PDA

View Full Version : Mijn eerste bas gitaar



Master-William
6 februari 2006, 17:23
hallo mensen,
ik speel nu nog akoestisch en ben van plan over te gaan in de zomervakantie op een bas gitaar duurt nog wel even maar zouden jullie me kunnen helpen wat een goed bas gitaar is, ik heb zelf al even wat onderzoeken gedaan ik wil mischien een ESP LTD B-2005 of een Ibanez maar ik heb nog nergens een ESP dealer gevonden in nederland.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen :cooler:

olaf reijnders
6 februari 2006, 23:40
Dan zou ik eerder voor een Ibanez BTB of een Cort Artisan gaan. Of zelfs een Fame Baphomet.

Master-William
7 februari 2006, 09:17
en wat voor versterker moet ik er dan bij nemen ik wil maximaal 100watt :)

Master-William
7 februari 2006, 14:35
Dan zou ik eerder voor een Ibanez BTB of een Cort Artisan gaan. Of zelfs een Fame Baphomet.
en wat is nu de beste uit deze bas gitaren en wat zou jij me aan raden en wat ze allemaal ondersteunen want daar snap ik nog niks van. en wat is het verschil met 4 en 5 snarig?

ushimori
7 februari 2006, 16:56
gaat erom wat JIJ mooi vind klinke, dus proberen gewoon.
Moeilijke modelnamen klinkt allemaal leuk maar dat is vaak gewoon hyped zoals die eeuwige Fender jazz bass.
Luisteren daar gaat t om, als je geen verschil kan horen tussen de ene of andere model weet je ook dat je moet stoppen met muziek omdat je akoestische gehoor dan zo matig is dat je nooit echt zal kunne freestylen... Ieder mens heeft andere oren en een ander impulsverwerking in de hersenen dus wat voor de een helemaal het model is is voor een ander misschien helemaal shit. (vandaar ook al die verschillende soorten snaren en modellen, als er nml 1 goed model zou zijn waarom zou je dan nog nieuwe uitvinden?)

Je oren zijn dus in de muziek je allerbeste raadgever in alles.

Master-William
7 februari 2006, 16:59
bedankt voor je informatie:)

guitartub
12 februari 2006, 20:12
Als je er een 100 Watt versterker bij zou willen hebben ga dan bijv voor een 5/15 van Ashdown (die heb ik zelf en kan ik zeker iedere beginner aanraden.)
Blijf iig af van de Behringers, naar mijn persoonlijke mening klinkt deze lang zo goed niet als die Ashdown.

Aron Maiden
27 februari 2006, 13:06
Zon ashdown 5/15 zijn echt kut, Mijn broer had er een, en was bij het eerste optreden na het 1e nummer al kapot!!,
Toen werd hij weer gemaakt speelt er weer op 2 weken later weer kapot, Heeft em maar in geruilt! en kreeg zijn geld terug

Baggerdingen!

Zoek mischien een leuke peavey ofzo, Of speel over een gitaar versterker:D

sickpunk
27 februari 2006, 13:41
ja bassen op een gitaar versterker is inderdaad slim.... dan weet je zeker dta je speakers niet lang meegaan

Aron Maiden
27 februari 2006, 13:47
ja bassen op een gitaar versterker is inderdaad slim.... dan weet je zeker dta je speakers niet lang meegaan

Er zijn wel bassisten die op gitaar versterkers Speelen(den)

Jack Bruce van Cream schijnt vroeger ook altijd op oude gitaar versterkers gespeelt te hebben!:)

sickpunk
27 februari 2006, 16:42
het is nou niet echt een succes voor je speakers, zeker niet op hoog volume.... meestal was het gitarist op bassversterker en niet andersom, dat pakken je speakers niet

Aron Maiden
27 februari 2006, 17:11
Er zijn wel bassisten die op gitaar versterkers Speelen(den)

Jack Bruce van Cream SCHIJNT vroeger ook altijd op oude gitaar versterkers gespeelt te hebben!:)

Het is mij ook vertelt!;),
maar het leek me anders geen raar verhaal,

jack bruce, Cream jaren 60, leek me niet echt een raar verhaal

wepp
27 februari 2006, 23:20
ligt er maar net aan welke speakers je gebruikt.......

hendrix_appendix
8 maart 2006, 13:41
Waarom stel je de limiet bij 100 watt? Het wattage zegt vrij weinig over het (geluids)volume en gewicht van een versterker naar mijn idee. Mijn vorige bassamp was 65 watt (12'') en woog heel wat meer dan zo'n behringer kutding van 120 watt. Ik zou eerder kijken naar welk soort speaker je wilt.
En om op je laatste vraag in te gaan :Het verschil tusen een 4- en 5 snarige bass is dat een 5 snarige een extra lage B snaar boven de lage E snaar (bij een 4-snarige bass) heeft, hierdoor heb je dus meer mogelijkheden om lagere noten te spelen. Veel succes met je gear:)

Nickname
8 maart 2006, 14:07
Bij de muziekschool hebben ze nu zon leuke markbass amp van 500 watt.. is dat misschien iets voor je :rockon:

Amesuo
18 maart 2006, 19:55
hmm lijkt me niet zo erg handig bassen op een gitaar versterker..

ik heb zelf een jaar geleden een starters pakket gekocht bij feedback..
de ibanez gsr-190 met een 10 watt amp, deze basgitaar bevalt mij erg goed, heeft ook een rating van bijna een 9,0 bij harmony central dus voor 260 euro zit dat wel goed :cooler: misschien kun je hier nog wat mee