanalen koppelen (i.p.v. OMNI).

hole
30 juni 2009, 16:01
D'r is een midi-sticky hier in het rack forum. Als je die nog niet gelezen heb, kan ik het je van harte aanraden. Het heeft mij in ieder geval geholpen om het hele midi gebeuren te begrijpen.

erwin_ve
30 juni 2009, 21:02
Je kunt toch ook preset 1 van de Intellifex kopiëren naar preset 2?

Of begrijp ik het niet?

Lees post 45 nog eens door. Dat is precies wat hij niet wil.

Henri H
30 juni 2009, 22:05
Als ik het niet begrijp, dan laat maar..... ;):chicken: