PDA

View Full Version : Strat en Tremelo



Dweezman
7 februari 2006, 10:31
Ik heb een vraag aan Stratkenners:

Ik speel op een standaard Strat uit '97. Bij stevig gebruik van de tremelo ontstemt de gitaar soms redelijk, verschilt nogal per keer.

Bij stevig spelen, voel ik soms het tremeloblok in de gitaar tegen de body komen. Soms voelt het ook alsof, bij bv een powerchord, alsof alles 'schuift', geen idee hoe ik dat moet beschrijven. Toch geeft dat ook wel een losse feel, en kan ik er 'muzikaler' door spelen. Mijn Jaguar (met beruchte brug) voelt als een degelijke mercedes in vergelijking met de Strat.

Toch speelt de Strat fijner en klinkt gewoon (nog) beter.

Mijn vraag: hoort dat zo, met die tremelo? Moet ik extra veren plaatsen, iets aanschroeven, of gewoon zo laten?

Dweezman
7 februari 2006, 22:36
ziet iemand dit topic wel?

Philippe
7 februari 2006, 22:39
Als je er geen last van hebt, en je kan er lekker door blijven spelen, dan laat je het toch gewoon zo?

Robbert
7 februari 2006, 23:01
ziet iemand dit topic wel?

Nee, of ik steek net mijn kop in het zand.


Je vind dat je muzikaler gaat spelen, dus wat is precies je probleem?

Dweezman
7 februari 2006, 23:59
Dat het vreemd aanvoelt, iets wat ik bij mn vorige strats niet eerder had. Alsof er iets stuk gaat.

Orpheo
8 februari 2006, 00:13
tremoloblok: bedoel je dan dat ding OP t body, of dat ding IN t body?
heb je 2 point trem, of zo'n ding met 6 schroeven?

Globetrotter
8 februari 2006, 00:22
Hey!

Is da&t een standard Made in Mexico? Heb die ook en die heeft daar ook wel wat last van... Misschien beetje een ziekte onder de goedkopere fenders? Maja, gebruik hem toch bijna nooit, dus niet echt probleem mee... Misschien kan je wel eens proberen een extra veer bij te steken?
Cheers,

Bart

Rick trodat
8 februari 2006, 00:23
Nou ik heb laatst 2 extra veren in mijn brug geplaatst. Hierdoor ging de tremolo wel wat stugger ( wat ik wel fijn vindt ), maar hierdoor komt er meer spanning op de brug te staan en hierdoor gaat je brug meer naar achter staan. Je voorkomt hiermee dus het tikken van je brug tegen de body. Je kan dit zien door je backplate spring cover te verwijderen. Of door de gaten heen te kijken. :o

Het voordeel is dat de snaren beter gespannen blijven.
Ik denk ook dat hiermee jouw probleem ook opgelost kan worden.

Ik heb namelijk weleens gelezen dat gitaristen extra veren erop zetten omdat zij graag aan de tremolo arm hangen. Ook vanwege dikke snaren.

Dweezman
8 februari 2006, 13:14
okay, thanx!

het komt meer voor dus.

Het gaat om een USA-er, 2 punts trem. Het is idd het blok ín de gitaar wat ik tegen de body voel slaan.

extra veer dus? Ik zal es kijken!

ddx1975
9 februari 2006, 13:35
neem een trem setter ?

Dweezman
9 februari 2006, 15:48
lock je daarmee de tremelo, want dat is niet de bedoeling.

Dirk W
9 februari 2006, 17:08
Nee, hij maakt je tremolo stabieler. Zoek op tremsetter op google of het forum.