PDA

View Full Version : BYOC: 'Face' 90



fullorder
6 februari 2006, 13:05
En ook vandaag voor het eerst getest, de 'Face' 90:
http://serverbeest.mine.nu/images/'face'90.JPG

Ook problemen met de afwerking zoals te zien is op de foto, net als bij de Tram-Olo. Helaas is dat niet het enige probleem. Het pedaal werkt nog niet naar wens. Bypassen gaat prima en ingeschakeld doet het pedaal ook wel wat, maar niet wat ik wil. Draaiend aan de trimpot vind ik een 'sweetspot' waarbij het pedaal wat doet, maar dat is vooral een snelle en diepe LFO die een filter aanstuurt.
Klinkt net als m'n Juno eigenlijk ;)
Als ik vervolgens aan de potmeter draai, lijkt er niet veel te gebeuren, behalve wat harde tikken. De rate veranderd niet, maar als ik de potmeter alleen al zachtjes aanraak krijg ik die harde tikken al. Iets klopt er dus niet, maar wat weet ik nog niet :(

fullorder
6 februari 2006, 13:23
hmmm... de potmeter zat een beetje los. heb 'm goed vast gezet en nu hoor ik geen lfo meer en is het tikken ook weg. alleen lijkt potmeter ook niks meer te doen, ik kan het pedaal alleen nog maar laten 'facen' ;) door eigenhandig aan de trimpot te draaien. :dontgeti:

fullorder
6 februari 2006, 20:11
gefixt! :dance: een klein stiekem soldeerdruppeltje op de potmeter was de boosdoener :sneaky:
maakte contact met de 'behuizing' van de de potmeter.
in ieder geval phaset de 'face' 90 nu als een dolle, wat een phaset! :D

Mitch
6 februari 2006, 20:16
Gefeliciteerd ermee ! Blijft toch een lekker ding, die Phase90. Misschien ga ik ook nog wel eens voor de bijl :satisfie: