PDA

View Full Version : De hel traploos laten losbarsten?????



Toneffectory
6 februari 2006, 22:49
Deze advertentie op marktplaats wilde ik jullie niet onthouden: Advertentienr.:1759667213



Uiterst uniek fuzz/overdrive-pedaal,

doordat in de schakeling zelf zo goed als geen filtering plaatsvindt (zoals dit bij de meeste pedalen "helaas" wel het geval is) behoud dit pedaal als geen ander de sound van je gitaar.Door gebruik van alternatieve soundprocessing middels leds verkrijg je een dichter bij "buizensound" staande oversturing. Door de volumeknop op je gitaar terug te draaien is de gain regelbaar en dit gaat met minimaal volumeverlies, ideaal om de hel eens traploos te laten losbarsten.Kortom deze mag niet tussen je snoeren ontbreken. Bovendien gaat dit wonderdoosje op een bijzonder ruisarme manier te werk.

# Bijna clean tot zeer hoge gain haalbaar
# stimuleert door afwezigheid van filtering boventonen
# werkt op 9volt batterij (op aanvraag ook met adapteraansluiting leverbaar)
# true bypass
# vol en breed geluid
# volume gain en toonregelaar (toonregelaar is in maximale stand bypass)
# pedaal wordt op aanvraag gebouwd en in overleg eventueel naar uw wensen aangepast

let wel plaatje is slechts een prototype. Uitgeleverde exemplaren zullen iets groter zijn (mits dit niet gewenst is) omdat deze stabieler zijn en makkelijker te bedienen.

Voor meer info bel of mail.

Speeddemon
6 februari 2006, 23:02
Als 't een ECHT eigen ontwerp (circuit) is, lijkt het me een cool ding.
Zo niet, dan is 119 euro te duur voor iets waar niet eens text op staat (welke knop wat doet etc).

Best knap verder dat ie er al zo lang staat, als zelfbouw ding;
toen ik m'n FA-1 Ampclone op marktplaats zette, werd ie binnen 1 dag verwijderd omdat ik een dienst zou aanbieden. :sneaky: :stop:

Toneffectory
6 februari 2006, 23:06
Ja, maar als jij hem hebt gemaakt weet je dat je kwaliteit krijgt!

Dirk_Hendrik
7 februari 2006, 09:39
Hoe zoek ik op advertentienummer?

Kan het kreng niet vinden dus.

Speeddemon
7 februari 2006, 10:15
http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/17596672.html?return=eJwlxu0KgjAUgOF7Eeynazo0JhJ2I 7LsiGOfuCPaontvoz%2Fv%2BwhO%2BUfyax84bVtePDd3BOhXR M8JUc6DrYzYFHotBIbKamL2KEFNYCdpA267AYtgCSwLzBlzx1i 1otH3Uw%2F08gqDOspmXPYYy%2BaBLpkm6JSxq2%2BZdSZjmZg Ypc88E%2FPf%2F7sgE%2BqLH2jRf3%2B5%2Fzq2&df=1

DaveItUp
7 februari 2006, 15:22
Dat verhaal over het volume terugdraaien op je gitaar geld zo'n beetje voor elke fuzz/od die een germanium transistor gebruikt.

Speeddemon
7 februari 2006, 16:15
Dat verhaal over het volume terugdraaien op je gitaar geld zo'n beetje voor elke fuzz/od die een germanium transistor gebruikt.
newsflashje: zelfs met low/medium gain silicium ook!

DaveItUp
7 februari 2006, 16:21
Hier nog nuttelozer dus. Een brood bakken en het presenteren als de nieuwe revolutie op het gebied van voeding. ;)

Rock&Roll
7 februari 2006, 16:57
Misschien is dit wel de heilige graal van de overdrives!! :cooler:

Speeddemon
7 februari 2006, 17:34
Niet om mezelf nou zo op te hemelen,
maar ik gebruik zulke '2e hands autoverkopers praat' zelf nooit.
Het schept valse verwachtingen.
Ik maak pedalen, die ik ZELF goed vind klinken, en probeer ze zo objectief mogelijk te beschrijven.

M'n FA-1 Ampclone vind ik zelf momenteel de beste cleanboost die ik ooit gehoord heb, maar aangezien ik nog nooit een AC of RC Boost bespeeld heb, of een Bad Bob Booster, ga ik niet claimen dat het de beste booster IS.
Wat ik wel claim, is dat dat ding de EXACTE componenten van 't origineel heeft. ALLE componenten.

En dat ik met veel oog voor detail werk en goeie onderdelen gebruik. :cooler:

Laat er maar eerst eens wat OBJECTIEVE user-reviews van zijn pedaal komen, kijken of het dan nog steeds het opnieuw uitgevonden wiel is...

Rock&Roll
7 februari 2006, 17:48
M'n FA-1 Ampclone vind ik zelf momenteel de beste cleanboost die ik ooit gehoord heb, maar aangezien ik nog nooit een AC of RC Boost bespeeld heb, of een Bad Bob Booster, ga ik niet claimen dat het de beste booster IS.


Trouwens, een HWA booster-overdrive à la AC booster zou wel gesmaakt worden, denk ik. :hippie: