PDA

View Full Version : Jackson Vs Ibanez vraag



Shift
6 februari 2006, 23:06
ik poste hier laatst al eens over maar nu ff over een andere gitaar:
is er verschil tussen de jackson kelly pro en jackson js30ke? prijsverschil is ongeveer 50 euro bij 2 verschillende winkels.
Of is dit de zelfde gitaar ?

welke komt volgens jullie het best uit de strijd dan:
Ibanez RG321MH V.S. Jackson Kelly JS30KE
ik vind die kelly er namelijk wel erg gaaf uitzien maar kan niet echt noemenswaardige reviews vinden.

p.s. Iemand ervaring met dit model jackson hoe dat speelt met zo'n vorm body?

Wabbie
6 februari 2006, 23:18
Ik heb alleen ervaring met de bas-uitvoering van de Kelly. Speelt geweldig, de vorm is iid in het begin ff wennen. Het enige nadeel is dat 'ie kopzwaar is, maar als je je hand laat rusten op de body duikt 'ie al niet meer.

Outrage
7 februari 2006, 08:52
de js-reeks bij jackson bevat de echt goedkope beginnersgitaartjes. Met een gitaar uit de pro serie heb je al (heel) wat meer.

Scali
7 februari 2006, 09:35
Ik vind dat Jacksons over het algemeen wel een erg donker, zwaar geluid hebben door hun hout- en elementkeuze. Ibanez heeft toch een wat minder extreem geluid, waardoor ik de gitaren iets veelzijdiger vind. Jacksons zijn toch meestal volbloed metalgitaren, en verder niet. Zeker de Kelly.
Ik vond de body van de Kelly trouwens zeer oncomfortabel spelen. Die punt bovenaan de body zat me echt in de weg.

Izegrim
7 februari 2006, 12:53
De JS series zijn echt alleen maar studiegitaren. Als de Pro €50 meer kost istie dat zeker waard.

Dat de meeste Jacksons echt metalgitaren zijn ben ik met je eens. Over de klank valt te discussiëren want ik denk dat de meeste standaard imports vooral erg middy klinken. Meestal elzen, esdoorn en palissander voor body, neck en toets.

Veel 2006 Jacksons (import) hebben flink wat upgrades gekregen. Het duurt nog even voor ze in de winkel liggen.

pol
7 februari 2006, 13:05
Jacksons donker en zwaar klinkend ?
Da's een goeie, ze hebben vrij heldere pickups (JB in de brug) en de houtsoorten zijn ook niet bepaald donker van klank.
Mijn SL1 klinkt zeker niet donker, en de RR3 van onze andere gitarist (ook met JB) ook niet.

Ik zou bij Jackson niks kopen onder de Pro reeks, en even wachten op de 2006 versies, dan heb je dadelijk al goeie pickups.

en een Kelly is maar zo metal als je zelf wil, de JB en Jazz zijn veelzijdige pickups, t'is niet omdat een gitaar puntig is dat je er alleen maar metal op kunt spelen he.

Scali
7 februari 2006, 14:02
en een Kelly is maar zo metal als je zelf wil, de JB en Jazz zijn veelzijdige pickups, t'is niet omdat een gitaar puntig is dat je er alleen maar metal op kunt spelen he.

Dat zeg ik niet, ik zeg dat de klank me niet aanstond.
Vandaar dat ik bij het zoeken naar een floyd-rose-scheurgitaar uiteindelijk bij een Ibanez RG570CT uitkwam, na het proberen van veel Jacksons, Ibanezzen en dergelijke.

Kevin-D
7 februari 2006, 16:20
Jacksons donker en zwaar klinkend ?
Da's een goeie, ze hebben vrij heldere pickups (JB in de brug) en de houtsoorten zijn ook niet bepaald donker van klank.
Mijn SL1 klinkt zeker niet donker, en de RR3 van onze andere gitarist (ook met JB) ook niet.

Ik zou bij Jackson niks kopen onder de Pro reeks, en even wachten op de 2006 versies, dan heb je dadelijk al goeie pickups.

en een Kelly is maar zo metal als je zelf wil, de JB en Jazz zijn veelzijdige pickups, t'is niet omdat een gitaar puntig is dat je er alleen maar metal op kunt spelen he.

Waar kan je de 2006 modellen van Jackson bekijken? *specs.. foto's..* Op de site kan ik niets vinden -.-',,

Shift
7 februari 2006, 16:23
hoe kan dit prijs verschil dan ooit maar 50 euro zijn als de pro zo veel beter is?.. hier een plaatje van de gitaar op de desbetreffende site:

http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?products_id=250

zeker weten dat dit de goeie is? de pro's die ik google hebben namelijk geen dots op het fretboard maar punten.. weet niet of dat allebei verkrijgbaar is

en als dit een pro is weet je mischien welke dit is? de meeste die ik op sites zie zijn toch zeker niet onder de 550 euro te verkrijgen..
bedankt hè

lupoloco
7 februari 2006, 16:24
Waar kan je de 2006 modellen van Jackson bekijken? *specs.. foto's..* Op de site kan ik niets vinden -.-',,

here you go
http://www.mattsmusic.com/Jackson_NewforNAMM.pdf

Kevin-D
7 februari 2006, 16:30
Holy shite! Worden deze modellen niet meteen een stuk duurder???
Oh, sorry maar ik ken de term scarf join niet -.- Is dat bolt/glue/whatever?

