PDA

View Full Version : Footswitch probleem bij M/B Quad



FuriousAngel
6 februari 2006, 13:29
Ik heb op dit moment een Mesa/Boogie Studio .22+ combo, maar ik aas al een tijdje op een Quad pre-amp. Nu kreeg ik laatst een reactie op mijn advertentie op gitaarmarkt. Deze man heeft een Quad met FU-2 (de footswitch) + een Simulclass 295 voor mij. Dit lijkt me echt een geweldige combinatie, maar volgens de verkoper was er 1 probleem: De footswitch werkt alleen als de buizen warm zijn.

Heeft iemand ervaring met dit probleem, of een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden?

jw009
6 februari 2006, 15:02
Hmm... klinkt erg vaag.

Maar als het goed is ga je ook pas spelen als je buizen warm zijn, dus zou het geen probleem moeten zijn. Maar vraag eens wat hij er exact mee bedoelt; is het zo dat na een uur spelen pas de footswitch gaat werken?

Je zou zeggen dat buizen en de footswitch niks met elkaar te maken hebben.. maargoed. Je zou ook met een Nobels ms-4/ms-8 + een midifootswitch je kanalen kunnen switchen maar dat zijn wel weer extra kosten. Je hebt die nobels dingen ook van andere merken, ik kom der ff niet op.

AART
6 februari 2006, 15:45
hij zei 5 minuten in de mail.

ik zou er niet al teveel waarde ana hechten, zeker niet voor de prijs die jij ervoor moet neerleggen. Gore Mazzelpik :sneaky:

FuriousAngel
6 februari 2006, 15:58
Maar vraag eens wat hij er exact mee bedoelt; is het zo dat na een uur spelen pas de footswitch gaat werken?
Nee, zoals AART ook al zei, de verkoper zegt dat het ongeveer 5 minuten duurt, afhankelijk van hoe koud het is.


ik zou er niet al teveel waarde ana hechten, zeker niet voor de prijs die jij ervoor moet neerleggen. Gore Mazzelpik
Ik hecht er ook niet veel waarde aan als dit het enige probleem is, de buizen moeten toch opwarmen. Ik hoop alleen niet dat dit hetzelfde verhaal wordt, als dat jij bij je Mark IV had. Dat ik ook een paar honderd euro kwijt ben aan reparaties van problemen, die ik en de verkoper vantevoren niet kenden.

AART
6 februari 2006, 16:02
dat klopt, maar jij hebt voor zover alleen dat kleine probleempje, maar als je wat beter test dan ik( :satisfie: ) heb je hopelijk een voor de rest zeer goede set.

vester86
6 februari 2006, 23:16
zoiets staat ook in de handleiding, de mesa moet even opwarmen schijnt het, zit ook een standby switch op, en dat zonder eindbuizen... apart

overigens ben ik zelf ook zwaaar aan het gassen op een Quad... mn V-twin in de verkoop, waarschijnlijk effecten ook in de verkoop en dan kom ik een aardig eind

jw009
7 februari 2006, 09:38
zeker niet voor de prijs die jij ervoor moet neerleggen. Gore Mazzelpik :sneaky:


zou ik mogen weten voor hoeveel? Ben nieuwsgierig...

FuriousAngel
7 februari 2006, 15:30
zoiets staat ook in de handleiding, de mesa moet even opwarmen schijnt het, zit ook een standby switch op, en dat zonder eindbuizen... apart
Ja, dat zou nog te begrijpen zijn, maar de verkoper heeft het expliciet over dat de footswitch (!) niet meteen werkt, maar pas na een tijdje. De handleiding heeft het over ongeveer 30 seconden opwarmtijd. Tijdens het "opstarten" van de quad, staat deze in no-mode mode, wat betekent dat er geen kanaal geselecteerd is. Pas als je een footswitch knop indrukt, zou de quad geluid moeten maken.
Het probleem is nu dat dit pas gaat wanneer de buizen warm zijn, volgens de verkoper. Ik neem aan dat jij dat probleem niet hebt, jw009?