PDA

View Full Version : Hoe spelen jullie dit?



Kamicolo
6 februari 2006, 15:13
Ey hiero een stukkie tab van solo,

als je nou de 1e indrukt met je ringvinger en dan de 2e indrukt met je wijsvinger, wat is dan beter om de derde noot met je pink aan te druken of met je ring vinger?

http://kabel.netvisit.nl/~graaf01/tab.jpg

Groet'n

chennie
6 februari 2006, 16:12
ik gebruik daarbij dan de ringvinger, omdat de volgende, de 4e noot is op de 12 fret, waar ik waarschijnlijk mn wijsvinger voor zal gebruiken. Ik heb een beetje grote handen en een kleine hals (les paul halsje), vandaar.

Les Paul
6 februari 2006, 16:32
Ik zou de derde noot in dit geval met m'n pink pakken. Ik vind het een goed gebruik om alle 5 de vingers van m'n linker hand te gebruiken tijdens het spelen.

chennie
6 februari 2006, 16:59
gebruik jij ook de duim ? Die gebruik ik echt nooit, misschien bij tokkelen op de accoustische gitaar, maar verder nauwelijks tot nooit. Ik ben ook voor om alle vingers te gebruiken, maar zoals ik dus zei heb ik grote handen op een kleine hals =) Ik kan met mn vingers dus een behoorlijk gebied overlappen.

Les Paul
6 februari 2006, 21:37
Ik gebruik m´n duim vooral bij barré accoorden. Je pakt de basnoot met je duim en hebt nog steeds 4 vingers over.

Ik heb een korte tijd les gehad bij een klassiek geschoolde leraar en elke keer dat hij me dat zag doen werd hij pissig. Het is dus not done in de klassieke gitaarwereld.

JoostBaksteen
6 februari 2006, 22:18
Zelf zou ik hem ook met mijn pink pakken. Dit gaat voor mij automatisch, aangezien ik meer met mijn pink speel, ook benden bv. Als je met je pink speelt kan je over het algemeen sneller spelen. In dit voorbeeld zal het weinig uitmaken, maar als je er een gewoonte van maakt om met je pink te spelen zal dit later ook vanzelf gaan en krijg je er alleen maar plezier van.

@Les Paul: mja, daar is het verboden om je duim achter je hals vandaan te halen :D

amon
6 februari 2006, 22:32
Pink... Je ringvinger heb je daarna ook alweer nodig om nog eens op te drukken, dus scheelt wat handelingen......

Les Paul
6 februari 2006, 22:34
Tijdens de Jazz clinic bij NL Muziek vorige week werd het gebruik van de duim juist weer aangeraden. :roll: :roll:

Ik blijf het gewoon doen. Of het nou goed is of niet. Jimmi deed het, Stevie deed het, dus ik zie geen reden om er mee op te houden :satisfie:

DarknessAwaits
7 februari 2006, 10:14
Ja, maar zowel Jimmi als Stevie zijn niet meer onder ons. Toeval?

Ik zou het er niet op wagen, gewoon oppassen met die duim.

JoostBaksteen
7 februari 2006, 11:45
Ja, maar zowel Jimmi als Stevie zijn niet meer onder ons. Toeval?

Ik zou het er niet op wagen, gewoon oppassen met die duim.

Jimmy is nog wel onder ons (Page) Eric Clapton leeft ook nog.. dus ik denk geen toeval, gewoon vette 'pech'.

Overigens raadt mijn leraar het gebruik van de duim (voor b.v. bends) ook aan. Het ligt er dus maar net aan wat voor leraar je hebt.

taylor
7 februari 2006, 12:43
met ring en wijsvinger het gewoon een standaard Emin pentatonische lick met pink kan maar..