PDA

View Full Version : Eigen pedaal gemaakt: Fuzz



d'oh
6 februari 2006, 19:09
Hey, na gezien te hebben wat speeddemon zelf allemaal voor prachtige staaltjes soldeerwerk maakt, kreeg ik de neiging om zelf ook eens een pedaaltje te maken:

http://img444.imageshack.us/img444/9638/img18686yt.jpg

http://img444.imageshack.us/img444/4972/img18709mw.jpg

Het ziet er allemaal niet zo flitsend uit als het werk van speeddemon en een aantal anderen van dit forum, maar het werkt wel :D, met wat hulp van de eigenaar van de winkel die mij de spullen leverde

ik heb express geen foto's gemaakt van de binnenkant want er valt niks te zien door alle draden (wat te ruim draad genomen) en zo zien jullie mijn crappy soldeerwerk ook niet ;)

Fuhgawz
6 februari 2006, 19:23
Nice dude! Wat voor fuzz is het?

d'oh
6 februari 2006, 20:23
het is een replica van de elektro harmonix muff fuzz, met toevoeging van een footswitch (originele had een schuifschakelaar) en twee extra weerstanden die voorkomen dat er bijgeluiden (gekraak, ruis of ploppen) onstaan bij het schakelen van elementen op de gitaar of het gebruiken van de footswitch op het pedaal

Mitch
6 februari 2006, 20:25
Nou nog even een cursus foto's verkleinen volgen en je bent de man !
:seriousf:

Maar gefeliciteerd hoor, een fuzz is een fijn ding en zelfgebakken koekjes zijn het lekkerst :)

d'oh
6 februari 2006, 20:30
haha, ja die foto's zijn inderdaad wel erg groot

het is zeker een fijn ding, en ik ben dan ook best wel tevreden dat het werkt, het was de eerste keer dat ik iets op een printplaat heb gesoldeerd en toen de spullen kwamen schrok ik wel een beetje over hoe klein het wel niet was, maar het is toch goed gekomen

aad
6 februari 2006, 21:08
Nou nog even een cursus foto's verkleinen volgen en je bent de man !
:seriousf:

Maar gefeliciteerd hoor, een fuzz is een fijn ding en zelfgebakken koekjes zijn het lekkerst :)

Een statiefje (stapeltje boekjes) + zelfontspanner zou ook wonderen doen.
Mijn ogen kijken nu drie dagen in de volgende week. :D

Wilco
6 februari 2006, 21:12
Gefeliciteerd man. Goed gevoel hè, zo'n ding met eigen handen aan de praat te krijgen.

Mitch
6 februari 2006, 22:39
Een statiefje (stapeltje boekjes) + zelfontspanner zou ook wonderen doen.
Mijn ogen kijken nu drie dagen in de volgende week. :D

Aad, long time no see ! Hoe is 't met je soldeerbout ?

Geronimo
6 februari 2006, 22:50
Nou nog even een cursus foto's verkleinen volgen en je bent de man !
:seriousf:

Haha wat dacht je van een cursus fotograferen?

up-guitarman
8 februari 2006, 00:34
Nice, eigen pedalen !!!
Ik wil er ook eens aan beginnen !!! zijn die bouwkitjes op musikding een goeie start om de beginselen wat onder de knie te krijgen ??? (kzou alvast voor een A/B gaan en daarna eventueel een booster of fuzz)

glacius
8 februari 2006, 22:44
ik wil dat ook wel eens maken, ik weet alleen wel dat mijn pedalen er dan wel gelikter uit zullen zien, aangezien ik de beschikking heb over een overdruk spuitcabine