PDA

View Full Version : Koch Supernova



Orpheo
6 februari 2006, 17:26
Jep, hij komt eraan! hij is al gespot op de NAMM in de USA, en binnekort wordt ie gereleased voor de gewone consument; de Koch supernova. een 4 kanaals buizenbak, met een star trek achtige interface (zover ik t goed las op t foldertje per kanaal aparte tone en volumeregeling...) en nog wat leuke features... denk aan alles (echt ALLES) midischakelbaar... reverb per kanaal, per kanaal fx loops (serie en parallel) en echt nog meer waar ik niet eens t bestaan van had kunnen bedenken en/of inzie. foto's moeten nog komen denk ik...ik doe mn best om die te bemachtigen. prijs wordt ongeveer 3000 eurootjes.

nu is de vraag: vinden jullie dat een goeie zet van koch, en zien jullie daar t nut van in? zo'n mega-amp...NOG zo'n mega-amp eignelijk..

Dude
6 februari 2006, 17:30
Ik was bij kees dee van de week en die wachten er toch met smart op begreep ik ! Waren razend enthousiast over dat ding dus ze zullen er toch wel een markt voor zien !

AART
6 februari 2006, 18:01
hoe meer superbakken hoe beter.

Doet een beetje denken aan weer een poging tot een alleskunner.

Negative K3 fan
6 februari 2006, 18:19
hoe meer superbakken hoe beter.

Doet een beetje denken aan weer een poging tot een alleskunner.

poging tot VH4 kloon?

Wicked Willy
6 februari 2006, 18:19
Kom maar op met die nieuwe Koch!

AART
6 februari 2006, 18:39
poging tot VH4 kloon?

VH 4
Mark IV
Tri Amp
Trilogy
Roadking
Roadster

.....

Negative K3 fan
6 februari 2006, 18:47
uit dat lijstje kpomt alleen de roadking nog in aanmerking

Orpheo
6 februari 2006, 19:01
uit dat lijstje kpomt alleen de roadking nog in aanmerking

en de triamp 2 komt in de buurt. het gaat idd een VH4 achtig iets worden. wat ik ervan gehoord heb is dat het 4 totaal onafhankelijke kanalen zijn, dus niet clean, crunch, lead 1 en 2. t lijkt me lache als ieder apart kanaal een eigen set eindbuizen kan krijgen, met eigen preampbuizen. maar damn dat gaat duur worden dan :D

Negative K3 fan
6 februari 2006, 19:06
en ontilbaar?

Orpheo
6 februari 2006, 19:09
en ontilbaar?

pff, beetje trainen. ontilbaar vind ik zo'n nonargument.

Negative K3 fan
6 februari 2006, 19:10
reken maar op meer dan drie keer het gewicht van een flinke 100 watter...

Orpheo
6 februari 2006, 19:15
reken maar op meer dan drie keer het gewicht van een flinke 100 watter...

das dan uhm....en kilootje of 60?

chennie
6 februari 2006, 19:39
een kilootje meer houdt je toch niet tegen ?
wussie :)

Orpheo
6 februari 2006, 19:53
een kilootje meer houdt je toch niet tegen ?
wussie :)

dat zeg ik. als ie maar goed klinkt.

Mitch
6 februari 2006, 20:14
Grappig dat niemand de link legt naar concurrentie voor de Engl SE. Ik vind dat Koch altijd goed kijkt naar wat Engl biedt en daar dan nét effe overheen gaat.

sjaakies
6 februari 2006, 21:33
en hij is stereo dus dat zal wel lekker gewichtje worden

AART
6 februari 2006, 21:42
damn, reken zeker maar op het gewicht van 3 100watters ja.

Mijn Mark IV weegt al tyfus veel, zelfs zonder behuizing nog makkelijk 30 kg.....

dan ook nog eens drie echt onafhankelijke kanalen, stereo... :o

Orpheo
6 februari 2006, 23:07
Grappig dat niemand de link legt naar concurrentie voor de Engl SE. Ik vind dat Koch altijd goed kijkt naar wat Engl biedt en daar dan nét effe overheen gaat.

echt, verdomd dat je dat zegt. ik hoorde er gister over, en zei gelijk, damn, dat ding lijkt dan nagenoeg op de engl SE, dat nagelnieuwe ding dat gerrekat ook heeft. blijkt dus dat ie daar idd een beetje op gaat lijken, ook qua looks en features, maar dan NOG meer over the top! ik ben m alleen helemaal vergeten te noemen. thnx dude

cosmos
7 februari 2006, 10:02
Ik ben benieuwd, het zou fijn zijn als ze die site eens updaten.

DarknessAwaits
7 februari 2006, 10:07
Het zou fijn zijn als ze eens een behoorlijke site hadden. Ik durf zelfs te beweren dat ik een betere kan maken, en zoveel ervaring heb ik er nou ook niet mee.

Ritch
7 februari 2006, 11:32
Nothing beats the 'ole Multitone ;) Nee, serieus: ik ben RETE benieuwd naar de nieuwe! (Qua naam valt ie wel erg uit de boot ofniet... 't is iig niet een "Tone-series", anders zou die wel SupernovaTone heetten :D )

Harm
8 februari 2006, 09:38
Ja, ben erg benieuwd naar de nieuwe Koch... 120 Watt mono en 2 keer 60 watt stereo! Volgens mij komt Koch dan ook met een gescheiden stereo cabinet erbij.... Hmmmm.... Ook geruchten gehoord dat het mooie hotte kanaal van de multitone erbij komt... 4 kanaals ... 3 uit de powertone 2 en met upgrade (misschien iets commerciele of amerikaans??? ) en dan het kanaal van de multitone??? Hmmm.... Ik wil hem nu al uitproberen!!! Super met een top stereo spelen!!!

tot die tijd moet ik nog maar even lekker rammelen op mijn Powertone 2... en daar ben ik al super tevreden over!!!!

almarvk
8 februari 2006, 09:47
Waar blijven de pics?

Beetje raar om een product op de markt te gooien zonder enige promotie oid. IMHO.

Wicked Willy
8 februari 2006, 10:43
De multitone 2 staat ook nog niet op de Koch site. Wat dat betreft kunnen ze hun producten wel wat beter promoten, maar ja goed spul verkoopt zichzelf. ben trouwens wel benieuwd naar hoe de Supernova eruit ziet....en klinkt natuurlijk. Is er al iets bekend wanneer we hem bij onze gitaarboer kunnen verwachten?

paulusdeBKB
28 februari 2006, 14:32
Heb net even met Koch gebeld (voor iets anders) en gevraagd hoe het zit.

1. het ontwerp is nog niet gefinaliseerd, er kan dus nog een hoop veranderen
2. hij wordt 5(!)kanaals, verkrijgbaar als 2x50W of 1x100W
3. alles schakelbaar met MIDI

Foto's zijn er nog niet van maar ze zijn kennelijk druk bezig: op de Musikmesse eind Maart '06 willen ze een prototype tonen. Kortom, dat duurt nog zeker een half jaar voordat die Supernova er is. Op zich niet erg, dan kunnen we alvast fijn gaan sparen!

Damn, ik heb net vanochtend soundfiles zitten beluisteren van de nieuwe modulaire Egnaters en die zijn helemaal het einde! Maar ik ga zo'n duur ding mooi niet kopen voordat ik die nieuwe Koch heb gehoord...

guhlenn
28 februari 2006, 15:56
5 kanaals stereo 50 watt midi bestuurde Koch. idd met zo;n road king achtig cabinet erbij... yum yum...