Scali
7 februari 2006, 16:51
Volgens mij slaat de scarf joint niet op de verbinding van de hals met de body, maar op de manier waarop de kop vastgemaakt is (schuin afzagen en omgekeerd er weer op lijmen).

vester86
7 februari 2006, 16:54
groot voordeel van de ibanez: vaste brug

heel groot voordeel ;-)

rutger0
7 februari 2006, 17:12
waar zou zo'n nieuwe rr3 te koop zijn? en hoelang duurt dat nog?

Trick
7 februari 2006, 22:36
groot voordeel van de ibanez: vaste brug

heel groot voordeel ;-)
Ik kan mijn floyd echt gewoon misbruiken zonder dat hij ontstemd hoor ( Jackson KE3) , hij ontstemd minder erg als de vaste brug op mijn ex-kingv

Soulflyhigh
8 februari 2006, 16:32
Ik vind dit nou geen echte vernieuwingen van Jackson moet ik zeggen :( Nog steeds geen high end RR met Floyd en ook geen high end Dinky/Soloist met twee hummies Floyd en headstock naar beneden :(

mies-bvd
12 februari 2006, 09:45
Ik vind het een behoorlijke verandering vooral in pick-ups

pol
13 februari 2006, 13:19
Ik vind dit nou geen echte vernieuwingen van Jackson moet ik zeggen :( Nog steeds geen high end RR met Floyd en ook geen high end Dinky/Soloist met twee hummies Floyd en headstock naar beneden :(

Hoezo, is de RR1 en SL1/SL2 niet high end genoeg voor je ?

koennie
13 februari 2006, 14:22
hoe kan dit prijs verschil dan ooit maar 50 euro zijn als de pro zo veel beter is?.. hier een plaatje van de gitaar op de desbetreffende site:

http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?products_id=250

zeker weten dat dit de goeie is? de pro's die ik google hebben namelijk geen dots op het fretboard maar punten.. weet niet of dat allebei verkrijgbaar is

en als dit een pro is weet je mischien welke dit is? de meeste die ik op sites zie zijn toch zeker niet onder de 550 euro te verkrijgen..
bedankt hè

Dit is gewoon de vernieuwde performer kelly, misschien heet ie professional, maar ik verwacht niet dat t er een is. De echte zijn er inderdaad niet onder de 500 te krijgen. Ik zou m proberen, want dat leert jou een hoop meer. Ik heb zelf een kelly performer (vergelijkbaar met deze), deze gitaar heeft een goedkope floydrose brug, maar ik vind m goed zat. Ik heb nog nooit last van slechte stemming gehad. Ik heb er dimarzio's (humbuckers from hell) inzitten en klinkt daarmee buitengewoon goed voor zijn geld. Standaar zitten er goedkope jackson pickups in, die ik niet goed vindt, maar je zal zelf maar eens moeten beoordelen.

Soulflyhigh
14 februari 2006, 00:10
Hoezo, is de RR1 en SL1/SL2 niet high end genoeg voor je ?
haha beetje te ik zocht meer iets in de prijsklasse van de Sl-3

Mauser
14 februari 2006, 12:45
Ik heb gister even naar de nieuwe modellen gekeken, en toenik de nieuwe KVX10 King V zag, was het als een droom die uitkwam :shock: Ik wou AL-TIJD al een Jackson King V MET FR tremolo, maar die was alleen in de (voor mij nog te dure) USA select series te krijgen. Ik weet 100% zeker dat dat m'n volgende gitaar wordt. Heeft iemand enig idee wanneer deze nieuwe modellen op de markt komen?

Outrage
14 februari 2006, 18:18
ik heb voor mijn tweedehands USA soloist 1100 euro betaald, met koffer, en de gitaar heeft 1 krasje aan de kop, verder niks. De laagste prijs die ik vond voor een SL3 was 1000 euro? Als je goed blijft zoeken vind je zeker wat (als je tenminste niks tegen tweedehands hebt natuurlijk).

pol
14 februari 2006, 19:01
idd, vandaag is er nog eentje weggegaan voor 1100 euro op de Duitse ebay, het was wel al een vrij oud model, uit 87, met een paar krassen maar niks ernstig.

Een usa dinky staat er ook nog voor 1100, van dezelfde verkoper.

Mauser
14 februari 2006, 19:19
Het gaat mij echt om een King V, en mijn budget zal maximaal 600 Euro zijn. En ik heb liever nieuw dan tweedehands, maar natuurlijk zou ik in bepaalde gevallen wel een uitzondering maken ;) Maar niemand weet wanneer de nieuwe Jacksons op de markt komen?