PDA

View Full Version : BYOC: De Tram-Olo



fullorder
6 februari 2006, 12:56
Daar istie dan. De enige echte Tram-Olo ;)
http://serverbeest.mine.nu/images/tram-olo.JPG
Zoals beschreven in een eerder topic is de afwerking van het doosje bepaald niet vlekkeloos gegaan en heb ik na frustrerende uurtjes met lak, stof en onwillige decals besloten het doosje voorlopig maar zo te laten.
Het gaat er immers om hoe hij klinkt en hij klinkt verdomd lekker mag ik wel zeggen! :satisfie:

Een mooier doosje maak ik nog wel eens, nadat ik een basiscursus 'pimp my pedal' afgerond heb. :cooler:

fullorder
6 februari 2006, 13:13
hmmm... de potmeter zat een beetje los. heb 'm goed vast gezet en nu hoor ik geen lfo meer en is het tikken ook weg. alleen lijkt potmeter ook niks meer te doen, ik kan het pedaal alleen nog maar laten 'facen' ;) door eigenhandig aan de trimpot te draaien. :dontgeti:

fullorder
6 februari 2006, 13:22
oeps, die opmerking was bedoeld voor m'n 'face' 90 :confused:

dano
6 februari 2006, 13:46
he vet zo'n BYOC, hoe heb je hem besteld? Ik dacht dat er neit meer geleverd werd in europa door BYOC?

fullorder
6 februari 2006, 15:14
he vet zo'n BYOC, hoe heb je hem besteld? Ik dacht dat er neit meer geleverd werd in europa door BYOC?

Ik had 'm al besteld toen het nog wel mogelijk was (ergens in december ofzo...) Ik heb inmiddels ook ontdekt dat direct bestellen niet meer mogelijk is. Ik zag echter ook een kort lijstje met europese dealers die de kitjes nu gaan verkopen en daarbij staat gelukkig De Gier gitaarbouw. Ik ga er dus van uit dat je bij hem terecht kan, maar wat voor een prijzen dat worden weet ik niet. Kwestie van ff mailen denk ik...

DREAMMACHINE
6 februari 2006, 15:56
ik heb hem ook nog ergens in december besteld idd, helaas ben ik niet zo snel met bouwen en licht hij nog compleet uit elkaar in de verpakking....

...toch maar eens tijd voor vrijmaken en binnenkort in elkaar zetten!...ben erg benieuwd hoe hij klinkt

dano
6 februari 2006, 16:09
gemaild, even afwachten of er iets terugkomt van de Gier

Lucluc
6 februari 2006, 16:32
fullorder, heb jij nog een andere speed potmeter geprobeerd om een iets beter bereik te krijgen? Ik wil dat nog wel eens doen, maar echt heel erg nodig vind ik het (nog) niet. Bij mij begint de speedknop pas te werken na 2 uur.

Trouwens een erg origineel design! En je hebt er nu toch van geleerd?

Ik zal eerlijk zeggen dat deze EA tremolo in mijn oren beter klinkt dan de Fulltone Supatrem die ik hier voor had. Ik wil nog eens een iets uitgebreidere trem bouwen, zoiets als de 4MS Stereo Panneur of Tremulus Lune.

dano
6 februari 2006, 16:51
goed bericht:

"Ik verwacht deze week de eerste zending kits. Zodra ze binnen zijn maak ik een prijslijst"

fullorder
6 februari 2006, 18:57
fullorder, heb jij nog een andere speed potmeter geprobeerd om een iets beter bereik te krijgen? Ik wil dat nog wel eens doen, maar echt heel erg nodig vind ik het (nog) niet. Bij mij begint de speedknop pas te werken na 2 uur.



Nog niet, ik heb 'm van het weekend pas afgemaakt en zaterdag ga ik 'm voor het eerst in de oefenruimte testen. Op het eerste gehoor lijkt me de huidige potmeter toereikend, maar misschien ga ik nog wel experimenteren.

Maar die 4MS pedalen kende ik nog helemaal niet. Heb net ff de site bekeken, bizarre pedalen! Wat te denken van deze? :eek:
http://www.4mspedals.com/panneur/seven_seven_panneurb5.jpg

Vonk
6 februari 2006, 20:20
Wel vet! Dat is zeker zo'n noisebox, waar je allemaal achterlijke geluiden uit kunt toveren?

Mitch
6 februari 2006, 20:22
goed bericht:

"Ik verwacht deze week de eerste zending kits. Zodra ze binnen zijn maak ik een prijslijst"

Juist ! Helaas zijn ze nog niet binnen (hij zit met smart te wachten), maar reken meer op een Gvees-achtige prijsstelling (dollar wordt euro) dan zoals eh...andere pedalendealers dat doen.

Schiedam wordt straks echt GAS stad van Nederland :cheerup:

bat
7 februari 2006, 20:14
Nog niet, ik heb 'm van het weekend pas afgemaakt en zaterdag ga ik 'm voor het eerst in de oefenruimte testen. Op het eerste gehoor lijkt me de huidige potmeter toereikend, maar misschien ga ik nog wel experimenteren.

Maar die 4MS pedalen kende ik nog helemaal niet. Heb net ff de site bekeken, bizarre pedalen! Wat te denken van deze? :eek:
http://www.4mspedals.com/panneur/seven_seven_panneurb5.jpg
Oh, ja. Die gebruik ik als 'true bypass', om het cleane geluid van m'n gitaar goed door te laten komen.

Dirk_Hendrik
7 februari 2006, 20:23
Nog niet, ik heb 'm van het weekend pas afgemaakt en zaterdag ga ik 'm voor het eerst in de oefenruimte testen. Op het eerste gehoor lijkt me de huidige potmeter toereikend, maar misschien ga ik nog wel experimenteren.

Maar die 4MS pedalen kende ik nog helemaal niet. Heb net ff de site bekeken, bizarre pedalen! Wat te denken van deze? :eek:
http://www.4mspedals.com/panneur/seven_seven_panneurb5.jpg

Moet je dit wel een pedaal noemen? Als eerste criterium voor een pedaal zou je toch zeggen dat er een voetschakelaar op zit?

Lucluc
7 februari 2006, 22:00
Moet je dit wel een pedaal noemen? Als eerste criterium voor een pedaal zou je toch zeggen dat er een voetschakelaar op zit?

Dat klopt, maar de triwave picogenerator is dan ook geen gitaareffect.

dano
8 februari 2006, 16:21
prijslijst voor BYOC is opvraagbaar bij de gier:)

strattie
8 februari 2006, 18:26
hier de link voor de prijzen: http://www.degiergitaarbouw.nl/webshop/index.php?mod=category&id_ctg=84

DREAMMACHINE
8 februari 2006, 22:22
die prijzen vallen niet tegen!....

scheelt wel paar euro's met de amerikaanse bestelling, maar dat is logisch.

dit is dus echt aan te raden!

DaveItUp
8 februari 2006, 22:34
Eerst ga ik eens een cheapo Der Range van musikding proberen hehe.

Oja: Dude van BYOC komt ook weer terug met z'n bigtone fx. Zag al foto's van een nieuwe Anthology Fuzz. Hoop dat de gier die dan ook krijgt.

Einzeln
9 februari 2006, 09:34
Moet je dit wel een pedaal noemen? Als eerste criterium voor een pedaal zou je toch zeggen dat er een voetschakelaar op zit?

Die zat eerst in het midden. Maar die hebben ze er blijkbaar toch weer uit gehaald.